Vydáno 24.04.2016 | autor: Josef Martínek
Krok Beyoncé, která v prosinci 2013 vydala svou pátou studiovou desku bez předchozího ohlášení, byl v posledních letech jedním z největších marketingových tahů v pop music. Od té doby podobných jevů jen přibývalo a i sama Beyoncé se rozhodla podruhé vstoupit do stejné řeky. Vydala desku Lemonade.
Tentokrát však bylo, na rozdíl od roku 2013, jasné, že se něco děje: na sobotní večer byl totiž oznámen hodinový pořad na HBO právě s názvem Lemonade. V něm byla odvysílána celá deska s video doprovodem - stejně jako v případě minulé řadovky jde totiž o koncept vizuálního alba. Hostují na něm The Weeknd, Kendrick Lamar, Jack White a James Blake.
VIDEO: Indie, barvy, láska. Coldplay a Beyoncé mají hymnu víkendu
Celé to má jen jeden háček - album vyšlo pouze na nepříliš oblíbené a fanoušky kritizované službě TIDAL, kterou má pod palcem manžel zpěvačky Jay-Z. Těžko tedy odhadovat, zda Honey Bey za takových podmínek zopakuje gigantický úspěch z roku 2013. Tehdy se její desky prodalo za pár dní na milion kopií a Beyoncé za ni následně získala tři Grammy.
Na nové desce se Beyoncé dotýká i feministických a politických témat. Příkladem může být píseň Formation, kterou vydala v únoru - rovněž bez ohlášení. Jde o zatím jediný vydaný singl z Lemonade.