LIVE: Kapela Jelen odehrála energický koncert, pokřtila na něm novou desku

Vydáno 11.04.2021 | autor: Andrea Štipčáková

Současná situace živým koncertům stále nepřeje, a tak se podobně jako v minulosti Queenie si Mňága a Žďorp spojila se svými fanoušky virtuálně i kapela Jelen. Ta během večera představila nejen nového bubeníka Víta Poláka, ale také písně z v dubnu vycházející desky Věci a sny. Skvělou energii se formaci povedlo přenést přes obrazovky až k divákům, se kterými se po koncertu sešla na Zoomu.

LIVE: Kapela Jelen odehrála energický koncert, pokřtila na něm novou desku LIVE: Kapela Jelen odehrála energický koncert, pokřtila na něm novou desku

Jelen
Loft, Praha
11. 4. 2021

Koncert plný pozitivní energie odehrála kapela Jelen v neděli večer v unikátních prostorech pražského Loftu BubNY. Jeho začátek sice postihly mírné technické problémy, s nimi se však formace dokázala rychle postarat a vystoupení tak zahájila jen o několik minut později, než bylo plánováno. Vůbec poprvé se během něj s kapelou představil její nový bubeník Vít Polák.

Kapela Jelen tančila na Prague Kemp Letňany tmou. Přizvala si Kateřinu Marii Tichou a Míšu Tučnou

Kromě známých hitů Klidná jako voda, Magdaléna nebo Vlčí srdce skupina fanouškům představila i několik nových songů. Mezi nimi Jediný co chci či Ještě jednu noc, ke kterým už stihla vydat videoklipy. Písně vyjdou u16. dubna na albu Věci a sny, jehož recenzi si budete moci přečíst také na stránkách iREPORT.

A právě připravované album kapela během večera rovnou pokřtila. „Přál bych mu, ať se mu daří, ať se vám líbí a ať brzo uschne,“ reagoval vtipně Jindra Polák a polití CD šampaňským, kterým si posléze členové připili.

Vše nejlepší popřála desce také talentovaná zpěvačka Kateřina Marie Tichá, která bývá na koncertech Jelenů pravidelným hostem. S kapelou si na úvod střihla A co bylo dál?, kterou Jindra Polák původně nazpíval s Janou Kirschner, a poté spolu s formací bavila sledující až do konce jejího vystoupení. Jak zároveň prozradila, právě v Loftu, kde se koncert odehrával, natočila s Jeleny jeden ze společných duetů Tančíme spolu. „Sešli jsme se tady zhruba před deseti lety, když tady měl studio Martin Ledvina,“ řekla Tichá.

Během koncertu kapela Jelen zavzpomínala hned na dva výjimečné muzikanty. Nejdříve si připomněla písní Spím v obilí Michala Tučného, na jehož počest vydala v roce 2019 desku, v závěru vystoupení pak novým songem Rozlučková poslali členové formace pozdrav do nebe Davidu Stypkovi, s nímž před lety odjeli turné.

Show Jeleni zakončili stejnojmennou skladbou, po níž už se spojili s fanoušky na Zoomu, kde si s nimi popovídali a alespoň virtuálně se s nimi vyfotili. Příznivci navíc mohli skrze tuto platformu sledovat také koncert, a tak se ke skupině alespoň tímto způsobem dostali jejich nadšené potlesky. Výtěžek z vystoupení z části poputuje zvukaři kapely, kterému před několika týdny zloději vykradli automobil.

Text: Andrea Štipčáková
Témata: Jelen, Kateřina Marie Tichá, Jindra Polák, koncert, online

4,50