LIVE: Brněnský koncert Tata Bojs byl radost od A do Z

Vydáno 05.11.2015 | autor: redakce

Tata Bojs se od minulé návštěvy Brna vyšvihli z Flédy až do jednoho z nejprestižnějších prostorů v republice, klubu Sono Centrum. Na současném turné představují novou desku A / B a svým koncertem nejen utvrdili pozici jedné z předních českých kapel, ale přinesli i mnohá překvapení.

LIVE: Brněnský koncert Tata Bojs byl radost od A do Z Brněnský koncert Tata Bojs byl radost od A do Z

TATA BOJS
SONO CENTRUM, BRNO
4. 11. 2015

Večer otevíral Adrian T. Bell, který také představoval nové písně z připravovaného alba. Ačkoliv bývá v Česku pozice předkapely často nevděčná, v Sonu tomu tak rozhodně nebylo. I předskokanům vytočil pátý člen Tata Bojs, zvukař a producent Dušan Neuwirth, výtečný zvuk a i světelná show podpořila skvělé vystoupení. Na jedničku podané písně (z alba Different World i nové kusy) ze setu Adriana T. Bella udělaly vynikající začátek večera.

V zákulisí s Tata Bojs: O turné, dobrým a špatným retru i očním kontaktu

Již od prvních momentů setu hlavní hvězdy Tata Bojs bylo zřejmé, že kluci z Hanspaulky tentokrát rozhodně nepřinesli jen Opakování předchozích zážitků. Show byla díky silnému zastoupení písní z nového alba obohacena o trojici doprovodných zpěvaček a druhého bubeníka, což frontmanovi Milanu Caisovi dovolilo chopit se pro velkou část setu zejména zpěvu a dodalo tak koncertu nový rozměr obohacený o blízký kontakt s publikem. Cais tak skvělou komunikací a neustálými vtipy ukázal, že je skutečně frontman na svém místě. Sono Centrum se může chlubit nadstandardním soundsystémem a celý večer se tak nesl ve znamení špičkového zvuku a světelné show. Hudbu Tata Bojs navíc doplňovaly vkusné a trefné videoprojekce.

Ve starších písních se publikum samozřejmě dočkalo kapely ve starém známé podobě s Milanem Caisem zpívajícím a bubnujícím. I v této typičtější situaci si ovšem Tata Bojs neodpustili svůj klasický humor a hravou náladu a například notoricky známou Attention aux hommes! odehráli se dvěma bubeníky a ke konci si dělali dlouze legraci z klišé muzikantských sól. Dalším humorným momentem byla třeba davová spolupráce na jednom ze tří (!!!) přídavků, bonusové písni z A / B Národní.

Premiéra Tata Bojs v brněnském Sonu dopadla na výbornou

Nelze také opomenout úsměvně rapovou vsuvku Světová, zazněly ale i starší kusy jako Eličce či dokonce Jednotka Času z již patnáctiletého alba Futuretro. Závěrečnou písní byla již tradiční zavíračka Růžová Armáda. Dalo by se říct, že alespoň na hodinu a půl nešlo nebýt Šťastnější a že přestože o sobě kapela zpívá, že jsou pouze Pěšáci rock’n’rollu, jedná se o jednu z jednoznačně nejlepších velkých kapel, které lze v tuzemsku v současnosti koncertně zažít.

SOUTĚŽ o 3 CD a 3 x 2 vstupy na turné Tata Bojs

Již samozřejmostí je totiž nezkrotná energie, pro kterou je formace všeobecné dobře známá. Zdá se, že bez ohledu na velikost prostoru dokážou Tata Bojs vykouzlit intenzivní atmosféru malého klubu a během jejich setu nelze necítit vlnu radosti, která z pódia i publika přímo sálá. I brněnský koncert z turné Od A do B byl proto jednoduše radost od A až do Z.

Tata Bojs vystoupí i na vyhlášení výsledků ankety Žebřík 2015 13. března v Plzni.

text: Jan Čapek, foto: Karel Prchal

5,00