LIVE: TOP 8 koncertů Pražského Majálesu - Tomáš Klus bosý v bahně, ohnivé Rybičky 48 i pompézní Mandrage

Vydáno 30.04.2017 | autor: redakce

Také letošní Pražský Majáles byl nabitý festivalovými hvězdami. Počasí sice udělalo z areálu v Letňanech bahenní lázně, ani ty ale neodradily desítky tisíc fanoušků před návštěvou prvního velkého pražského open airu sezóny. Shrnuli jsme pro vás osm nejlepších koncertů dle výběru dvou redaktorů.

LIVE: TOP 8 koncertů Pražského Majálesu - Tomáš Klus bosý v bahně, ohnivé Rybičky 48 i pompézní Mandrage Mandrage předvedli na Majálesu velkolepou show. Foto: Martin Šoltys

Aneta Langerová

Už třetím rokem jede Aneta Langerová svoje turné Na Radosti, stíhá si ale odskočit i na festivaly, kde intimní atmosféru divadel mění za velká pódia. A její repertoár funguje i tam, přestože s sebou nevozí smyčcové trio. Když Aneta zpívala hity jako Malá mořská víla nebo Tráva, na velké obrazovce za ní běžely záběry z jejích videoklipů. Skvěle fungovala i energická vzpomínka na album Jsem v podobě V bezvětří a došlo také na loňskou novinku Hvězda. Diváky nevyhnala ani dešťová přeháňka, a když set uzavíral hit největší - Voda živá, nad areálem už znovu svítilo slunko. (jm)

FOTOREPORT: Pražský Majáles: Tomáš Klus, Aneta Langerová, Mandrage, Vypsaná Fixa a další bavili i v bahně

Jelen

Se stejnou energií, s jakou vtrhli před pár lety na českou scénu, vběhli Jeleni také na majálesové pódium. Jejich show stále stojí hlavně na písničkách s folkovým základem, které ale podávají s nesmírnou vervou a zápalem. Ani účast Kateřiny Marie Tiché, stálého hosta kapely, už nikoho nepřekvapí. Hitovky z první desky ale skvěle doplnily ty aktuální, z loňského alba Vlčí srdce. Příjemné je vidět, že i když se Jelen na naší scéně již zabydlel a je snad na každém festivalu, z hraní se stále nestává rutina. (jm)

FOTOREPORT: Pražský Majáles: Vrchol programu obstarali Wohnout, Rybičky 48 i Marpo

Vypsaná Fixa

Vypsaná Fixa předvedla rock'n'rollovou krasojízdu, která stojí jen a jen na hudbě, a ne na světelných efektech a podobných vychytávkách. Jak řekl sám frontman Márdi, nemají žádnou show, mají pouze fanoušky a to je daleko víc. Krom osvědčených hitů se nebáli zahrát novinky z jejich poslední desky Tady to někde je, kterou vydali teprve v únoru. (buk)

Mandrage

Několik měsíců nestáli Mandrage na pódiu a nahrávali novou desku, až před týdnem na Hradeckém Majálesu odehráli první letošní koncert. A v Praze vystoupili podruhé. Jejich show byla strhující a jedna z nejvýpravnějších, která byla na Majálesu k vidění. Konfety, kouřové efekty i pestrobarevné vizualizace ještě umocňovaly už tak roztančenou náladu v publiku. Hit střídal hit a zejména ty z posledních dvou desek Siluety a Potmě jsou všechny kočky černý dokazovaly, jak kapela vyzrála. Nejvíc ale pochopitelně publikum "pařilo" na Hledá se žena nebo Šrouby a matice. (jm)

Tomáš Klus

Po loňském návratu na pódia je Tomáš Klus stále plný sil a na Majálesu mu diváci doslova zobali z rukou. Zpěvák opět vynikal svou spontánností - ani bahno ho neodradilo od toho, aby z pódia bosý seskočil mezi lidi a veršoval, co ho zrovna napadlo. S Jirkou Kučerovským i celou Cílovou skupinou bavili diváky jak ploužáky, tak skočnými hitovkami. Překvapivě došlo i na jeho asi největší hit Pánubohudooken, který dlouhou dobu odmítal hrát. Na Majálesu jím ale spolu s Pocity svůj set uzavřel. (jm)

Skyline

Živelní Skyline zajistili Majálesu pořádný "bordel" a na pódiu nechali kotel energie. Bylo to bezesporu jedno z nejdivočejších a nejlepších vystoupení, které měli pod palcem především frontmani Jacob a Marka Rybin - opravdoví nezmaři v hecování publika. Mohli jsme si všimnout zajímavého artefaktu, když si Jacob vzal kytaru při Pretty Princess. Hraní vypadalo věrohodně, ale bylo liché, protože kytara nebyla zapojená. (buk)

Rybičky 48

Rybičky 48 vsadili na pyrotechnickou show, při které nechyběly různé typy plamenometů. Několikrát přišel pomoci s vokály již celkem provařený host Pekař. Kuba Ryba byl tak dojatý z masy lidí, že několikrát na znamení  díků poklekl. Posledním zpestřujícím momentem byla žádost o ruku, kterou měl ve své režii náš kolega fotograf Jarda Noska. Chtělo to notnou dávku odvahy vystoupit před tolika lidmi. Jeho přítelkyně Verunka souhlasila, takže nezbývá než pogratulovat a těšit se na svatební koláčky. (buk)

Mydy Rabycad

Světoběžníci Mydy Rabycad předvedli nablýskané vystoupení. Nezapomněli zahrát tři novinky, které vloni natáčeli v berlínských Red Bull Studios. Koncert snímalo několik kamer, takže se nejspíš v nejbližší době dočkáme nějakého živáku. Impozantní femme fatale Žofie na sebe opět strhla patřičnou pozornost - nejen svým zpěvem, tancem, ale i bizarním kostýmem. Části z něj postupně odhazovala, až z toho vznikl kostým úplně jiný. (buk)

Text: Hana Bukáčková, Josef Martínek, foto: Martin Šoltys, Hana Poláchová, video: Hana Bukáčková

Témata: Pražský Majáles, Aneta Langerová, Jelen, Vypsaná Fixa, Mandrage, Tomáš Klus, Skyline, Rybičky 48, Mydy Rabycad

4,00