Vydáno 15.12.2016 | autor: Anna Hejkalová

Na letošní prosinec naplánovala Aneta Langerová tři velké koncerty, které jsou vyvrcholením úspěšného období kolem alba Na radosti, jehož vlna trvala celé dva roky. Zároveň Aneta oslavuje svých čerstvě nabytých třicet let.

ANETA LANGEROVÁ
SONO CENTRUM, BRNO
14. 12. 2016

I po přidání vstupenek na sezení bylo již osm dní před koncertem vyprodáno. Aneta Langerová za to fanoušky odměnila tak, že svou kapelu rozšířila nejen o již tradiční smyčcové trio, ale také o dechové nástroje. A k tomu za bicí zasedl Adam Koller. I přes tuto početnou podporu zahájila koncert úplně sama symbolicky zvolenou písní, Na Radosti, při níž se doprovázela na elektrický klavír. Během ní v publiku panovalo hrobové ticho, ale po tom, co se přidala celá kapela, se z této hypnózy obecenstvo probralo.

FOTOREPORT: Aneta Langerová připlula do Brna Na vlně radosti

Například u Břízy Jakub Zitko, zodpovědný za aranže písní, čekal, dokud nezačne pískat dostatečné množství lidí a až pak mohla kapela začít hrát. S hiphopovou Nevěstou přitancoval technik v mikině a s kšiltovkou s rovným kšiltem, aby dokázal, že i lidé za oponou si koncerty umí užít. Další perlou koncertu byla skladba Stačilo říct. Adam Koller si vzal na břicho velký buben a Martin Kopřiva si na krk pověsil valchu. Za to si Martin vysloužil interní přezdívku Žán Valchán. Adam zatím bohužel žádnou vtipnou přezdívku nemá, ale podle Anetiných slov nebudou s kapelou dlouho otálet a velmi brzy nějakou vymyslí.

Celý koncert se opravdu nesl na radostné vlně. Na Anetě Langerové bylo vidět, že je na podiu nesmírně šťastná, neboť se celou dobu upřímně usmívala. Takže o tom, že jí spolupráce s kapelou, nebo možná spíš hudebními přáteli, velmi baví, nebylo pochyb. Možná i proto koncert neprokládala zbytečnými proslovy a místo nich si všichni společně užívali radost z hraní. To vyvrcholilo u poslední písně, při které se celá kapela sešla vepředu před mikrofony a společně do nich zpívali. Doprovod jim dělal Martin Kopřiva, který si do rytmu pinkal s pingpongovým míčkem na pálce. Jakub Vejnar, basák kapely, mu prokázal službu a při poslední době míček odpinkl do publika.

Druhý koncert Na vlně Radosti proběhne v Ostravě 15. prosince, ve Foru Karlín série vyvrcholí 17. prosince

text: Anna Hejkalová, foto: Alena Petříková

Témata: Aneta Langerová, Na vlně radosti, trojkoncert