RECENZE: Lake Malawi debutují na světové úrovni

Vydáno 05.12.2017 | autor: Filip Pešta

Je to tady. Okamžik, na který dost možná čekala slušná řádka fanoušků různých věkových kategorií poté, co si poslechla EP z roku 2015. Nyní předkládají Albert Černý a jeho Lake Malawi svoji první desku, která rozhodně za zmíněným počinem We Are Making Love Again nezaostává.

RECENZE: Lake Malawi debutují na světové úrovni RECENZE: Lake Malawi debutují na světové úrovni

Lake Malawi

Surrounded By Light

Holidays Forever, Spaced Out, Because Because, Giving Up On Love, Black Pearl, Prague (In The City), Parallel Universe, Surrounded By Light, Beach, Nectarines & Daim, Bottom Of The Jungle, NYC, Pyramid, Paris, Maryland

14 trax / 49 min

Vydavatel: Holidays for Ever

Existuje řada kapel, které se rozhodly nezůstat v tuzemském rybníčku a vyplout do jiných vod s anglickými texty na rtech, snažíc se co nejvíc napodobit ten "světový mainstream". Spousta z nich však není schopna kormidlovat vlastní lodičku, a tak ztroskotá někde v bouři ambicí "Chceme znít stejně dobře jako The Kooks nebo Foster The People". Výsledkem je však nekreativní a nudná produkce, u které máte pocit, že kapela hraje jednu a tu samou píseň pořád dokola, ač jste právě doposlouchali celou desku. Všechny songy totiž znějí stejně. Toto rozhodně není případ Lake Malawi. Zatímco ostatní postupem času smete jedna a ta samá vlna, Albert a jeho spoluhráči si vytvořili vlastní jezero, do kterého se každý rád ponoří podle svého. A více než jednou.

Je to jako byste vzali základní kameny britského rocku, popu a indie a kolem nich vystavěli vlastní hudební vzorec, který však vychází jen a jen z vaší duše bez jakýchkoli postranních úmyslů nejvyššího výdělku. Je to hudba pravdivých emocí, co vám pustí žilou dávku vlastní melancholie a serotoninu v kontextu světové hudební produkce. Celá kapela hraje jako jedno bijící srdce pumpující v atmosféře prostorových, zpožďovacích a zkreslovacích zvukových efektů, které podporují dynamiku všech skladeb na všech frontách.

Albert Černý (Lake Malawi) interview: Londýn mám rád kvůli hudbě, ale doma se cítím v Praze

V MELODIČNOSTI JE KRÁSA

A tady přichází ten aspekt, co odhaluje růže mezi trním. Albert Černý je totiž skvělý melodik. Jeho pěvecké linky jsou v kontextu žánru originální, upřímné a navíc mnohdy dosti hitové, aniž by vykrádal sám sebe. To je v současné době velmi nelehký úkol, Lake Malawi z něj však nemusí mít žádný strach. Stejně jako na předchozím EP, i zde se najde spousta líbivých popěvků, které si budete chtít vzít všude s sebou.

Ať už to bude třeba výborný refrén skladby Spaced Out, Black Pearl nebo ono pověstné "ajajajaja" na různá slova v Bottom Of The Jungle. Ať už si zvolíte jakoukoli z písní za tu "svoji pecku", věřte, že vás naplní. Nemluvě o tom, že Albertova britská angličtina už dávno dosáhla z hlediska kvality svého vrcholu.

Lake Malawi vytvořili skvělý debut, který má rozhodně potenciál k tomu, aby přilákal na koncert nejen skalní fanoušky, ale i Lake Malawi "panice a panny". Jejich produkce dosahuje světové úrovně a na tuzemském jezeře mají své velké místo. Možná někde existuje paralelní vesmír, kde Lake Malawi vyprodali O2 arenu. Do takového vesmíru by určitě zavítal nejeden fanoušek kvalitní muziky.

text: Filip Pešta

Témata: Lake Malawi, Albert Černý, Surrounded By Light

4,50