LIVE: Rockový slunovrat roztančili Circus Problem, The.Switch vzpomínali na Chestera Benningtona

Vydáno 10.02.2018 | autor: Hana Bukáčková

Rock Café zpříjemnilo festivalovým fanouškům čekání na letní Rockový slunovrat, který se koná už od roku 2004 na lesním prostranství v Řevnicích, jeho zimní variantou. Pořadatelé si připravili pestrou programovou směsici. Večer příjemně otevřeli rockoví SCB a indie-popoví NANO. Po nich nastoupili Circus Problem provonění balkánskou dechovkou a crossoveroví The.Switch

LIVE: Rockový slunovrat roztančili Circus Problem, The.Switch vzpomínali na Chestera Benningtona LIVE: Rockový slunovrat roztančili Circus Problem, The.Switch vzpomínali na Chestera Benningtona

ROCKOVÝ SLUNOVRAT
ROCK CAFÉ, PRAHA
9. 2. 2017

Právě Circus Problem svojí energií a "jižanským" temperamentem tanečně rozpumpovali sál. Kapela prošla v loňském roce personální obměnou, ke které mezi muzikanty došlo po tahanicích a odlišných představách, kam by se měli do budoucna ubírat. Nicméně frontman Jirka Čevela je nenahraditelný, i s neodmyslitelnou tahací harmonikou a cylindrem. Svým charismatem a principálovskými manýry baví fanoušky a umí je zvednout ze židlí, nejinak tomu bylo na Slunovratu. Během setu zazněly jak starší kousky, tak i ty nové z posledního EP Scandal, které vyšlo závěrem roku. V playlistu jsme postrádali klasickou vypalovačku Kalashnikov, ale nechyběly Egyptian Ella, Gypsy Scandal, Holka modrooká a další.

Circus Problem si k Vánocům nadělí EP Scandal, pokřtí ho v pražském Futuru

Diametrálně odlišně působili crossoveroví The.Switch v čele se zpěvákem Štěpánem Šatopletem, který kázal svým ovečkám. Před dvěma lety se vrátili na výsluní velmi povedenou bezejmennou deskou, která se dočkala kladného přijetí jak ze strany fanoušků, tak i u kritiků. Dokonale syrový zvuk, technicky precizní koncert. Celkový dojem jen na chvíli narušil drobný výpadek během písně Závoj, který byl prvně v jednadvacetileté historii skupiny způsoben vybitím baterek (a následným ztracením trsátka).

Do playlistu krom osvědčených pecek zařadili i skladby, které obvykle nehrají, včetně překvapivého coveru. One Step Closer z repertoáru Linkin Park byl věrnou "kopií" originálu. The.Switch jím vzdali hold zesnulému Chesterovi Benningtonovi bez sáhodlouhých proslovů.

Zimní Rockový Slunovrat je za námi. Nezbývá než se těšit na jeho klasickou letní verzi začátkem června, která slibuje změny - například větší stage. Mezi prvními potvrzenými kapelami jsou Fast Food Orchestra, Skyline, Pipes and Pints, Skywalker, Portless, Dubioza Kolektiv a další.

text: Hana Bukáčková, foto: Majka Amalker

Témata: Rock Café, Rockový slunovrat, Circus Problem, The.Switch

4,00