LIVE: KLARA. je na pódiu jako doma. V Plzni došlo na tanec, křest i Justina Biebera

Vydáno 15.04.2016 | autor: Josef Martínek

Svou první sólovou desku pojmenovala Klára Vytisková aka KLARA., dříve známá jako frontwoman Toxique, jednoduše Home. A svým jarním turné jako by chtěla dát názvu zapravdu: na pódiu je totiž opravdu jako doma. V Plzni to předvedla v klubu Buena Vista.

LIVE: KLARA. je na pódiu jako doma. V Plzni došlo na tanec, křest i Justina Biebera Klára Vytisková to v Plzni pořádně rozjela. Foto: Jana Braunová

KLARA.
BUENA VISTA CLUB, PLZEŇ
14. 4. 2016

Pryč jsou doby, kdy si Klára na pódiu coby hvězda Toxique vystavěla celý obývák a bavila diváky svými extravagantními kostýmy, které si často pořizovala v "sekáčích". Dnes je z ní máma a přirozeně je proto její projev civilnější: v Plzni byla k vidění skromně postavená scéna, na které zářila jen Klára a její parta. Protože se jedná o turné k albu Home, za klávesami stojí její sestra Tereza, neboli Edna Green, díky čemuž působí nálada v kapele ještě víc domácky a přirozeně.

FOTOREPORT: Energická Klára Vytisková pokřtila v plzeňské Buena Vistě debutovou desku Home

Tak nějak "rodinně" vlastně vypadal i výsledný koncert. Publikum sice nebylo početné, ale o to víc dobře naladěné. Klára v proslovech poodhalovala střípky ze svého života, hned po první písničce Forever se svěřila, že její dcera Emílie oslavila den předtím rok a půl, v průběhu večera také zavzpomínala, jak se v devatenácti letech seznámila se svým budoucím manželem a přála si, aby jim to vydrželo. A stalo se.

Byl to večer, během kterého si nikdo na nic nehrál - Klára byla po celou dobu uvolněná a přátelsky naladěná, a protože to na pódiu solidně rozjížděla, také diváci tančili a bavili se bez okolků. Jednu z fanynek dokonce vytáhla na pódium a nechala ji vodou pokřtít album Home, přestože hlavní křest proběhne až 20. dubna v Roxy v Praze. Polité CD si pak divačka nechala na památku.

Setlist pochopitelně tvořily především písně z alba Home, za které před pár dny jeho autorka dostala cenu Anděl v kategorii Zpěvačka roku. I když je na něm i několik magnetizujících intimních kousků, které na koncertě také zazněly, nejvíc naživo fungují hity pěkně od podlahy. Poprvé diváky dostala do kolen titulní píseň Home a v průběhu večera došlo i na další skvosty jako Survival či Country Girl. A hned dvakrát Klára pro velký úspěch zařadila zbrusu novou skladbu All Night Long (ukázka ve videu níže), podruhé, když si ji diváci hodně hlasitým aplausem přivolali zpět na jeviště pro přídavek.

Kdo si myslel, že Vytisková bude sahat i po písních Toxique, dočkal se jen jedinkrát: v baladě Clap Trap. Ačkoliv by jistě Two Sides, Shout nebo Toxique Girls ještě podpořily už tak roztančený večírek, Klára ukázala, že se coby skvělá sólová umělkyně obejde i bez nich. Zato si vypůjčila jednu coververzi. A šla na to chytře: hit Sorry si totiž přearanžovala po svém a až po jeho odeznění prozradila, že jde o písničku Justina Biebera, čímž předešla předsudkům. Poslední desku kanadského zpěváka pak divákům doporučila se slovy, že by se nikdo neměl stydět za to, co se mu líbí.

BLOG: Klára Vytisková: Byla jsem jak vyždímaná houba, pak mě nakopla Patti Smith i rodina

To, jak vřele fanoušci v Plzni Kláru přijali, bylo opravdu milým překvapením, protože řada interpretů si stěžuje, že v západočeské metropoli jsou lidé na koncertech v projevování nadšení spíše střídmější. Jenže když se cítíte jako doma, není třeba svoje emoce nijak krotit. A KLARA. takový pocit v Plzni jednoznačně navodila.

text: Josef Martínek, foto: Jana Braunová

4,00