LIVE: The Weeknd přivezl do Prahy megalomanskou show. Předvedl bezchybný výkon, fanouškům se dokonce podepisoval

Vydáno 07.08.2023 | autor: Dominik Pavliš

Letňanský koncert The Weeknda patřil mezi nejočekávanější v letošním roce. Akci navštívilo zhruba 75 tisíc fanoušků, z nichž byla spousta ze zahraničí. Show se konala v rámci turné k albu After Hours, které vyšlo v roce 2020, a zároveň k desce Dawn FM , vydané o dva roky později. V roli předskokana se představili producent Mike Dean a haitsko-kanadský DJ Kaytranada.

LIVE: The Weeknd přivezl do Prahy megalomanskou show. Předvedl bezchybný výkon, fanouškům se dokonce podepisoval LIVE: The Weeknd přivezl do Prahy megalomanskou show. Předvedl bezchybný výkon, fanouškům se dokonce podepisoval

The Weeknd
Letiště Letňany
6. 8. 2023

Po vstupu zaujalo na první dobrou pódium, které předznamenávalo ohromnou show – kulisy New Yorku, před kterými se tyčila jakási socha ženy, a nespočet reproduktorů. Potěšilo také přidání několika promítacích obrazovek. Třešničkou na dortu byl obří balón jakožto Měsíc, který byl nafouknut pár minut před samotným koncertem.

The Weeknd poprvé v Praze. Nejpopulárnější umělec světa do Letňan přivezl show plnou světel a tanečníků

Poměrně dlouhé čekání po skončení druhého předskokana, Kaytranady, zkracovaly skladby Have A Cigar a Shine On You Crazy Diamond od Pink Floyd. Jakmile začalo z reproduktorů hrát intro Dawn FM, Letňany se zbláznily a přes dav telefonů nad hlavami, snažících se zachytit co nejlepší záběr, bylo sotva vidět na pódium. The Weeknd nakráčel sebevědomě tak, jak se na nejpřehrávanějšího interpreta na Spotify (necelých sto dvanáct milionů posluchačů měsíčně) sluší a patří. Zahalen v bílém outfitu se škraboškou, kterou si sundal až v polovině setu, spustil Take My Breath. Zvuk byl mohutný, hlasitý a čitelný, zde není po produkční stránce co vytýkat.

Vytýkat nic nelze ani samotnému výkonu zpěváka, který byl téměř bezchybný. Nutno podotknout, že byl na stage (krom komparzistek) zcela sám. Sem tam kamera zachycovala bubeníka, který byl však mimo hlavní scénu. Utáhnout pětasedmdesátitisícový dav tak, aby se celou dobu bavil, si zaslouží respekt a The Weeknd to dokázal. Nechyběla ani klasická klišé v podobě roztleskávání, ohňů či svícení telefony/náramky, avšak v tomto případě vše skvěle fungovalo. Prvotřídní lekce toho, jak má vypadat popový koncert obrovského formátu.

Milým momentem bylo, když zpěvák sešel k předním řadám fanoušků, se kterými si podával ruce, podepisoval se a nechával je zpívat. Nejvíce skadeb ze setlistu pocházelo samozřejmě z alb After Hours a Dawn FM, zabrousil však i do své starší tvorby a zaznělo i poměrně dost songů od jiných interpretů, na kterých The Weekend hostuje. Jmenovitě například Hurricane od Kanyeho Westa, Drakeův Crew Love či Low Life od Future. Dohromady pětatřicet skladeb, což vůbec není málo. Výborný koncert po všech stránkách, který si letňanské letiště bude ještě nějaký čas pamatovat.

Zajímavostí je, že umělec spolupracuje se Světovým potravinovým programem OSN a částí zisku z turné přispěje do Humanitárního fondu XO, který řeší celosvětovou hladovou krizi. Na tuto záležitost jde v rámci evropského turné jedno euro z každé prodané vstupenky.

Text: Dominik Pavliš, foto: David Webr
Témata: The Weeknd, After Hours, Dawn FM, Kaytranada, Mike Dean, Letňany

4,50