LIVE: Výhled na Prahu, známá jména a hit za hitem. Spring Festival přivítal jaro s Mirai, Monkey Business nebo Ewou Farnou, která zavzpomínala na Davida Stypku

Vydáno 20.03.2021 | autor: Andrea Štipčáková

V sobotu večer se na Žižkovské věži odehrál Spring Festival, který napodobil koncerty Národ sobě – kultura tobě či Kryštof a propojil fanoušky s jejich oblíbenými interprety. S výhledem na Prahu si hudební příznivci užili show Th!s s Vojtou Kotkem, Pokáče, Ewy Farne, Mig 21, Mirai a kapely Monkey Business, která celý večer uzavřela. Festival moderoval Youtuber Kovy, organizátoři ho pak věnovali zdravotním sestřičkám.

LIVE: Výhled na Prahu, známá jména a hit za hitem. Spring Festival přivítal jaro s Mirai, Monkey Business nebo Ewou Farnou, která zavzpomínala na Davida Stypku LIVE: Výhled na Prahu, známá jména a hit za hitem. Spring Festival přivítal jaro s Mirai, Monkey Business nebo Ewou Farnou, která zavzpomínala na Davida Stypku

Spring Festival
Žižkovská věž, Praha
20. 3. 2021

Festival věnovaný zdravotním sestřičkám odstartoval s pátou hodinou odpolední. Na dvou pódiích se vystřídalo celkem šest interpretů, kteří divákům nabídli to nejlepší ze svých repertoárů. Vedle koncertů si pak všichni účinkující popovídali také s moderátorem Kovym. Ewa FarnaMirai během rozhovorů například potvrdili natáčení nového alba, Pokáč prozradil, jak si užívá roli otce, a Jirka Macháček zavzpomínal na koncert v Národním divadle Národ sobě – kultura tobě.

LIVE: Národní divadlo zažilo největší koncert ve svých dějinách. Vystoupili Chinaski, Lucie, Václav Neckář s Thomem Artwayem nebo Pokáč s Annou Slováčkovou

Sérii šesti show odstartovali Th!s v čele s Vojtou Kotkem alias Vokounem Tvrdičem a Honzou Melíčkem říkajícím si Johny Vokál. Kapela se nestyděla za to pořádně zabrat, a tak si divák užil show se vším všudy. Rocková jízda, která diváka přenesla zpět do 70. let, trvala čtyřicet minut, poté už formaci na pódiu vystřídal Pokáč.

Písničkář již tradičně vystoupil jen se svou kytarou a pozitivními songy, kterými nechal posluchače zapomenout na současnou situaci. Získal si je nekřečovitým vtipem a geniálností textů, které jsou pro Pokáče už příznačné. Zpěvák zahrál hity jako Jsem pozitivní, Vymplácený Entry či Mám doma kočku a nezapomněl ani na jednu ze svých rychlovek, kterými pravidelně zásobuje Frekvenci 1.

Ewa Farna byla na pódiu jako ryba ve vodě. Ačkoliv musela před koncertem řešit dva výpadky v kapele, nebylo to na jejím vystoupení s formací vůbec znát. Stejně tak jako absence publika. Zpěvačka, která se na scéně pohybuje už patnáctým rokem, si koncert užívala a udržovala si s diváky interakci i přes obrazovky.

Příběh českého hitu: David Stypka, Ewa Farna - Dobré ráno, milá

Nejdojemnější chvílí celého večera bylo její vystoupení se songem Dobré ráno, milá, který nazpívala se zesnulým Davidem Stypkou. Farna si byla se zpěvákem velmi blízká a vzpomínka na něj ji rozplakala. Kromě zmíněného duetu hudebnice zazpívala všechny své známé písně jako Zapadlej krám, Ta o nás, Boky jako skříň nebo Na ostří nože, některé písně zazněly ve zcela novém kabátu a pro polské fanoušky, kteří stream sledovali, střihla Farna song Echo.

Kalhotky během show Mig 21 tentokrát nelétaly, dobrou náladou však kapela posluchače určitě nakazila. V repertoáru krom starších osvědčených kousků nechyběly novější písně a formace diváky neochudila ani o svůj humor.

LIVE: Při koncertě Mig 21 létaly vzduchem kalhotky. Kapela nakazila fanoušky dobrou náladou

Poté už se na pódium postavili Mirai, kteří svůj koncert odstartovali letní peckou Yahoda, v níž se zpěvák Mirai Navrátil předvedl na ukulele. „Už ani nevíme, co je to fesťák, a tak jsme rádi, že tady dnes můžeme být,“ měl radost frontman formace. Ta si atmosféru skutečného festivalu navodila alespoň potleskem „z playbacku“, a tak se i diváci u obrazovek mohli cítit jako na skutečném koncertě. Kromě Yahody zazněly i písně Anděl, Pojď, zapomenem, Chci tě mít do rána, I přes to všechno nebo Chci tančit, show pak Mirai již tradičně zakončili svým největším hitem Když nemůžeš, tak přidej.

Vystoupení Monkey Business už pak bylo pomyslnou třešničkou na dortu. Vtip sobě vlastní ani tentokrát kapela v čele s Matějem Ruppertem a Terezou Černochou nenechala doma a diváci se tak bezesporu u svých obrazovek několikrát zasmáli. „Točíme na profesionální kamery, takže můžete vidět, že náš obraz je například od vystoupení kapely Mirai perfektní,“ pobavil s nadsázkou Ruppert. Během vystoupení Monkey Business, kteří nezapomněli ani své koncertní obleky, zazněly songy Kick the Stupid či Do It! (If You Don´t Have Any Children), opomenout pak nelze ani taneční složku. Večer formace uzavřela hitem Intercooler.

Text: Andrea Štipčáková
Témata: Spring Festival, Žižkovská věž, Th!s, Pokáč, Ewa Farna, Mig 21, Mirai, Monkey Business

4,50