ROZHOVOR | Annabelle: Tuzemští umělci by měli více experimentovat

Vydáno 12.12.2021 | autor: redakce

Ctižádostivá zpěvačka a rádiová moderátorka Annabelle bojuje po boku The Valentines, Giudi, We Are Domi, Skywalker, Emmy Smetany s Jordanem Hajem a Elis Mraz o místo v hudební soutěži Eurovize, kterou sleduje každý rok okolo 200 milionů diváků ze všech koutů světa. S hudebnicí jsme si popovídali o tom, co jí vadí na české hudební scéně, vytváření osobního brandu, zkušenostech ze studia v Londýně a o spolupráci na soutěžním singlu s partnerem. 

ROZHOVOR | Annabelle: Tuzemští umělci by měli více experimentovat ROZHOVOR | Annabelle: Tuzemští umělci by měli více experimentovat


Moment
álně bojuješ s dalšími šesti umělci o místo v hudební soutěži Eurovize. Tu považuje část diváků za prestižní a velká část za bizarní cirkus. Jak vnímáš Eurovizi ty sama?
Vnímám ji určitě jako prestižní. Jasně, že některé země ještě pořád do soutěže posílají bizáry, ale spousta zemí už má opravdu kvalitní reprezentanty, kteří si uvědomují, že tak velkou sledovanost už dost možná nikdy mít nebudou, takže se ze soutěže snaží maximálně těžit. V Čechách možná Eurovize moc sledovaná není, ale v zahraničí má desítky milionů diváků, a to je promo jako blázen. 

VIDEOPREMIÉRA: Nová tvář domácí scény Annabelle vás přenese na francouzský venkov

Koho z letošních českých kandidátů vnímáš jako svoji největší konkurenci?
Všichni jsou opravdu dobří a mám z nich respekt. Jsem ale ráda za to, jak jsme žánrově odlišní, protože je díky tomu nevnímám tolik jako konkurenci. Ve výsledku záleží na lidech a porotě, kdo bude dle jejich názoru Českou republiku nejlépe reprezentovat.

Ve videoklipu k Runnin' Out Of F* Time je kontroverzní záběr, ve kterém ležíš na kolejích a vypadá to, že tě přejede vlak. V posledních letech fanoušci často hudebníky napadají za nevhodné prvky v tvorbě. Nebojíš se pohoršených reakcí, nebo to naopak bereš tak, že každá reklama je dobrá reklama a alespoň se na klip podívá více lidí?
Je kontroverzní? To mě ani nenapadlo. Podle mě je víc kontroverzní, že se přejedu já sama. Ale určitě nedoporučuju zkoušet doma. Záběr jsme točili maximálně bezpečně, vlak jel ode mě pozpátku, a pak se akorát v postprodukci otočil, aby to vypadalo, že jede směrem ke mně. Myslím si, že celý klip je plný úžasných nápadů režiséra Aleše Valtra. Pro mě bylo nejtěžší viset vzhůru nohama z jeřábu. Vlak byl oproti tomu lehárko!

Do jaké ry současné trendy v hudbě ovlivňují tvou vlastní tvorbu? Jdeš směrem, který tebe samotnou nejvíce baví, nebo se snažíš přizpůsobit svou hudbu trendům, aby byla lépe přijata veřejností?
Současné hudební trendy mě samozřejmě ovlivňují, protože je sama poslouchám. A hodně. Myslím, že právě moje poslouchání Olivie Rodrigo se odrazilo na singlu Runnin’ Out Of F* Time, se kterým soutěžím. Takže abych odpověděla – nedělám to nějak uměle, abych se zalíbila veřejnosti, ale prostě je to to, co žiju, co mě nejvíc baví poslouchat a tím pádem i hrát. 

Na singlu jsi pracovala společně se svým partnerem. Do jaké míry ovlivnil výslednou podobu tracku?
Docela dost, on je takový “freshátor”. Vždycky se snaží přijít na něco nového, co ještě nikde neslyšel a to je skutečně osvěžující a zajímavý přístup. Takže myslím, že když se to vyváží s něčím jasným a přímým jako naše melodie, má to zásah. Na tracku se také podíleli Filip Vlček z hard-corovější scény, Tom Oehler a Marcell

V jednom rozhovoru jsi říkala, že jedním z důvodů, proč jsi opustila kapelu, bylo, že tvé ego nezvládá další ega. Jak tato rovnice funguje v případě práce na tvé tvorbě s partnerem?
My máme velká ega oba dva! Za ten čas, co jsme spolu, jsme se naučili i přes ty obry vycházet. Nakonec si z toho děláme srandu, takže nás to vlastně opravdu stmelilo. Ale moc spolu nepracujeme, až teď příští singl bude mít produkci od Ondry.

Stylizuješ se do žluté barvy a nosíš nepřehlednutelné face tattoos. Věnovala ses od začátku své kariéry práci na svém osobním brandu, nebo tě k tomu popostrčil label? Případně je to něco, co ses naučila během svých studií v Londýně, že je potřeba být rozpoznatelná úplně od počátku své kariéry?
Při sledování celosvětově úspěšných zpěvaček mi došlo, že je potřeba se něčím odlišit.  Spoustu lidí mi říkalo, že jsem hezká a nemám se hyzdit tetovačkama, ale když se podíváte třeba na Miley Cyrus, tak i přesto, že je nádherná, neustále prochází vizuálními fázemi. Svou krásu většinou nevystavuje do popředí. Jde spíše o styl. Takže jsem přemýšlela, jak to uchopit za sebe.

Sníš o úspěchu v zahraničí, ale studium v Londýně jsi přerušila a vrátila ses zpět do Česka. Zdálo se ti tenkrát náročnější v zahraničí prorazit, nebo co bylo tvým hlavním důvodem k návratu?
Londýn byl úžasný, teď jsem tam opět nedávno byla. Vrátila jsem se hlavně kvůli psychice. Uplně mě to tam semlelo. Šla jsem poprvé po střední škole bydlet sama a rovnou do cizí země a do tak obrovské metropole, jakou je Londýn, takže to pro mě bylo skutečně náročné. Teď bych to určitě zvládla lépe. Paradoxně mi ale strašně pomohlo, že jsem odjela. Muzika se mi tu skutečně rozjela, podepsal mě label, koncertuju... Tak snad se mi i podaří prorazit ven!

Co ti na české scéně nejvíce vadí a v čem si naopak myslíš, že je lepší než ta britská, kterou jsi během studia mohla sledovat zblízka?
Trošku mi vadí, že je naše scéna taková zkostnatělá. Myslím si, že by měli tuzemští umělci více riskovat a experimentovat s tím, co se děje v současné světové hudbě. Ať se to tady trošku posune. V Anglii jede taneční hudba, EDM a tady dominuje spíš rap. Za což jsem ale ve výsledku ráda, rap mě strašně baví. 

Jaké jsou tvé vysněné hudební spolupráce?
Momentálně na lokální scéně určitě feat s Viktorem Sheenem a světově mě hrozně baví Grandson.

Text: Kristina Kratochvílová, foto: Adam Debourne
Témata: Annabelle, Eurovize, Runnin' Out Of F* Time

zavřít