LIVE: Monkey Business oslavili dvacáté výročí ve velkém stylu a se vší parádou

Vydáno 24.07.2020 | autor: Aleš Materna

Údržbáři české funky music, instalatéři českých soulových a R&B tanečních rytmů. Monkey Business se podělili s oddanými fanoušky o čirou radost z bytí a ze života na dvou vyprodaných koncertech. A jen tak mimochodem u toho uspořádali narozeninovou party plnou věhlasných hostů a předvedli show, která se jen tak nevidí.

LIVE: Monkey Business oslavili dvacáté výročí ve velkém stylu a se vší parádou LIVE: Monkey Business oslavili dvacáté výročí ve velkém stylu a se vší parádou

Monkey Business
Lucerna Music Bar Open Air, Výstaviště Holešovice
23. 7. 2020

Ano, již uplynulo dvacet let od úplně prvního koncertu Monkey Business. Za tu dobu vydali devět studiových alb, získali množství hudebních cen a odehráli stovky výborných koncertů. Dvě jejich poslední vystoupení byla ovšem speciální. Odehrála se pod širým nebem na pražském Výstavišti a muzikanti předváděli od začátku do konce strhující show, které se fanoušci nemohli nabažit. Takže se zpívalo a tančilo nejen v průběhu koncertu, ale i dlouho po něm.

Monkey Business bavili pražské Výstaviště. S fanoušky oslavili dvacetiny

I s volbou předkapely Electric Lady se trefili do černého. Trojice muzikantů seskupená kolem multitalentované kytaristky a zpěvačky Terezy Rays získává ocenění nejen u nás, ale i v zahraničí. Formace předvedla strhující a suverénní výkon v mixu syrové rockové hudby, v níž byly rozpoznatelné vzory v Jimi Hendrixovi a Lenny Kravitzovi. Ve své čtyřicet minut trvající show přehrála písničky z debutového alba Electrical i EP Wicked a její silné melodie, sehranost a úžasná kytarová hra hlavní aktérky plná magické energie doslova uhranula ještě prořídlé publikum, které se pomalu začalo scházet na hlavní hvězdy večera.

Monkey Business nastoupili s úderem osmé hodiny večerní. Kapela zvolila netradiční retro image inspirovanou šedesátými léty. Její členové se oblékli do světle modrých džín montérkového střihu, nutno ovšem uznat, že jim to velmi slušelo. Obzvláště Tereza Černochová se svými natupírovanými vlasy měla kouzelný šmrnc a noblesu, kterou prokládala úžasnou energií a vynikajícím, často až neuvěřitelným zpěvem. Celou show si evidentně užívala, svou bezprostředností pak spolu s charismatem rozeného showmana a baviče Matěje Rupperta, strhávala kapelu k čiré radosti.

Skupina byla navíc posílena o množství hostů. Obzvláště výrazná byla čtyřčlenná dechová sekce v čele s trumpetistou Petrem Harmáčkem z Top Dream Company. Vedle něj odvedli precizní práci Jakub Cirkl, Ondřej Klimek i trombonista Filip Jelínek, který působí také ve spřízněných J.A.R. či kapele Illustratosphere Dana Bárty. Pokud chce kapela vykouzlit ryzí funky náladu, bez dechů to nejde.

Matěj Ruppert (Monkey Business) interview: U piva začínají všechny naše debaty

Monkey Business od počátku začali ve svižném tempu a již zcela zaplněný areál hned od prvních tónů skladeb Intro P-Funk a Kick the Stupid roztančili a zcela si jej podmanili. Pak přišlo Worst Lover Ever, a to již skákali a zpívali snad všichni, kdo měli ruce a nohy, i ti starší nebo línější se alespoň výrazně pohupovali do rytmu. Téměř dvouhodinová show byla prošpikovaná největšími hity kapely, nechyběly songy jako Piece of My Life, Saturday, Animals či Bad Time For Gentlemen.

Došlo i na další z řady hostů, jako například na zpěvačku Sia Sai či po dlouhé roky neodmyslitelnou tvář kapely Tonyu Graves. V polovině koncertu se skladba Náš klan překlopila do dlouhého, téměř improvizačního jamu, ve kterém se vystřídali i další hosté, jako perkusionista Imran Musa Zangi či úžasný česko-americký klávesista a světově proslulý génius hammondových varhan Ondřej Pivec, kterého pozval na pódium nestor a zakladatel kapely Roman Holý.

Celé show korunovaly dva přídavky Intercooler a jak se dalo čekat, již asi navždy největší hit kapely, My Friends. Hodně se také děkovalo. Manažerům, zvukařům, osvětlovačům, ale hlavně fanouškům, bez nichž by moderní taneční funky hudba prostě nebyla tou funky hudbou. Ano, právě publikum spoluvytváří tu nezaměnitelnou a jedinečnou atmosféru na koncertech Monkey Business, k čemuž patří i legrácky a vtípky v proslovech Matěje Rupperta, kterého Roman Holý nazval Karlem Gottem pro chudé, či škádlení klávesáků Ondřeje Brouska s kytaristou Oldou Krejčovesem.

Monkey Business dorazili s Přísliby východního funku i do Brna. V klubu Fléda rozpoutali energickou show

Hlavně ale hudba skupiny přináší radost ze života, radost ze samotného bytí, radost z toho, že jsme „tady a teď“, můžeme na chvíli odhodit stresy všedního dne, a že si to „tady a teď“ můžeme zcela bez obav a dosyta užít. Což všichni s náramnou radostí činili, a tak není divu, že se oslava dvaceti let kapely na hudební scéně protáhla dlouho do noci nejen v zákulisí, ale také v areálu Výstaviště v tanečním Jameson stanu. Opravdu velice vydařená a nezapomenutelná narozeninová party.

Text: Aleš Materna, foto: Iveta Valentová

Témata: Monkey Business, Matěj Ruppert, Tereza Černochová, Tonya Graves, Electric Lady, Tereza Rays, Lucerna Music Bar Open Air

0,00