RECENZE: Pamatujete živé koncerty? Nejlepší výkon na živáku Queen předvedlo publikum, perfektní kapela mu spíše sekunduje

Vydáno 17.10.2020 | autor: redakce

Hlavní postavou alba Live Around the World není Brian May, Roger Taylor, Adam Lambert, ani duch Freddieho Mercuryho. Jsou to desítky tisíc fanoušků, kteří s kapelou zpívají téměř každou píseň slovo do slova. Publikum vlévá do žil ohraných hitů jedinečnou energii a kapela mu svým prvotřídním výkonem spíš jen sekunduje.  Live Around the World je skvělou vzpomínkou na dobu velkých koncertů.

RECENZE: Pamatujete živé koncerty? Nejlepší výkon na živáku Queen předvedlo publikum, perfektní kapela mu spíše sekunduje RECENZE: Pamatujete živé koncerty? Nejlepší výkon na živáku Queen předvedlo publikum, perfektní kapela mu spíše sekunduje

Queen + Adam Lambert

Live Around The World

Tear It Up, Now I'm Here, Another One Bites The Dust, Fat Bottomed Girls, Don't Stop Me Now, I Want To Break Free, Somebody To Love, Love Kills - The Ballad, I Was Born To Love You, Under Pressure, Who Wants To Live Forever, The Show Must Go On, Love Of My Life, Bohemian Rhapsody, Radio Ga Ga, Ay-Ohs, Hammer To Fall, Crazy Little Thing Called Love, We Will Rock You, We Are The Champions

20 skladeb / 79 min

Vydavatel: Universal Music

Nahrávka Live Around the World se skládá ze záznamů z osmi koncertů, celou čtvrtinu alba přitom zabírá kompletní setlist z legendárního vystoupení na Live Aid v roce 1985, který Queen s Adamem Lambertem zopakovali počátkem letošního roku během koncertu na podporu organizace Fire Fight Australia.

Výběr skladeb odpovídá pojmu „best of Queen“, zajímavé je ale zařazení Freddieho sólových písní, jako jsou například baladické verze Love Kills a I Was Born To Love You. Spolu s Show Must Go On jde o nejsilnější momenty alba, částečně i proto, že Freddie Mercury je naživo se svou kapelu už zazpívat nestihl.

RECENZE: Kniha Freddie Mercury & Queen: Excentrický fenomén poukazuje na zpěvákovu rozpolcenou osobnost

Kromě Now I’m Here ale bohužel zcela chybí skladby z prvních tří alb Queen, přestože na koncertech s Lambertem zní často. Kapela tak raději vsadila na klasiky jako I Want to Break Free a Don’t Stop Me Now. Na druhou stanu, odezva publika zní i ze záznamu naprosto impozantně.

Od Briana Maye a Rogera Taylora nezle čekat nic jiného než prvotřídní výkon, největší pozornost se ale samozřejmě upírá na Adama Lamberta a jeho schopnost imitovat Mercuryho nenapodobitelný hlas. Jeho projev nemusí vyhovovat každému, ale je sympatické, že se nesnaží Mercuryho nijak napodobovat. Freddieho hlas se na desce ovšem také objeví, ostatně jako na každém z koncertů.

Není pochyb o tom, že nové album nebude chybět ve většině sbírek fanoušků Queen. Live Around the World je ale především zajímavým dokumentem doby, kdy bylo možné sdílet radost z živé hudby s tisíci dalšími fanoušky. Od posledních takových koncertů uplynulo přibližně půl roku, už nyní to ale občas působí jako věčnost. O to víc, že jsou megalomanské akce v nedohlednu.

Hudba Queen vždycky nepokrytě koketovala s kýčem a patosem, proč tedy neskončit v podobném tónu. Největším hrdinou nahrávky není Brian May, Roger Taylor ani Adam Lambert. Jsou to desítky tisíc lidí, kteří s kapelou nadšeně zpívají téměř každé slovo. Vynikající kapela jim v jejich radosti jen sekunduje a produkčnímu týmu se spolu se zvukovými inženýry povedlo tuhle synergii zatavit do kompaktní nahrávky.

Text: Barbora Pěchová
Témata: Queen, Adam Lambert, Brian May, Roger Taylor

3,50