LIVE: Terapie rapováním. K.Flay s davem zpracovávala syrové emoce

Vydáno 26.09.2023 | autor: Natálie Bartlová

Americká zpěvačka a rapperka K.Flay za poslední rok ušla dlouhou cestu. V pražské MeetFactory představila své nejnovější album Mono, které v souladu s její předchozí tvorbou funguje jako expoziční terapie pro všechny zúčastněné. Což není ani příliš nadnesené, vzhledem k tomu, že K. Flay vystudovala psychologii a sociologii.

LIVE: Terapie rapováním. K.Flay s davem zpracovávala syrové emoce LIVE: Terapie rapováním. K.Flay s davem zpracovávala syrové emoce

K.Flay
Praha, MeetFactory
25. 9. 2023

Práci předskokana obstarala alt rocková kapela Weathers, která sice v Česku vystupovala poprvé, ale vzhledem k připraveným fanouškům to bylo, jako by tu američtí rockeři byli stálicí. Energický čtyřicetiminutový set čtveřice uplynul jako nic a publikum Weathers milovalo, což se u předskokanů nepovede vždy. Sám zpěvák Cameron Boyer byl překvapený, kolik lidí je a jejich písně znalo, ač tu nikdy předtím nebyli. Kapela by tak utáhla samostatný koncert a snad je tak příště také uvidíme.

Kdo z vás mě považuje za podivína, ptala se K. Flay, která Praze nabídla živelnou show

Hlavní hvězdu večera K.Flay tentokrát v rytmické sekci doprovázela nová bubenice, která spolu s kytaristou Alexem Footem nezůstávala ve stínu zpěvačky, na rozdíl od posledního tuzemského vystoupení v listopadu 2019. Sama K.Flay si od posledního evropského tour prošla těžkými situacemi – kromě rozchodu, který zvedne náladu málokomu, náhle přišla o sluch v pravém uchu, a to trvale.

Zdá se však, že původně studovaná psycholožka Kristine Flaherty se s tím poprala nejen rychle, ale také se ctí. Její vystoupení bylo sebevědomější než minule a ve svých emocích působila stabilněji než například skvělí, ale poněkud adolescentní Weathers. To nijak neubralo na syrovosti projevu ani ve chvílích, kdy se K.Flay válela po zemi a šlapala nohama ve vzduchu stejně jako den předtím na šlapadlech na Vltavě, která s kamarády před koncertem vyzkoušela. Ani ne tři písně ze setu dozpívala a v sále byla mlha a dusno, protože dav zpracovávala do naprosto Raw, Raw stavu.

Ne každé nové album po průlomovém úspěchu interpreta dostane vřelého přijetí fanoušků, tohle ale nebyl ten případ. K.Flay odehrála skoro celé nové album, které opepřila stále čerstvými songy z loňského Inside Voices/Outside Voices.

„Teď se vás na něco zeptám, buďte ke mně upřímný. Kdo z vás se považuje za podivína?“ zeptala se K.Flay a téměř všichni se hrdě přihlásili, což pro ni bylo milé překvapení. „Ne všichni zvednou ruku tak rychle bez váhání. Bejt divnej je superschopnost. To si v sobě držte, pěstujte svoji podivnost, zalévejte ji, buďte k ní hodný,“ dodala a vystřihla na kytaře Weirdo.

Nadupaný setlist, kde jedna píseň plynule přecházela ve druhou, aniž by někdy bylo poznat, kde jedna končí a další začíná, ukončila svou nejstreamovanější písní High Enough. Na rozdíl od motivu předposlední písně Irish Goodbye se ale s publikem nerozloučila po irsku, poděkovala a s upozorněním, že přídavek nebude a "fakt to myslím vážně", za nadšeného vřískotu fanoušků odešla. A dodržela slovo, což je nejspíš správně. I terapeutická setkání bývají časově ohraničená, a tak si příště musíme objednat prostě ještě jedno.

Text: Natálie Bartlová, foto: Tereza Slowiková
Témata: K.Flay, Mono, alternativa, indie, MeetFactory, Praha

5,00