RECENZE: Paulie Garand stojí na místě. Boomerang má hezkou slupku, ale prázdný vnitřek

Vydáno 02.01.2016 | autor: Daniel Nádler

Desku plnou odkazů ke svému milovanému Liberci dal Paulie Garand dohromady poměrně brzy po předchozím albu Molo. Stále používá spoustu básnických obratů, díky čemuž jsou jeho texty jakousi skládačkou, v níž musí každý dílek správně zapadnout a teprve pak pochopíte, co chtěl vlastně říct.

RECENZE: Paulie Garand stojí na místě. Boomerang má hezkou slupku, ale prázdný vnitřek Paulie Garand stojí na místě. Boomerang má hezkou slupku, ale prázdný vnitřek

Paulie Garand x Kenny Rough

Boomerang

Boomerang, Hladina, Nádech, Šípy, Ve spárech, Gotham, Kříž, Labyrint, L.B.C, Clint Eastwood, Prdele v plamenech, Padělaný sny, Za horizont, Satori, Bez pout

15 trax / 59:54 min

Vydavatel: Ty Nikdy Label

Paulie nikdy nebyl interpret, jehož skladby by zapadaly do rádiových playlistů. Tentokrát se mu ale ve spolupráci s Lenny povedlo natočit zdařilý song Hladina, který skvěle pozval na nové album. O jeho produkci se znovu postaral Kenny Rough, se kterým spolupracuje už od dob jejich domovské formace BPM. Ten se již mnohokrát osvědčil, jenže... Nechtělo by to už trochu toho čerstvého vzduchu ze severu?

TOP 7 videoklipů týdne (61.)

Boomerang nemá na rozdíl od minulého Mola tak propracovaný koncept, to ale není hlavní důvod, proč se tentokrát zrodila o něco slabší deska, než je Paulieho standard. Garand jakoby ztratil touhu po invenci, začal se opakovat a zacyklovat. Stejná flow, stejné poetické obraty, které sice hezky zní, ale pod líbivou slupkou mnoho neříkají, stále ti samí hosté jako Rest, Idea, MC Gey nebo Jakub Děkan.

Jedním z mála pozitivních kroků vpřed je Labyrint, v němž hostuje Pil C. Rovněž Separ se svou slokou v remixu písně Prdele v plamenech postaral o lehké rozvíření zažitých pořádků. Jinak se ale kromě několika momentů, kde Garand prokazuje lyrickou vyspělost a cit (Ve spárech, Padělaný sny), jedná spíš o písničky, co jdou jedním uchem dovnitř a druhým ven.

To ale neznamená, že by po Boomerangu fanoušci neměli sáhnout. Komu se líbila dosavadní Garandova tvorba, určitě ho neurazí ani novinka. Minimálně na pár poslechů jeho metafory zabaví a chvíli potrvá, než všechny slovní hříčky rozkličkujete. Časem ale zjistíte, že vlastně Paulie prodává pořád jedno a to samé zboží. Příště už by to chtělo trochu víc kreativity a odvahy riskovat.

BEST TRAX: Labyrint, Šípy, Prdele v plamenech remix
ZKUS TAKY: Idea/Fatte - Rap, MC Gey - Opičí král vrací úder, Supa - Čierne dni

Daniel Nádler