RECENZE: Lucie a Příběh jedný kapely? Jako když jsou čtyři kohouti na jedné slepici

Vydáno 08.07.2016 | autor: Matěj Chalupa

Hráli v opeře, mají svůj vlastní muzikál, několikrát se rozpadli, ale teď na ně opět čekají desetitisíce fanoušků na každém koncertě. To jsou Robert Kodym, David Koller, Michal Dvořák a P.B.CH., tedy Lucie. Jejich příběh, který je plný jedinečných zážitků, vtipných momentů, dámské společnosti, ale i alkoholu, hádek, trucování a několika rozpadů, vypráví dokument Lucie - Příběh jedný kapely. Do kin vstoupil 7. července.

RECENZE: Lucie a Příběh jedný kapely? Jako když jsou čtyři kohouti na jedné slepici Lucie představila film v Karlových Varech

Lucie

Příběh jedný kapely

Režie: David Sís

Uvádí: Bontonfilm

89 min

Jak ve filmu svorně přiznávají, už od mládí si všichni hlavní protagonisté Lucie šli za svým velkým hudebním snem. To, že je jejich sen podobný a že se v jeho plnění protnou hned čtyři životní cesty, však zjistili až postupem času. Když k tomu však došlo, každému bylo hned jasné, že se v případě Lucie jedná o něco víc než o kapelu a že si tihle čtyři kluci sebejistě začínají vyšlapávat svojí cestu na vrchol.

Ve filmu se objevují jak dobové záběry mapující samotné začátky kapely, od prvních davů jásajících fanynek, koncertů, které s postupem času rostly a přibývaly na četnosti, tak i ukázky z písní, videoklipů i z jejich přípravy, a nakonec rozhovory popisující, proč se Lucie hned několikrát rozpadla. To nedávno glosoval Michal Dvořák slovy: "Když se čtyři kohouti sejdou na jedné slepici, nemůže to dopadnout dobře." Robert Kodym zase vztahy v kapele přirovnává k chemikáliím, které spolu do určitého momentu skvěle fungují, pokud se však některé z nich přidá o něco víc, výsledná sloučenina se vymkne kontrole.

Od dobových a dnes již několik desítek let starých záběrů se pak příběh Lucie pomalu přesouvá do současnosti, kdy se kapela po zhruba deseti letech potkává opět v plné sestavě na předávání hudebních cen, pořádá tiskové konference, na kterých dojde k opětovnému sloučení čtyř spoluhráčů. Tentokrát však sestavu obohacuje ještě syn Davida Kollera Adam, který se vydává v otcových stopách a začíná Lucii doprovázet na bicí.

Těžko říct, co dokumentu řekne filmový fanoušek, tomu zvídavému hudebnímu se však film jistě zavděčí ve všech směrech. Nejen příznivci Lucie totiž díky němu, jeho dobovým záběrům a autentickým zpovědím všech členů, mohou nahlédnout do nejužšího zákulisí jedné z největších tuzemských rockových kapel a vyslechnout si tak Příběh jedný kapely.

text: Matěj Chalupa, foto: Bontonfilm

Témata: Lucie, David Koller, Robert Kodym, P.B.CH., Michal Dvořák, Příběh jedný kapely, 30 let

5,00