LIVE: Die Antwoord v Praze - Extrémní porce energie, šílené tanečky, holé zadky i surfování na lidech

Vydáno 21.08.2018 | autor: Dominik Pavliš

Jihoafričtí Die Antwoord se včetně pondělního koncertu objevili v České republice již tři roky po sobě. Vynikající show dokázali, že by bylo skvělé si tuto pravidelnost udržet. V roce 2016 vyprodali Žluté lázně a minulý rok účinkovali na Rock for People. Také tentokrát bavili fanoušky svou výstředností.

LIVE: Die Antwoord v Praze - Extrémní porce energie, šílené tanečky, holé zadky i surfování na lidech LIVE: Die Antwoord v Praze - Extrémní porce energie, šílené tanečky, holé zadky i surfování na lidech

DIE ANTWOORD
VÝSTAVIŠTĚ PRAHA
20. 8. 2018

Role předskokana se ujal přední protagonista českého grimeu Smack se svým DJ setem, po něm následovala nepřehlédnutelná modrovlasá zpěvačka Moonchild Sanelly, která, stejně jako hlavní hvězdy večera, pochází z Kapského města.

FOTOREPORT: Excentričtí Die Antwoord provokovali na pražském Výstavišti

Koncert Die Antwoord odstartovalo, jak již bývá u této extravagantní dvojice zvykem, napínavé několikaminutové intro Chanting Monks. Show pak odpálili první skladbou Pitbull Terrier, kdy se na pódiu jako první zjevil zpěvák Ninja v typicky červených kalhotách a s ručníkem přes hlavu. O pár minut později nastoupila Yolandi se svým ikonickým a nezaměnitelným "pískavým" hlasovým projevem.

Následovaly známé skladby Fatty Boom Boom, Banana Brain z posledního alba či skvělá Ugly Boy v prodloužené verzi, která sklidila spolu s I Fink U Freeky největší úspěch. Na jednu píseň přizvali zpěvačku Moonchild Sanelly, dali fanouškům nakouknout pod pokličku chystaného alba formou krátkých úryvků a tím možná vyvrátili spekulace o blížícím se rozpadu skupiny. Doufejme jen, že z nové desky, která má obsahovat 27 skladeb, vzejde více než jen pár dobrých písní, jako tomu bylo u té poslední Mount Ninji and da Nice Time Kid, a že se kapela do budoucna nestane karikaturou sama sebe - to by byla totiž obrovská škoda.

TOP 7 nejúchylnějších umělců a kapel - perverzní Die Antwoord, obscénní Marilyn Manson či zvrhlík GG Allin

SKANDOVÁNÍ I HOLÝ ZADEK

Ninja skvěle komunikoval s publikem - došlo na klasické roztleskávání známé od většiny kapel a před skladbou Daddy nechal na otázku "Who’s your daddy?" skandovat fanoušky svůj pseudonym. Nechybělo ani ukazování holého zadku. Yolandin vysoký až roztomilý hlasový projev v kombinaci s texty Die Antwoord působí opravdu provokativně a naživo, zvláště s taneční choreografií a celkovou show, funguje výborně. Takto ve všech směrech originální duo se na scéně jen tak nevidí.

Vše bylo dotažené včetně scény, která připomínala polorozpadlé městečko či opuštěnou vesnici se třemi kontejnery. Na těch se pohybovaly tanečnice, na prostředním DJ Hi-Tek, u kterého se nejednou objevila Yolandi odhalující své spodní prádlo. Uprostřed těchto kontejnerů běžely schválně primitivní animace - například se sexuální tematikou. Během setu se skupina několikrát převlékla - Yolandi nejčastěji do o pár čísel větších trik či mikin a Ninja pak kus setu odzpíval v trenýrkách s logem z obalu desky The Dark Side Of The Moon od Pink Floyd.

Po zvukové a světelné stránce skvělé, avšak možná jen trochu škoda, že chyběla postranní projekce. Mnoho fanoušků také oplakalo absenci písně Alien, ke které nedávno vyšel videoklip. Celou devadesátipětiminutovou show obsahující přibližně 15 skladeb zakončil přídavek Enter the Ninja, kdy si Ninja již tradičně "zasurfoval" na lidech.

text: Dominik Pavliš, foto: Lucie Levá

Témata: Die Antwoord, Smack, Moonchild Sanelly, Výstaviště

4,00