Vydáno 22.09.2022 | autor: Barbora Turková
Syrové drama Adama Sedláka, ve kterém hraje důležitou roli mobilní telefon, na který byl celý film Banger. natočený, odzbrojilo diváky už na filmové festivalu v Karlových Varech. Nyní se film v hlavní roli s Adamem Mišíkem dostává i do českých kin. Mnozí snímek o Alexovi, který žije nespoutaným životem a pohybuje se na hraně zákona, už nyní nominují na Českého lva. Má ale skutečně tyto ambice?
Adam Mišík získal v Banger. svou zatím nejvýraznější filmovou roli. Syn známého zpěváka Vladimíra Mišíka konečně ukazuje své herecké kvality a v roli ambiciózního rappera Alexe se chce zbavit pocitu méněcennosti i opovržení své bývalé přítelkyně natočením tracku se Sergeiem Barracudou. Aby ke spolupráci došlo, musí sehnat pět tisíc euro. A tak se Alex vydává do noční Prahy dealovat pančovaný kokain. Jenže život si nemůžete nalajnovat, a tak to nejde tak, jak si představoval. Což je ostatně hlavní message celého filmu.
Důležitou součástí snímku jsou všudypřítomné mobilní telefony. Skládají se na nich písně, točí klipy, vyřizují se objednávky, hledají se na nich videa, fotografie i lajky. Dokonce film samotný je natočen právě na iPhone. Je to poznat? Vůbec, právě naopak. Je to stylové, fresh a skvěle to podtrhuje nejen atmosféru filmu, ale charakterizuje celou mladou generaci.
Díky roli má Mišík konečně šanci vymanit se ze škatulky náctiletého idolu a ukázat, že i on je zajímavým hercem. Jeho stále trochu pohrdavý výraz Alexovi skvěle sedí. Výborně mu sekunduje i Marsell Bendig, který je autentický, zábavný i dojemný. Je jednoznačně nejzábavnější postavou, a i když jeho vtipkování může na první pohled působit tak, že používání drog vlastně obhajuje, v kontextu celého snímku to tak není.
Je však znát, že film je určen především mladší generaci a okruhu diváků dané komunity, starší budou pravděpodobně občas potřebovat slovník. První polovina snímku je klukovsky rozverná, divoká a nespoutaná. Dokud se jedná o adrenalinovou hru hlavního tandemu, je to hravý snímek, který odzbrojuje svými autentickými a často vulgárními dialogy. Je fajn pro jednou slyšet dvacetileté postavy mluvit z plátna tak, jak by mluvili v reálném životě.
Slabším článkem snímku je jeho závěr. Finále se zbytečně neustále odsouvá a konečná moralita působí, jako byste sledovali jiný film. I bez se ní se dá význam Banger. pochopit a je škoda, že si ji scénáristé neodpustili. I tak se dá ale považovat za jeden z nejlepších a nejzajímavější snímků letošního roku. Mnozí jej už teď nominují na Českého lva. Uvidíme tedy, zda Akademie najde odvahu, půjde trochu proti proudu a zařadí ho mezi nejlepší filmy roku 2022.
Text: Barbora Turková, foto: Jan Jonatán
Témata: Banger., Adam Mišík, Marsell Bendig, recenze
4,00
čtenáři
hlasuj