Vydáno 18.05.2016 | autor: redakce

Rozsvícené pokojové lampičky a potlesk vyprodaného Švandova divadla v Praze přivítaly Michala Hrůzu s jeho Kapelou Hrůzy. Stejně mohutný aplaus ho i vyprovázel - a zcela zaslouženě.

LIVE: Michal Hrůza ve Švandově divadle trpělivě odpovídal na dotazy diváků Michal Hrůza navodil ve Švandově divadle rodinnou atmosféru.

MICHAL HRŮZA
ŠVANDOVO DIVADLO, PRAHA
17. 5. 2016

Koncert byl zahájen písní Duše do vesmíru. "Jsme rádi, že jsme tady," uvítal se Hrůza se s diváky. Uvedl, že koncerty v divadlech jsou jiné tím, že si povídají s lidmi a že když se budou chtít na něco zeptat, ať se nebojí přihlásit a položit dotaz. První dotaz byl od Emičky (dcerky od baskytaristy Aleše Zenkla): "Jak se máš?" Pak následoval dotaz od jedné z divaček: "Kdy bude pořádný koncert?" Otázky pobavily všechny přítomné včetně samotné kapely. Michal odpověděl, že další koncert je naplánován v rámci bohnického festivalu Mezi ploty, který se uskuteční na konci května.

FOTOREPORT: Michal Hrůza zaplnil celý sál Švandova divadla

KOLIKRÁT DO ROKA MÁ KAREL NAROZENINY?

Při druhé písni Namaluj svítání se rozblikala do rytmu všechna dekorační světýlka, kterých bylo na pódiu požehnaně. Během večera samozřejmě Michal vzpomněl i na člena své kapely Karla Heřmana, který měl jako obvykle v den konání koncertu narozeniny. Dodal, že Karel má rád ryby, a tím uvedl další píseň Bílá velryba, kterou věnoval k narozeninám nejenom jemu, ale i všem ostatním oslavencům. To už ale přišel čas na další dotaz: "Kam míří tato velryba, jak se o ní v písni zpívá?" Odpověď zazněla dle textu písně jednoduše, že do moře Laptěvů. Michal se zmínil, že až po složení songu zjistil, že v tomto moři velryby nežijí. "Kolikrát do roka má Karel narozeniny?" Podle samotného Karla za loňský rok zestárl tak o 160 let. Michal měl po celý večer dobrou náladu a bavil publikum svými historkami.

V nejstarší písni z repertoáru Zejtra mám dominovala Alešova baskytara. Během zkoušení na tuto divadelní šňůru si vymysleli hru s tím, že kdo ji vyhraje, může si pozvat jakéhokoliv hosta. Soutěž vyhrál Emil Kopta, který si pozval svého strýce herce a muzikanta Václava Koptu (pro širší veřejnost známý jako Radek Převrátil z legendárního filmu Sněženky a machři), který je doprovodil v několika písních (např. 1+1) na klávesy. Kopta zavzpomínal na starší časy skladbou Před chvílí byla tma, kterou složil Ivan Hlas. Předvedl perfektní sólo na klávesy a pobavil publikum také svými historkami.

ZPÍVALA I ALEŠOVA HOLČIČKA

Nezapomněli zahrát ani píseň Budu ti vyprávět (Evo) ze seriálu Vyprávěj, kterou věnoval nejenom všem přítomným Evám, ale i oslavenkyním Anetám a přítomné fanynce s neobvyklým jménem Vratislava. Zazněl i hit Padesátka ke stejnojmennému filmu Vojty Kotka. Aleš Zenkl dostal od fanoušků malého dřevěného koníka, kterého si pověsil na kytaru a dozvěděl se od publika, kde asi skončil ztracený jeho předchůdce. Prý u někoho v Litoměřicích.

Dalším hostem byla jako že náhodná divačka v podání zprávařky a reportérky Daniely Písařovicové, která si s nimi střihla duet Venuše (který jinak zpívají s Klárkou Vytiskovou). Píseň Zakázané uvolnění doprovodila svým dětským hláskem již zmiňovaná dcerka Aleše Emička, která se nebála vystoupit před zaplněným divadelním sálem a sklidila obrovský aplaus.

Koncert měl původně končit skladbou Katamarán, avšak publikum hlasitě aplaudovalo a vyžádalo si dvojnásobný přídavek, ve které zazněly Poslední dobou, Sněhulák a Hotel Morava. Lidé se u přídavků zvedli ze židlí, tancovali a tleskali ve stoje, zpívali s muzikanty.

Dvouhodinový koncert měl příjemnou "rodinnou" atmosféru smíchovského divadla, lidé byli otevření a nebáli se komunikovat s muzikanty. Michal Hrůza po bouřlivém a nekončícím potlesku poděkoval všem přítomným a dodal, že byli skvělé publikum.

text: Hana Bukáčková, foto: Lucie Levá

5,00