RECENZE: The Dirt, film o šílených začátcích Mötley Crüe

Vydáno 15.05.2019 | autor: Aleš Harazim

Minimálně každý zná alespoň ty nejznámější písně Mötley Crüe, ačkoli možná úplně nezná samotnou kapelu. Je to jedna z nejúspěšnějších metalových band. Možná jste také slyšeli o spoustě těch divných věcí, které se děly v začátcích její kariéry. Právě o nich je nový film od Netflixu.

RECENZE: The Dirt, film o šílených začátcích Mötley Crüe RECENZE: The Dirt, film o šílených začátcích Mötley Crüe

The Dirt

k dispozici na Netlix

Režie: Jeff Tremaine

107 minut

Mötley Crüe jsou nejen autoři songů jako Kickstart My Heart, Girls, Girls, Girls nebo Home Sweet Home. Svého času byli vyhlášení jako největší rockoví raubíří. Všechny ty historky o zdemolovaných pokojích, vyhazování klimatizací z oken na auta pod hotelem, všechen "sex, drogy a rock'n'roll", to bylo s Mötley Crüe neoddělitelně spojováno. Zakládající členové kapely pak o svých eskapádách napsali knihu s názvem The Dirt, kde popisovali své zběsilé začátky. A právě z ní vychází film, který je k dispozici na Netflixu (i s českými titulky, i když ne vždy jsou přeložené úplně dobře).

RECENZE: Nikki Sixx z Mötley Crüe a jeho Sixx:A.M. se poprvé modlí k zatraceným

Můžeme vidět předávkování heroinem, zabití při jízdě autem v opilosti, spoustu alkoholu a drog. Film se připravoval více než deset let a výsledek... je trochu nepřesvědčivý.

VYNECHÁVÁ TO SKUTEČNĚ HNUSNÉ

Jistě, nechybí zde nic z těch základních věcí, které je potřeba vidět. Nikki Sixx, basák kapely, se předávkuje heroinem a na několik minut je prohlášen za mrtvého. To se stalo a je to i ve filmu. Však to také byla inspirace k písničce Kickstart My Heart. Bubeník Tommy Lee se v jednu chvíli točí se svým bubenickým setem v kostce ve vzduchu na koncertech, což také Mötley Crüe na svém turné měli. Kytarista Mick Mars bojuje s alkoholismem a onemocněním páteře - Bechtěrevovou nemocí. Zpěvák Vince Neil zase nechtíc zabije bubeníka kapely Hanoi Rocks, když řídí v opilosti.

Film The Dirt o Mötley Crüe: Co je pravda a co lež?

Všechny ty základní styčné body ve filmu jsou, spousta toho v něm ale chybí - to aby členové Mötley Crüe nevypadali zase tak ošklivě. Co například snímek opomíjí? To, jak hnusně se chovali k ženám, nějaké to znásilnění, úplně se vynechává manželství Tommyho Lee s Pamelou Anderson, ze kterého vzešla jedna z prvních celebrity sex tapes, ale také nařčení z domácího násilí. Ne snad že by tu muselo být nezbytně všechno, ale pokud chcete vyprávět o kontroverzním chování kapely, asi by bylo fajn mít nějaké poselství. Ne jen tak plout po povrchu a ukazovat, jak bylo ve výsledku vlastně všechno skvělé a jak s námi Ozzy Osbourne na turné šňupal mravence (ano, i tahle legenda se dostala do filmu).

JDEME JEN PO POVRCHU

Buďte připraveni na to, že The Dirt je film, který začíná záběrem na epickou ženskou ejakulaci. Tohle není něco, co byste si měli pouštět v přítomnosti malých dětí a to, co se děje později, je toho jasným důkazem. Zatímco Bohemian Rhapsody se nám snaží ukázat, jak vznikala legenda, u The Dirt se nezdá, že by měli tvůrci nějaké vyšší ambice než nám poodhalit, jak si žili někteří rockoví šílenci, co jim to vzalo, co jim to dalo. Ta hodinka a půl uteče v docela zběsilém tempu, a ačkoli na konci nebudete mít pocit, že vás zhlédnutí nějak zvlášť obohatilo, minimálně nebudete mít ani pocit promarněného času.

Pokud Mötley Crüe milujete, není co řešit. Pokud se chcete s Mötley Crüe seznámit, prosím. Pokud ve filmech hledáte něco hlubšího než ukázku nezřízeného života jedné kapely, asi to nebude nic pro vás.

Text: Aleš Harazim

Témata: Mötley Crüe, Tommy Lee, recenze, film, The Dirt, Netflix

3,00