LIVE: Mydy Rabycad pobláznili taneční smrští Prahu

Vydáno 25.10.2016 | autor: redakce

Ve vyprodaném Lucerna Music Baru se představil český klenot jménem Mydy Rabycad, kapely, která hrála i na festivalech jako Glastonbury nebo Sziget. Electroswingový uragán si získává stále nové a nové fanoušky. Rozhodně není naivní věštit téhle skupině kolem Žofie Dařbujánové velkou budoucnost.

LIVE: Mydy Rabycad pobláznili taneční smrští Prahu Žofie Dařbujánová na koncertě Mydy Rabycad. Foto: Tomáš Klíma

MYDY RABYCAD
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
24. 10. 2016

Vše začalo příjemnou předehrou v podobě setu od DJ N'Zym, který postupně promíchával různé remixy tak výstižně, že publikum se okamžitě začalo přirozeně pohupovat v bocích. Tím se vytvořila skutečně dobrá atmosféra pro příchod Mydy Rabycad. A tak ani mírné zpoždění kapely nezpůsobilo mezi lidmi žádné nervózní přešlapování. Prostě a ve zkratce: bylo to ideální intro.

FOTOREPORT: Mydy Rabycad se v Praze řídili jednoduchým heslem: Just Dance!

Avšak nikdo nemohl čekat, co vlastně nastane; formace přicházela po jednotlivcích, přičemž většina členů měla pozlacený obličej či rovnou pár ostnů na saku. A pak nastoupila zpěvačka Žofie Dařbujanová ve stylovém outfitu, doprovázena skandujícím publikem, a bez okolků spustila show. Předvedený repertoár přítomné postupně hnětl do naprosté euforie. Už při první písní vystřelilo několik paží vzhůru a leckdo se nechal strhnout energickou smrští tónů této kapely, která se skutečně dokázala bez nucené strojenosti vymanit z kanonického electroswingu a vytvořila si svůj vlastní originální zvuk.

DO VÍRU TANCE SE ZAPOJIL I MATĚJ RUPPERT

Diváci tančili, co jim síly stačily. Atmosféra parádně houstla a muzikanti byli neustále povzbuzování publikem. Když k tomu přičteme výborné ozvučení, euforie se násobila. Žofka věrně spolupracovala s diváky, pobíhajíc v půlkruhu pódia donutila i nejdále stojící fanoušky, aby se přidali. Dostalo se i na saxofonové sólo od Mikuláše Pejchy, mohli jsme obdivovat práci Jana Drábka při jeho hbitých výměnách mezi nástroji. Celkově byl zvuk vyvážený a sehraný, do čehož se svým podmanivým hlasem opírala Žofie, takže bylo vyhráno. Tedy vlastně ještě ne. To nejlepší teprve přišlo, když zazněla píseň Drowing, které patří mezi jejich nejznámější, a na ni pak navázala novinka Just Dance

Následně se na pódiu zjevil Matěj Ruppert a párty vrcholila. Mydy ještě přidali několik solidních kousků, plus přídavek, ale vše jednou končí.

Tvrdit, že to byl dobrý koncert, je málo, neboť vyspělost a sehranost této kapely přesvědčila snad každého v sále. Budoucnost Mydy Rabycad je, zdá se, velmi slibná.

text: Karel Kšír, foto a video: Tomáš Klíma