LIVE: Top 5 druhého dne Metronome festivalu - Chemical Brothers, David Byrne i domácí Mydy Rabycad

Vydáno 24.06.2018 | autor: Hedvika Pajerová

Pražský festival Metronome nezklamal ani druhý den. Mezi to nejlepší, co bylo v sobotu na Výstavišti v Holešovicích k vidění, patřili legendární Chemical Brothers, zpěvák a herec David Byrne, polská Bokka, domácí Mydy Rabycad a Them There z Berlína. Náš výběr prvního dne si připomeňte tady

LIVE: Top 5 druhého dne Metronome festivalu - Chemical Brothers, David Byrne i domácí Mydy Rabycad LIVE: Top 5 druhého dne Metronome festivalu - Chemical Brothers, David Byrne i domácí Mydy Rabycad

Mydy Rabycad

Světová kapela z České republiky - to jsou Mydy Rabycad v kostce. Parta mladých talentovaných muzikantů míchající hru na živé nástroje a elektroniku se na české scéně pohybuje už přes pět let - a nejen na ní. Mají za sebou nahrávání ve světových Red Bull Studios, americké turné nebo vystoupení na festivalu Glastonbury. Není tedy divu, že na Metronomu dostali prostor na hlavní stage. Energická formace v čele se zpěvačkou Žofií spolehlivě roztančila promrzlé publikum. Mydy Rabycad jsou pro velká pódia doslova stvoření, barvy, lesk a nekonečná energie z nich srší na všechny strany, bez přídavku se tak jejich sobotní vystoupení nemohlo obejít.

FOTOREPORT: Metronome festival v sobotu vyvrcholil show Chemical Brothers, zazářil i David Byrne

Chemical Brothers

Naše prognózy a "mokré sny" se v sobotu večer naplnily - přesně jak jsme psali v článku, v němž jsme odhadovali, kdo by letos mohl zavítat do Česka.Chemical Brothers se sem po letech vrátili a fanoušky nenechali na pochybách, že čekání na další návštěvu se povleče ještě déle.

FOTOREPORT: V první den Metronome festivalu vystoupili Massive Attack, John Cale i Tom Odell

Dvojice elektronických mistrů se ke svému hodinu a půl dlouhému setu nachystala hned po setmění. Na pódium přišli nepozorovaně a dokonale splynuli se svými mašinkami  postavenými v takřka kruhovém propletenci kabelů a lamp. Kdo z fanoušků čekal, že okoukne performance samotných Chemical Brothers, musel si najít místo s dobrou viditelností - show byla totiž postavena na světlech a projekcích, které se promítaly i na boční obrazovky vedle pódia. Kromě animací zobrazovaly i propletené herce a tanečníky v důmyslných smyčkách. Vrcholem byli dva obrovští roboti se zářícíma očima a balónky, které jako by vypadly z projekce do davu.

Chemical Brothers už ze své povahy patří mezi kapely, které by na koncertech velmi těžko hrály skladby ve stejné podobě jako na desce. Fanoušci si tak mohli užít jejich napínavější a dynamičtější verze. Nechyběly největší hity jako Do It Again, Hey Boy Hey Girl nebo Galvanize.

David Byrne

Co chcete dělat, až vám bude 66 let? Sedět doma v křesle s vnoučaty na klíně, nebo zpívat s kapelou pro tisíce lidí na zahraničních festivalech? Skotský muzikant a herec David Byrne si vybral druhou možnost a díky za to! Jeho více než hodinu dlouhý set se skupinou hudebníků a tanečníků byl perfektně doplněn stmíváním nad Prahou. Všichni členové jeho početného ansámblu vystoupili ve společenském oblečení a byli dokonale mobilní - dokonce i bubeník po pódiu přecházel během pečlivě nacvičené choreografie celého souboru. Sám Byrne odzpíval koncert s náhlavním mikrofonem, což jeho promyšleným pohybům dodalo ještě větší důraz. Díky propracované choreografii a minimalisticky pojaté stage s lesklými pruhy v pozadí se koncert chvílemi měnil v neotřelé divadelní vystoupení. Originalitu navíc podtrhly projekce záběrů kamer v černobílé barvě, které na festivalech rozhodně nejsou běžnou záležitostí. Jak je vidět, David Byrne ví, co dělá, a dělá to skvěle.

Bokka

Zasněná skupina Bokka přivezla svoji hudbu ze sousedního Polska. Díky svému originálnímu pojetí synthpopových odnoží se vnitřní stage Metronome festivalu proměnila takřka v meditativní stánek. A i když jim lze vytknout jistou koncertní monotónnost, celkové vyznění bylo velice pozitivní. Znáte ty ukecané kapely, co mezi písničkami vypráví, jak je Praha krásná a Česko super? Bokka komunikaci mezi skladbami vyřešila způsobem odpovídajícím moderní době: zpěvačka místo mluvení do mikrofonu psala vzkazy fanouškům přímo na projekci. Otázka za vesměs dobrým koncertem tak zůstává jediná: Jaký význam mají ty lesklé černé masky, co všichni členové nosí?

Them There

Jádro této mladé německé kapely tvoří Craig Walker z Archive a Phoebe Killdeer z Nouvelle Vague. To je sama o sobě velmi slibná kombinace, když k tomu ale ještě připočítáme působivý koncertní projev a skvělé další muzikanty, je hlavní stage Metronome festivalu jasným výsledkem. Them There jsou kapela, která svoji hudbu neobaluje bohatými projekcemi, o to vím ji ale prožívá. Bezpochyby se tak jedná o silný koncertní zážitek, který ocení nejen fanoušci melodického rocku.

text: Hedvika Pajerová, foto: David Webr

Témata: Metronome festival, Chemical Brothers, David Byrne, The There, Bokka, Mydy Rabycad

4,00