RECENZE: Elton John má i na prahu sedmdesátky energii mladíka

Vydáno 17.02.2016 | autor: Filip Pešta

Třicáté druhé album Sira Eltona Johna je od prvního únorového týdne na světě. Už před samotným vydáním Elton avizoval, že tentokrát bude deska opravdu radostná. A nejenže svůj slib dodržel, ale zároveň přinesl současným, minulým a budoucím generacím zprávu o tom, že kalendářní věk je opravdu jen číslo.

RECENZE:  Elton John má i na prahu sedmdesátky energii mladíka Elton John rozhodně nepůsobí jako usedlý důchodce

Elton John

Wonderful Crazy Night

Wonderful Crazy Night, In The Name Of You, Claw Hammer, Blue Wonderful, I’ve Got 2 Wings, A Good Heart, Looking Up, Guilty Pleasure, Tambourine, The Open Chord

10 trax / 41:15 min

Vydavatel: Universal

Jakmile začnete s přehráváním úvodní Wonderful Crazy Night, dostáváte pomyslnou vstupenku na jednu velkou pop-bluesovou párty, ze které se rozhodně nevyplácí odejít dřív. Na stropě se tyčí obří disko koule, místo vody teče z kohoutků šampaňské a někdo, bůhví proč, pozval i celou Zoologickou zahradu včetně duhově pomalované zebry, která naprosto bezprostředně stojí uprostřed tanečního parketu. Koneckonců sama úvodní píseň pojednává o jednom skvělém večírku a ještě větší kocovině. Pokud však čekáte na zvuk elektrických bicích, budete nejspíš zklamáni. Elton John totiž dokáže být svěží a hitový i bez použití dnešních samplů. Neexperimentuje a s nadšením vybrušuje diamant osvědčeného a kvalitního stylu, jenž je postaven na jeho klavírním umění, charismatickém hlasu a příjemně vlezlých melodiích.

Kdyby se našel někdo, koho by přemohla zvědavost, mohl by v neuvěřitelné Eltonově diskografii najít pár případů sebeplagiátorství. Zklamání posluchače by se ale ani tak nekonalo. Značka Elton John a textaře Bernieho Taupina prostě funguje, i když jádro textů neobsahuje kdovíjaké duchaplné příběhy. Zpívá se o životě, o lásce a občas se objeví i nějaká ještě osobnější zpověď. I když není ze skladeb cítit prvoplánovost, na druhý poslech si už většinu písní budete automaticky zpívat ve sprše, autě nebo kdekoli jinde.

Elton John po třech letech v Praze: v O2 areně vystoupí v listopadu 2016

Pop-bluesový parfém, kterým jsou všechny skladby vkusně nastříkány, obsahuje spoustu příjemně překvapivých látek. In The Name Of You s barovou atmosférou se pyšní sólem na elektrickou kytaru. První vteřiny Claw Hammer zní jako by vás měla čekat meditační session, ale za chvíli jste vyvedeni z omylu a ke konci popíchnuti funky dechovou sekcí. Nejchytlavějším momentem alba je dobře zvolený první singl Looking Up, ve kterém John zpívá o tom, že dívat se zpět je ztráta času. Guilty Pleasure překvapí nádhernou klavírní vyhrávkou, Tambourine folkovou náladou a desku uzavírá skladba The Open Chord s pomocí smyčců.

Už 68tiletý Elton John prohlásil v Carpool Karaoke Jamese Cordena, že má pořád energii dvacetiletého. Album Wonderful Crazy Night to jasně dokazuje. Zpráva, kterou přináší, má tedy jasné znění: Jste tak staří, jak se cítíte uvnitř.

BEST TRAX: Wonderful Crazy Night, Blue Wonderful, Looking Up
ZKUS TAKY: Elton John - Don't Shoot Me I'm Only The Piano Player, Billy Joel - The Stranger, Ringo Starr - Postcards From Paradise

Filip Pešta