RECENZE: Coldplay se v dokumentu A Head Full Of Dreams odhalili, pobavili i zazpívali

Vydáno 15.11.2018 | autor: Jan Trávníček

Coldplay mají ve zvyku po každém turné vydávat jeho záznam na DVD a Blu-Ray discích. Tentokrát ale přistoupili ke stále populárnějšímu promítání v kinech, kdy svůj nejnovější materiál dali do distribuce pouze na jeden den - 14. listopad. Kdo to nestihl, bude mít možnost si do Vánoc opatřit vlastní disk. Jít na Coldplay do kina ale má své kouzlo.

RECENZE: Coldplay se v dokumentu A Head Full Of Dreams odhalili, pobavili i zazpívali RECENZE: Coldplay se v dokumentu A Head Full Of Dreams odhalili, pobavili i zazpívali

Coldplay

A Head Full Of Dreams

Režie: Matt Whitecross

115 min

Distributor: Aerofilms

Speciálně proto, že A Head Full Of Dreams není záznam koncertu, ale časosběrný dokument a komedie plná suchého, britského humoru v jednom. Scénář je předvídatelný a spoustu času strávíme tím, že sledujeme, jak se všichni čtyři, respektive všech pět členů navzájem poplácává po zádech a pochvaluje si, že jim kamarádství po všech těch letech vydrželo.

Kdo zná skupinu jen z rádia, bude možná mile překvapen, jaké zajímavé útrapy museli všichni členové v průběhu let překonat a jak se z malých klubů dostali až na stadiony. Všechny ty rozchody a návraty, závislosti, hádky, dlouhé hodiny ve studiu a podobné záležitosti, které nechceme spoilovat, vás budou bavit tím víc, čím méně o nich víte. A jestli k britským hvězdám přistupujete takřka nepolíbení, začnete je mít opravdu rádi.

RECENZE: Coldplay si na novém EP Kaleidoscope chtějí pojistit zájem fanoušků

Jenže co je ještě lepší, aktuální film má co říct i těm, kteří o nich mají načteno první poslední, znají nazpaměť všechny texty a na jejich koncerty vyrážejí i za hranice, aby jim ta neuvěřitelně propracovaná vystoupení neunikla. A Head Full Of Dreams se totiž věnuje jak jednotlivým členům jako lidem, tak i jejich tvorbě. A vidět, v jak skromných podmínkách plných nejistoty a jízlivých spoluhráčů vznikaly hymny, které dnes odříkáme kdykoliv zpaměti, má něco do sebe. Zvlášť, když je perfektní střih během momentu přenese na stadiony, kde se ukazuje jejich síla.

A ten humor! Vážně – vtipnější dokument o hudební skupině jste asi ještě neviděli a radši zcela vynecháme jakékoliv příklady, jen abychom to budoucím divákům nezkazili. Snad jedinou kaňkou na fantastické podívané, u níž budete hltat každé slovo a spokojeně mlaskat nad každým záběrem, je fakt, že je příliš krátká a jednou musí skončit. Přitom v ní například ohromně zajímavé období kolem desek Mylo Xyloto a Ghost Stories jen prolétne kolem a i spousta dalších témat by mohla být klidně ještě rozvedena.

Jinak je to ale určitě jeden z nejzajímavějších a nejzábavnějších hudebních dokumentů, které jsou na trhu k vidění. A jestli něco dělá opravdu brilantně, je to fakt, že po jeho zhlédnutí budete mít Coldplay ještě mnohem radši než dříve.

text: Jan Trávníček

Témata: Coldplay, A Head Full Of Dreams

4,50