LIVE: Mirai žijí svůj sen. V Ostravě odstartovali největší turné ve své historii

Vydáno 18.11.2023 | autor: Alena Kaňová

Mirai vyjeli na své doposud největší turné. Jako první zastávku příznačně zvolili téměř domovskou Ostravar Arénu. “Já jsem sem dříve chodil na hokej, před několika lety jsme zde hráli jako předkapela a snili o tom, že jednou halu vyprodáme i my. A teď je to tady,” zavzpomínal hned na začátku velkolepého koncertu frontman Mirai Navrátil. A zážitek to byl opravdu silný. Zpívalo se, tancovalo, skákalo, ale i jen mlčelo, vzpomínalo a hezky dojímalo.

LIVE: Mirai žijí svůj sen. V Ostravě odstartovali největší turné ve své historii LIVE: Mirai žijí svůj sen. V Ostravě odstartovali největší turné ve své historii

Mirai
Ostrava, Ostravar Arena
17. 11. 2023

Dvouhodinový koncert odpálili Mirai novinkou Summer Love. Plynule na ni navázali hity jako Chci tě mít do rána, Volám, Byt (vystěhovanej). Skvěle mezi ně zapadla i další nová skladba, kterou sestava pojmenovala dopis. Publikum reagovalo excelentně na každou píseň a neuplynula vteřina, kdy by si s kapelou nezpívalo. Song Chci tančit zvládlo publikum slovo od slova téměř samo.

Mirai zahájili své halové turné, do Ostravy přivezli ohně a frontman se plavil na matraci

Koncert však zdaleka nebyl jen rozjuchanou show plnou ohňů, barevných světel a projekcí, jak by se snad na první pohled zdálo. Několik momentů přeneslo diváky do intimní, komorní nálady. Jedním z nich byla vzpomínka na zpěváka Davida Stypku, jemuž kapela věnovala na předchozím albu píseň Lítej. V doprovodu dalšího „kámoše“ Pavla Sotoniaka z kapely Bandjeez odzpívali Mirai tuto nádhernou píseň, zatímco na obří LED stěně za nimi se promítaly střípky ze Stypkova života. Civilní fotky, často momentky, dokonale doplnily skladbu a vzdaly tak hold tomuto geniálnímu zpěvákovi bez patosu, „jen tak“ krásně srdcem.

Vizuální stránka koncertu je kapitolou sama o sobě. Kapela naplnila ostravskou halu show světových parametrů.“Techniku nám bude zajišťovat parta, která jezdila evropské turné s Red Hot Chili Peppers, Metallicou a technicky zajišťovala koncert třeba i Davida Guetty,“ uvedl pro magazín Patriot již dříve frontman kapely, Mirai Navrátil. Originálně postavené LED stěny byly plné zajímavých projekcí, vše doplňovala hra světel, ohňů i konfet.

Zajímavým momentem bylo uvedení úplně nové skladby, která má sice už delší historii, ale objeví se až na nové desce. Ačkoliv publikum zpočátku neznalo ani slovo, píseň ho přesto přivedla do varu a jednalo se možná o nejenergičtější část večera.

Když koncert přirozeně doplul do svého konce, chyběl už jen největší hit Když nemůžeš, přidej víc. A tady přišla překvapivá - slovy kapely - „ezo chvilka“. Mirai Navrátil vyzval publikum, aby si schovalo své telefony a zapomnělo na okamžik na Instagram, TikTok a podobně a užilo si pár minut "teď a tady". Ne každý tuto výzvu dodržel (což byla opravdu škoda), ale užít si píseň bez svítících displejů bylo opravdu osvěžující a kapele za to patří velký dík. Stejně jako za celý koncert. Show Mirai dokázali, že v Česku patří k naprosté špičce.

Text: Alena Kaňová, foto: Barbora Kolářová
Témata: Mirai, Mirai Navrátil, Tomáš Javůrek, Šimon Bílý, Michal Stulík, Ostravar Aréna

0,00