LIVE: Brian May a Kerry Ellis v Praze: Skromná show s bouřlivými ovacemi

Vydáno 09.03.2016 | autor: redakce

Někdejší kolega Freddieho Mercuryho z Queen, fenomenální kytarista Brian May, se spolu s Kerry Ellis v rámci One Voice Tour zastavil i v České republice, a to rovnou čtyřikrát. Úterní večer patřil Praze. A šlo o jedinečný hudební zážitek, na který se bude ještě dlouho vzpomínat.

LIVE: Brian May a Kerry Ellis v Praze: Skromná show s bouřlivými ovacemi Kerry Ellis a Brian May na koncertě v Ostravě. Foto: David Webr

BRIAN MAY & KERRY ELLIS
KONGRESOVÉ CENTRUM, PRAHA
8. 3. 2016
(fotografie jsou pouze ilustrační, pocházejí z koncertu v Ostravě)

Pódium velkého kongresového sálu působilo s malými kulisami a několika svíčkami velmi komorně. Jeden by snad řekl, že tohle vystoupení mohlo klidně proběhnout v nějakém baru. Jenže toho by se nedočkalo tak početné publikum, které se v úterý večer v Kongresovém centru sešlo. A skromnost bylo slovo, v jehož duchu se čtvrtý a poslední český koncert kytaristy skupiny Queen Briana Maye a muzikálové zpěvačky Kerry Ellis nesl. Naopak to bylo u diváků.

Brian May vzpomínal v Brně na Freddieho Mercuryho i Beatles, doprovodila ho Kerry Ellis

Když vstoupil na pódium legendární Brian May, začátek koncertu vypadal spíš jako konec. Celý sál začal aplaudovat vestoje. Brian, Kerry a klávesista… Tohle trio (a nikdo další) odehrálo přes dvě hodiny dlouhé vystoupení, v němž zazněl setlist sestavený z hitů jako Something od The Beatles, The Way We Were od Barbry Steisand a samozřejmě některých pecek legendárních Queen, jejichž spoluautorem je právě Brian.

Kromě hudby se ale mohli diváci bavit také britským humorem, snahou účinkujících o uvádění písniček v češtině nebo společné zpívání s Kerry. Jak asi tušíte, právě to u fanoušků fungovalo nejvíce. Když ale zazněly dojemné skladby Dust In The Wind nebo Who Wants To Live Forever, sál ani nedutal, dokud trojici neodměnil bouřlivým potleskem. Skromná byla i projekce. Některé snímky vyzývaly k ochraně přírody a zvířat. Jako třeba ty při písni Born Free.

Brian May se může chlubit doktorandským titulem z astrofyziky či řádem britského impéria. Toho večera ale ukázal, co mu jde nejlépe. Kerry Ellis sice tolik titulů nemá, přesto mu brilantně sekundovala. Když spustili We Will Rock You, fanoušci to už nevydrželi a přiřítili se před pódium. Společně zapěli No-One But You (Only The Good Die Young) a finální Crazy Little Thing Called Love. Ještě dlouho potom diváci svým bouřlivým potleskem nepustili hvězdnou dvojici z podia. A za to byli vděční především účinkující. Nevíme, co se jim honilo toho večera hlavou, ale navenek působili rozhodně spokojeně. Je tedy otázkou času, kdy dorazí příště.

text: Jan Mareš, foto: David Webr, video: Veronika Matějková

5,00