LIVE: Začal 56. ročník MFF Karlovy Vary. Jiří Bartoška vzdal hold Evě Zaoralové, Mig 21 se spojili se symfonickým orchestrem a zahrála i Aneta Langerová

Vydáno 02.07.2022 | autor: Barbora Turková

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech odstartoval svůj 56. ročník. Jeho prezident Jiří Bartoška vzdal hold Evě Zaoralové, hudbě pak zahájení doprovodili Mig 21 za doprovodu Symfonického orchestru Národního divadla.

LIVE: Začal 56. ročník MFF Karlovy Vary. Jiří Bartoška vzdal hold Evě Zaoralové, Mig 21 se spojili se symfonickým orchestrem a zahrála i Aneta Langerová LIVE: Začal 56. ročník MFF Karlovy Vary. Jiří Bartoška vzdal hold Evě Zaoralové, Mig 21 se spojili se symfonickým orchestrem a zahrála i Aneta Langerová

MFF Karlovy Vary
Karlovy Vary
1. 7. 2022

Festival zahájil prezident Jiří Bartoška, který během ceremoniálu promluvil o „nesmyslné válce na Ukrajině“. „Žijeme v divné době, dva roky nám covid zavázal oči a hrál si s námi na slepou bábu,“ uvedl. Zmínil také Evu Zaoralovou, která zemřela letos v březnu. Byla s karlovarským festivalem neodmyslitelně spjata a připomíná ji i výstava Naše paní doktorová.

Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech byl zahájen. První den zahráli Mig 21 nebo Aneta Langerová

Moderátor Marek Eben představil také filmy, které se uchází o umístění v několika soutěžích, které festival nabízí. K hlavní se přidá i novinka Proxima nebo Zvláštní uvedení. Po slavnostním zahájení následoval italský snímek Superhrdinové od režiséra Paola Genovese, který ale do České republiky nemohl dorazit, protože se připravuje na natáčení svého dalšího filmu. Karlovarský festival podpoří i ukrajinské filmaře spoluprací s festivalem v Oděse, který se kvůli válce nemůže konat.

Závěr večera patřil jedinečnému spojení s názvem SymfoMIG, kdy se pražská skupina Mig 21 se dala dohromady s šedesátičlenným orchestrem Národního divadla. S frontmanem Jiřím Macháčkem si zatančily i dvě členky naší první scény. Nejvtipnější část byla u písně Kalhotky si sundej, kdy si baletky postupně sundávaly kalhotky a házely je nejen po kapele, ale i po divácích.

Před známým hotelem Thermal se sešly stovky fanoušků, a ten, kdo přišel těsně před začátkem nebo až v jeho průběhu zahajovacího ceremoniálu, se musel připravit na mačkání se v davu. Atmosféra ale všechny nadchla, užíval si ji i věčný šoumen Macháček, který v sobě herce zkrátka nezapře. Zazněly tak hity jako Snadné je žít, Malotraktorem, Hej kámo, Slepic pírka a další. Poslední písničku skupina sladila s ohňostrojem, který však spousta fanoušků jen slyšela. Ani samotní Mig 21 na něj nijak neupozornili a skoro to vypadalo, jakoby ani neměly vědět o tom, že se něco takového bude dít.

Ještě před koncertem Mig 21 koncertovala u karlovarského Vřídla zpěvačka Aneta Langerová. Právě na tomto místě se budou odehrávat i další koncerty. Dorazí PSH, kteří představí na festivalu i snímek Nekonečný příběh, v neděli vystoupí zase skupina Slza. Karlovarský festival tak není jen o filmech, ale i o hudbě a dalším doprovodném programu, kterého je ve Varech opravdu požehnaně.

Text: Barbora Turková, foto: Veronika Matějková
Témata: Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, Mig 21, Aneta Langerová, Jiří Bartoška

0,00