LIVE: Lenny dosáhla další muzikantské mety a vystoupila v O2 universu

Vydáno 25.11.2022 | autor: redakce

Do třetice všeho dobrého. Lenny se konečně dočkala odkládaného koncertu v pražském O2 universu, který byl doposud největším v její kariéře. Publiku nabídla průřez svými největšími hity, naživo pak představila také aktuální album Heartbreak Culture. Jako hosta si pozvala nizozemského zpěváka Remmeho, který s ní spolupracoval na skladbě Friends For Life.

LIVE: Lenny dosáhla další muzikantské mety a vystoupila v O2 universu LIVE: Lenny dosáhla další muzikantské mety a vystoupila v O2 universu

Lenny
Praha, O2 universum
24. 11. 2022

Lenny má za sebou škálu hudebních úspěchů. Spolupráce s Mikem Shinodou z Linkin Park nebo Danem Lancasterem, který produkoval skladby Muse či Blink 182, účast na letošním Szigetu i vystoupení v italské Veroně, kde sdílela pódium s Imagine Dragons. Jejím dosavadním osobním koncertním vrcholem byla show v pražském Foru Karlín v roce 2018. Nyní zpěvačka dosáhla další mety a pozvala své fanoušky do O2 universa.

RECENZE: Kouzlo Heartbreak Culture od Lenny tkví v na první poslech nenápadných písních

Jako předskokana si zvolila nizozemského umělce Remmeho, který se stal v letošním roce vítězem kategorie Zahraniční objev v Hudebních cenách Evropy 2. Jelikož se zároveň podílel na skladbě Friends For Life, která si našla své místo na aktuální desce Lenny Heartbreak Culture, dává jeho zvolení do role předskokana smysl. Svého úkolu navnadit diváky se zhostil s velkou grácií. Skromná show odstartovala sólovým výstupem zpěváka, nechajícím vyniknout jeho silný hlas. Ten zaujal nejednoho diváka v sále a navodil příjemnou atmosféru před samotným hřebem večera. Jediné, co by se vystoupení dalo vytknout, byla menší interakce s publikem a osvětlení, které zůstalo po celou dobu stejné a působilo tak trochu monotónně. To však neovlivnilo jeho koncert jako celek, vylepšení těchto bodů by mu pouze dodalo větší jiskru.

Na rozdíl od Remmeho Lenny nejdříve poslala na pódium svou kapelu, aby rozezněla první tóny úvodní skladby. Vzápětí se po celé hale rozlehl všem známý a jedinečný ženský „chraplák“, kterým Lenny přivítala celé O2 universum. Záhy zasedla za piano a celou show odstartovala hitem All My Love. Hned od začátku bylo jasné, že se studiové verze většiny písní ponesou v jiné hudební aranži, než jsou posluchači zvyklí.

Pro návštěvníky koncertu si Lenny přichystala překvapení, nebo také „wow moment“, jak sama s oblibou říká, v podobě videovzkazu Mikea Shinody z Linkin Park, který s ní nahrál píseň Lithium, jejíž tóny se záhy rozezněly. Po ní už pódium zahalila červená barva a muzikantka začala sázet jednu novinku z Heartbreak Culture za druhou. Ze scény odešla dechová sekce a nastoupily tvrdší kytarové riffy, které podtrhly rockový nádech celé desky.

O scénu se Lenny staral Matyáš Vorda, který stojí například za letošními Cenami Anděl nebo koncerty českých interpretů v O2 areně. Není tak divu, že i dcera Lenky Filipové na něj vsadila. A tak musela při Friends for Life a Forever překonat svůj strach z výšek. Scénograf a bývalý bubeník Mandrage si pro ni totiž připravil opravdovou libůstku, takže se Lenny několik minut vznášela nad divákem i s klavírem. Když se dostala zpět na stage, předvedla se se skladbami Lover, Fun či coverem od skupiny Foo Fighters, kde opět ukázala svůj multižánrový rozsah.

Až na úplný závěr si zpěvačka nechala svého jediného hosta, přítele Marpa, s nímž zazpívala jejich společnou píseň Easy. Vystoupení dvojice se bohužel neobešlo bez technického zádrhelu, když během první sloky nefungoval rapperovi mikrofon. Svůj vysněný večer pak Lenny zakončila svým největším hitem Hell.o, při kterém ožilo do té doby i trochu vlažnější publikum.

Lenny v Praze předvedla show hodnou zahraničních umělců. Jediné, co mu vystoupení chybělo, byl větší počet diváků. Zpěvačka bohužel O2 universum vyprodat nedokázala, přitom ona se svou pílí patří mezi ty interprety, kteří by si to rozhodně zasloužili.

Text: Dominik Kačerovský, foto: Tony Košar (Universal Music)
Témata: Lenny, Remme, Marpo, O2 universum, Praha, pop, rock

0,00