LIVE: Mirai pokřtili v Rock Café album. Pozvali Kazmu, dostali Zlatou desku a málem přišli o Slavíka

Vydáno 22.11.2021 | autor: Andrea Štipčáková

Mirai pokřtili v neděli v Rock Café aktuální desku Maneki Neko. Den pro koncert sice netradiční, od pondělí, kdy měl původně proběhnout, platná koronavirová opatření však kapele v podstatě nedala na výběr. Jako předskokan vystoupil zpěvák Marcell, kmotry alba se stali Ondřej Fiedler a manažer formace Jiří Kouba. Jako speciálního hosta si pak Mirai přivezli Kazmu, který si s nimi střihl svou oblíbenou Pojď ke mně blíž.

LIVE: Mirai pokřtili v Rock Café album. Pozvali Kazmu, dostali Zlatou desku a málem přišli o Slavíka LIVE: Mirai pokřtili v Rock Café album. Pozvali Kazmu, dostali Zlatou desku a málem přišli o Slavíka

Mirai

Rock Café, Praha
22. 11. 2021

Mirai stihli aktuální desku Maneki Neko pokřtít na poslední chvíli. Kvůli zpřísnění koronavirových opatření se kapela narychlo rozhodla změnit datum koncertu z pondělí na neděli. Na jednu stranu risk – spousta fanoušků nemusela dorazit, na druhou stranu se však formace chtěla se svými příznivci vidět pravděpodobně naposledy v tomto roce. Možné obavy, že bude Rock Café zít prázdnotou, však byly chabé. Klub Mirai dokázali z velké části zaplnit.

ROZHOVOR | Mirai Navrátil: Naše nová deska je fresh, konzervativnějšímu českému popu vyšlapává cestičku

Jako předskokana si skupina pozvala zpěváka Marcella, který po boku Ondřeje Fiedlera, jenž Mirai desku produkoval, zahrál své nejznámější písně. Set zakončil songem Tvůj svět, který původně nahrál s Lucií Bílou. A protože ta nebyla v klubu přítomná, pomohli zpěvákovi s jejím partem fanoušci.

Koncert Mirai pak odstartoval krátce před devátou hodinou. Jak kapela už dříve avizovala, zahrála během něj všechny písně z nového alba v takovém pořadí, na jakém se na něm nacházejí. Největších ohlasů se dočkaly ještě před albem vydané singly Volám a Yesterday, které už měly fanoušci skupiny naposlouchané. Úspěch však měla i odrhovačka Narozeniny, která po textové stránce kapele pravděpodobně příliš zabrat nedala, nebylo by ale divu, kdyby se ji Mirai rozhodli vydat jako další singl. V případě songu Když nemůžeš, tak přidej se jí risk vyplatil.

Druhá polovina koncertu se nesla ve znamení největších hitů formace. Po vyvolávání fanoušků ji členové odstartovali baladou I přes to všechno, posléze následovaly veselejší Yahoda, Cesta z města nebo Hometown. Nechyběla ani Chci tančit, u které frontman Mirai Navrátil s nadsázkou podotkl, že jde o nejmíň pravdivou píseň, kterou kdy napsal. Zároveň několikrát humorně prohodil, aby mu fanoušci už do Stardance neposílali hlasy, že si myslel, že už dávno vypadne.

RECENZE: Mirai na třetí desce Maneki Neko působí dospěleji a vyrovnaněji. Nezapomněli ani na Davida Stypku

Stejně jako v taneční soutěži se kapele v pátek zadařilo na vyhlašování v anketě Český slavík, v níž zvítězila v kategorii Skupina roku. A jelikož cena, jak Mirai podotkli, patří zejména fanouškům, rozhodli se ji poslat do publika s tím, že doufají, že se jim vrátí. Nevrátila… Tedy alespoň ne hned. Nakonec se však kapela svého prvního zlatého Slavíka dočkala a uložila ho na bezpečné místo do backstage.

Kromě předskokana Marcella si s sebou Mirai přivezli jako překvapení také baviče Kazmu. Ten si s nimi střihl svou oblíbenou Pojď ke mně blíž, kterou formace původně nahrála s Benem Cristovaem. Na pódium pak vystoupali rovněž producent Ondřej Fiedler a manažer Mirai Jiří Kouba, kteří společně s kapelou pokřtili desku Maneki Neko, jež vyšla v polovině listopadu. Zároveň za ni Mirai obdrželi Zlatou desku, která se v České republice uděluje za pět tisíc kusů prodaných alb (ať už fyzických nebo digitálních).

Závěr koncertu pak patřil již zmiňované písni Když nemůžeš, tak přidej, která patří v historii Mirai k nejstěženějším. Právě ona totiž rozjela kariéru kapely. Pro formaci šlo v neděli zřejmě o poslední letošní koncert. Plánované křty v Brně a Frýdku-Místku, které se měly uskutečnit v následujících dnech, se rozhodla přeložit na únor příštího roku.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Barbara Matějková
Témata: Mirai, Rock Café, Marcell, Ondřej Fiedler, Kazma, křest, Maneki Neko

3,00