RETRO: Motörhead v Brně. Lemmy nastoupil před pluk zesilovačů značky Marshall

Vydáno 01.01.2021 | autor: Karel Prchal

Vzpomeňme na dobu, kdy brněnský velodrom zažil malý festival, na jehož konci stáli starý ostřílený Lemmy Kilmister a jeho Motörhead. Před nimi se už od brzkého odpoledne na pódiu vystřídali Doga, Tublatanka, AB Band Aleše Brichty a Arakain.

RETRO: Motörhead v Brně. Lemmy nastoupil před pluk zesilovačů značky Marshall RETRO: Motörhead v Brně. Lemmy nastoupil před pluk zesilovačů značky Marshall

Motörhead
4. 7. 2009, Velodrom, Brno

Před pluk zesilovačů značky Marshall a nedočkavý dav nastoupil Lemmy s cigaretou v koutku úst a dřevěnou kytarou s vyřezávanými dubovými listy zavěšenou na krku. Zdálky se podobal Philu Shoenfeltovi. Jenže ten nemá dvě bradavice na tváři a na předloktí vytetovaná kopí se štítem.

ROZHOVOR | Lemmy: Lidi jsou hloupí. Vidí válku, ale chtějí další. Jako by jim jedna nestačila

Všichni na ovále byli klidnější, když Lemmy otevřel mordu a chraplavým hlasem spustil. To už každý věděl, která bije. Vždycky jsem si myslel, že zábrany pod pódiem jsou v první řadě kvůli tomu, aby dychtiví fanoušci nevylezli na stage. To jsem ale ještě nezažil koncert britské legendy. Kdyby tam totiž zátarasy nebyly, tak by fanoušky silný zvuk odfoukl jak chmýří na odkvetlé pampelišce do zadních řad, a nic by jim nepomohlo.

Takový virvajs se spustil, když Lemmy začal. Všechno šlo jako na drátkách, přesně podle harmonogramu. Nemohlo chybět ani sólo bývalého bicmana Kinga Diamonda Mikkeya Dee, když seděl na hradbě bubnů asi dva metry nad pódiem a kolem něj do výšky stříkaly dva gejzíry mlhy. Před velkým finále se všichni tři Motörheadi uklidnili a sešli před diváky, aby zahráli Whorehouse Blues.

Lemmy zpěv, Phil Cambell kytara a Mikkey akustická kytara a kopák. Závěr se už zase řítil neskutečnou rychlostí kupředu. Nastartovala ho Ace Of Spades a poslední zaburácení nad brněnským velodromem měla Overkill. Nastal konec pekla. Jen škoda, že se nezačalo o něco později. V osm večer je přece jenom ještě skoro den a nabušený světelný park vypadal, jako by jel jenom na čtyřicet procent.

Text a foto: Karel Prchal
Témata: Lemmy Kilmister, Motörhead, Arakain, Doga, Tublatanka, AB Band Aleše Brichty

0,00