LIVE: Závěrečný den Colours Of Ostrava v rytmu funku s Jamiroquai i elektronických hvězd Justice

Vydáno 23.07.2017 | autor: Kateřina Nováková

Poslední den ostravského festivalu byl ve znamení funky i elektroniky. Jamiroquai se představili v plné síle a Justice předvedli bombastickou světelnou show.

LIVE: Závěrečný den Colours Of Ostrava v rytmu funku s Jamiroquai i elektronických hvězd Justice LIVE: Závěrečný den Colours Of Ostrava v rytmu funku s Jamiroquai i elektronických hvězd Justice

LAURA MVULA

Program závěrečného dne festivalu ovlivnil večerní déšť. Dění na hlavní scéně to naštěstí neovlivnilo, bohužel ale člověk musel na dalších pódiích volit mezi vystoupením soulové zpěvačky Laury Mvuly a oblíbených Francouzů Nouvelle Vaque. Laura navíc musela odehrát zkrácený set. Svých třicet minut odstartovala songem Green Garden z jejího debutového alba Sing to the Moon. Na pódiu ji doplňovala živá kapela se skvělou kytaristkou a Laura vděčně děkovala každému, kdo se na ni přišel pod rozpršeným nebem podívat.

FOTOREPORT: Colours Of Ostrava počtvrté: Barevný festival zakončili Jamiroquai, Justice a Kapitán Demo

JAMIROQUAI

Pak už přišel návrat Jay Kaye a jeho Jamiroquai. Možná jste také na Facebooku zaznamenali jeho nedávné video z nemocnice, kam se dostal kvůli potížím se zády. Do Ostravy ale přijel ve skvělé kondici a nenechal na sobě nic znát. Přestože novinka Automaton od kritiků dostala trochu naloženo, naživo songy fungovaly.

Dav se ale u hlavní stage sešel samozřejmě hlavně proto, aby slyšel osvědčené pecky jako Little L, Cosmic Girl nebo Love Foolosophy. K Jay Kayovi patří jeho čelenky s peřím, tentokrát si přivezl pohyblivou světelnou korunu a na sobě měl jako obvykle mikinu s třemi pruhy. Funková nálož dodala po dešti potřebnou energii, rozhodně nešlo jen o sentimentální vzpomínání na hitovky.

RETRO: Koncert Jamiroquai v Praze v roce 2002 připomínal diskotéku, předskakovali Monkey Business

Multifunkční hala Gong se stala místem různých přednášek a debat, v sobotu zde měli svůj netradiční koncert Priessnitz. Do haly bylo nutné si zajistit vstupenku na sezení, vzhledem ke kapacitě, dopředu a na všechny se nejspíš nedostalo. Koncert na sezení ale vzal někdy v polovině jejich připravených písní za své. Jaroslav Švejdík se svou kapelou prostě umí a bez zbytečných řečí a přestávek střídáním starších songů i věcí z posledního alba Beztíže roztančili téměř celou halu.

JUSTICE

Závěr festivalu už patřil elektromágům Justice. Ještě před nimi se na hlavním pódiu rozloučila s návštěvníky ředitelka festivalu Zlata Holušová, omluvila se za trable prvního dne a dlouhé čekání u vstupu a zmínila taky, že se svým manželem slaví právě na Colours čtyřicáté výročí svatby. K tomu mu nadělila, vzhledem k aktuální situaci dost prakticky, pláštěnku.

LIVE: Třetí den Colours Of Ostrava: Překvapení v podobě Louise Berryho i St. Paul a perfektní Moderat

Velká část show Justice se skrývá v jejich světelné show a kdo si pamatuje jejich festivalový set před čtyřmi lety na slovenské Pohodě, mohl se možná obávat, že to nebude úplně ono. Do Ostravy ale dvojice Gaspard Augé a Xavier de Rosnay přijela s plnou výbavou, včetně několika řad jejich oblíbených Marshall beden vybavených ledkami a stejně tak několika ohromnými světelnými panely, které se během setu nad jejich hlavami různě rozmisťovaly. Člověk tuší, že toho z DJského umění moc nepředvádějí a celé je to "jen" hodně dobře předem připravená show. Ale i tak jsou Justice pořád fenomén a jejich songy jako D.A.N.C.E. nebo We Are Your Friends naživo pořád fungují.

Festival nabídl kromě skvělého line-upu plného osvědčených jmen i sympatických nováčků také fajn program u jednotlivých partnerů festivalu, v Baťa zóně jste si mohli koupit boty navržené Milanem Caisem z Tata Bojs exkluzivně pro festival, v H&M Blocku zavzpomínat na éru klasických kazet a v recyklační dílně z nich udělat třeba přívěšek na krk. Hudební televize Óčko přivezla na festival rovnou bazén.

text: Kateřina Nováková, foto: Lucie Nohlová

Témata: Colours Of Ostrava, Jamiroquai, Justice, Laura Mvula, koncerty, festivaly

4,00