Vydáno 01.10.2024 | autor: Šárka Blahoňovská
Zhruba do dvou třetin zaplněné pražské Rock Café poslední zářijový ožilo hudebním výkonem projektu Ghøstkid a dvou předkapel – SETYØURSAILS a Within Destruction. Publikum složené z fanoušků různých generací si užilo večer plný syrové energie a vášně pro potemnělé tóny a kytarové riffy.
Večer odstartovala chvíli před osmou hodinou německá kapela SETYØURSAILS v čele se zpěvačkou Jules Mitch. Ta mezi písněmi využívala tradičních frází předskokanů, jako jsou pochvaly publika a zmínky o kráse Prahy (nechyběl kouzelný výraz fucking za každým třetím slovem). Díky tomu se jí podařilo navázat slušnou interakci s lidmi v sále. Během jedné z písní se pokusila vyburcovat dav k vytvoření největšího circle pitu, jaký kdy Rock Café zažilo, což už bylo trochu velké sousto, a vzadu dokonce vyvolalo smích. V první části klubu ale fanoušci skutečně zabojovali a vznikl solidní moshpit. Jules se nezdráhala sdílet i osobní zážitky z turné, kdy vtipně přiznala, že je obtížné cestovat s bandou mužských muzikantů, kteří se občas vyhýbají sprchování. Hudebně ale SETYØURSAILS nezklamali – zpěvaččin agresivní vokál byl dost možná slyšet i směrem k Václavskému náměstí.
Blind Channel a Ghøstkid přivezli do Prahy nová alba, MeetFactory se prohýbalo pod vlnou energie
Frontman Within Destruction Rok Rupnik se přišel na set svých přátel podívat a sledoval jejich vystoupení zpovzdálí u baru. Ani on se svou formací nenechal fanouškům ani chvíli klidu. Naservíroval jim slovinskou deathcorovou smršť, které nic nechybělo. Hrdelní zvuky střídalo kvičení, vrčení a podobné skřeky. O to zábavnější bylo sem tam zaslechnout zvuky, jež připomínaly midi soubory, s nimiž jsme si vyhráli na začátku milénia. Tedy pokud nám rodiče po škole dovolili jít na počítač. Kdo neměl tvorbu Within Destruction naposlouchanou a očekával melodické linky, byl asi zklamán. Během písně Deathwish, jinak známé díky spolupráci s Duncanem Bentleyem z Vulvodynie, se Rock Café otřáslo při Wall of Death, a jakmile dozněla, frontman skončil na rukou nadšeného davu. Zkrátka divoký, nekompromisní a syrový výkon.
Jakmile však Ghøstkid v čele se Sebastianem „Sushim“ Bieslerem vstoupili na scénu, bylo jasné, že tohle bude jejich večer. Během něj zazněly písně z aktuálního alba Hollywood Suicide, ale i z eponymní nahrávky z roku 2020. Publikum zpívalo už od prvních skladeb. Slušnou odezvu měla píseň YØU & I, kterou věnoval Sushi fanouškům, nebo Heavy Rain, jíž frontman uvedl jako skladbu, kterou napsal během pro něj složitého období. Nejvíce si však osazenstvo klubu užilo song Supernøva, v němž jinak hostuje Marcus Bishoff z Heaven Shall Burn. Společným jmenovatelem celého setu Ghøstkid však nebyla komunikace s fanoušky, ale pokora – zatímco předkapely celkem úspěšně burcovaly a roztleskávaly dav, Sushi mezi jednotlivými položkami setu děkoval. Dokonce zmínil i fotografy a řidiče autobusu. Vyzdvihl rovněž svého osvětlovače, který odvedl výbornou práci.
Sushi byl před založením Ghøstkid zpěvákem kapely Eskimo Callboy (dnes Electric Callboy), nicméně jeho cesty s ostatními členy se rozešly. Už jim to hudebně neklapalo, Sushi chtěl dělat vlastní hudbu. Nutno dodat, že se svou image černovlasé panenky Chucky zkřížené s Jokerem by si asi dnes v klipech Electric Callboy plných mulletů a barevného bizáru neškrtl. A je to dobře – Ghøstkid je projekt, který v Praze oslovil lidi napříč generacemi. Už dávno to není žánr pro teenagery. V Rock Café jste mohli zahlédnout kované rockery, třicátníky v alternativním oblečení i zástupce Gen Z s neperlivou vodou v ruce. Ti všichni po poslední písni bez problému zapózovali pro společnou fotku s kapelou, kterou nejspíš uvidíme brzy i na větších pódiích.
Text: Šárka Blahoňovská, foto: Maria Lydia, Benjamin Klose (FB Ghøstkid, ilustrační)
Témata: Ghøstkid, SETYØURSAILS, Within Destruction, Sebastian Biesler, Rock Café, metal
0,00
čtenáři
hlasuj