LIVE: IAMX v Praze: Znovu v dokonalé formě

Vydáno 09.11.2016 | autor: Kateřina Nováková

Úterní bohatá koncertní úroda napříč žánry nabídla v Rock Café IAMX - projekt, který jsme u nás už viděli i ve větších sálech. Jak se ale ukázalo, Chris Corner nemá problém rozbalit svůj dekadentní večírek úplně kdekoliv.

LIVE: IAMX v Praze: Znovu v dokonalé formě IAMX v Praze: Znovu v dokonalé formě. Foto: Tomáš Klíma

IAMX

ROCK CAFÉ, PRAHA
8. 11. 2016

Deset let od vydání zásadní desky Alternative (i když která jejich deska zásadní není?) si zasloužilo oslavit. Tenkrát přijeli IAMX se zmíněným albem do Rock Café a vztahovačný Chris Corner, který si kolem sebe pečlivě piluje kult osobnosti, nepřijel zrovna v rozjařené náladě (eufemicky řečeno). Věta "Do not touch me" zazněla během večera hned několikrát, což bylo vzhledem k explicitně dekadentní povaze jeho show až úsměvné. Během těch deseti let se k nám IAMX vrátili hned několikrát, v Praze naposledy vystoupili loni v Roxy.

FOTOREPORT: IAMX pořádal v Rock Café hudební terapii

Snížený strop v Rock Café nedává zrovna nejlepší výhled, pokud nejste v první polovině davu, na druhou stranu zrovna včerejší koncert vyprodaný nebyl (první proběhl už v neděli), takže šlo pohodlně dohlédnout, co se dělo na pódiu. Navíc je jasný fakt, že všechny kapacitně vhodnější prostory byly na ten večer už rozebrány.

Od nástupu s prvním songem bylo zřetelně vidět, že to je Cornerovi srdečně jedno, a přestože by se mohlo zdát, že mu dává jeho "way of life" hodně zabrat, zpívá mu to pořád naprosto precizně. Menší rozměr pódia využil poctivě, přivezl s sebou i trojici obrazovek pro projekce. Sekundují mu dvě multiinstrumentalistky a zpěvačky v jednom, které dokonale zapadají do jeho burleskní vizáže s teatrálním make-upem.

Chrisovy proslovy jsou často směřované k budování osobnosti a hrdosti, jeho egocentrismus srší na všechny strany. Několikrát zopakoval, jak moc Prahu, a své fanoušky v ní, miluje, objetí rozdává prvním řadám celkem srdečně. Během setu Corner nezapomíná právě na Alternative, a to songy Nightlife nebo Spit It Out. Rozloučení přichází se stejnojmenným songem z debutové desky IAMX Kiss + Swallow. O dobrém rozpoložení Cornera svědčí hned dva přídavky, které protahují délku koncertu na hodinu a půl. V druhém se opět vrací k Alternative a vybírá songy Bring Me Back a Dog a laskavou This Will Make You Love Again.

Chrisu Cornerovi vděčíme za spoustu zásadních songů, ať už z dob Sneaker Pimps, IAMX nebo spolupráce s Imogen Heap (My Secret Friend). Na jeho show se ale nechodí ze setrvačnosti nebo sentimentu, pořád je fenomén kolem něj opodstatněný.

text: Kateřina Nováková, foto: Tomáš Klíma

Témata: IAMX, Chris Corner, Rock Café, kluby, koncerty, Alternative

4,00