LIVE: Enrique Iglesias si do Prahy přivezl velkou scénu, pěvecky ovšem pokulhával

Vydáno 09.06.2022 | autor: Andrea Štipčáková

Enrique Iglesias svým koncertem v Praze bohužel nepřekvapil. Po jeho poslední show v roce 2018 si hudební kritici stěžovali především na jeho zpěv a tentokrát to bude asi stejná písnička. Hudebník své party příliš nezvládal, využíval half-playback i pomoc vokalistů a přítomných fanoušků. K dobru mu snad lze připsat pouze kontakt s publikem, který se snažil udržovat po celé vystoupení.

LIVE: Enrique Iglesias si do Prahy přivezl velkou scénu, pěvecky ovšem pokulhával LIVE: Enrique Iglesias si do Prahy přivezl velkou scénu, pěvecky ovšem pokulhával

Enrique Iglesias

Praha, O2 arena
8. 6. 2022

O koncertech Enriqueho Iglesiase kolují různé fámy. Jak skutečně jeho show vypadají, se mohli přesvědčit čeští fanoušci již počtvrté. Poprvé Prahu navštívil v roce 2016, poté o dvě léta později, kdy O2 arenu vyprodal hned dvakrát. Tentokrát se mu to nepodařilo ani jednou, i přesto však největší českou halu celkem slušně zaplnil a míst zbývalo jen minimum.

Enrique Inglesias dorazil do Prahy. Fanoušky roztančil, zpěvem ale neoslnil

Show odstartovala přibližně tři čtvrtě hodiny po avizované osmé hodině, mezitím publikum bavil DJ Martin Cihlář. Že byl jeho set však až příliš dlouhý, značilo občasné pískání fanoušků, kteří se již nemohli dočkat hlavní hvězdy večera.

Enrique Iglesias přítomným nabídl průřez svými největšími hity včetně Hero, Bailando nebo Súbeme la radio. Za sebou měl několik obrovských led obrazovek, na kterém bylo promítáno buď tematické pozadí, nebo záběry ze zpěvákových videoklipů, které mohly být pro někoho možná zajímavější než samotné dění na pódiu. Scéna pak byla vybavena také světelnými a ohňovými efekty.

I přesto všechno však Iglesiasovo vystoupení mělo jedno velké mínus, a to podstatné – interpretův zpěv. První falešné tóny mohlo publikum slyšet už během úvodní písně, zcela očividné pak bylo použití half-playbacku. Při I Like How It Feels zpěvák raději hecoval fanoušky sedící po straně pódia, zatímco mikrofon zůstal ve stojanu a hudebníkův hlas bylo i přesto slyšet. Spoustu práce pak za něj během vystoupení odvedli také vokalisté. Těžké party nechával Iglesias zcela na fanoušcích, stejně tak jako velkou část refrénů. Stěží zvládal alespoň sloky. A nepřidalo mu ani špatné ozvučení haly, minimálně v horních sektorech.

Co však nezvládal Iglesias zpěvem, snažil se dohnat právě hecováním fanoušků. A nutno podotknout, že alespoň to mu šlo na jedničku. Jeho příznivci reagovali na všechny pokyny opakováním a v závěru především v sektoru stání a prvním patře O2 areny by člověk jen těžko hledal někoho, kdo netančil. Na druhou stranu jeho vystoupení chyběla alespoň nějaká choreografie, která by koncert ozvláštnila. A určitě by vypadala lépe než zběsilé pobíhání z jedné strany na druhou.

Iglesiasovi však nelze rozhodně upřít jeho kontakt s publikem. Několikrát se vydal mezi fanoušky, házel po nich úsměvy a snažil se alespoň o nějakou interakci. Na pódiu mu přistálo několik plyšáků, z publika si pak k sobě vytáhl jak španělskou, tak ukrajinskou vlajku. K dobru mu je pak také to, že se nesnažil o patetické proslovy, naopak mluvil spíše minimálně.

Interpretovy hity zní dobře na zábavách, smutným faktem však je, že je zpěvák stejně kvalitně nedokáže odprezentovat i naživo. Otázkou tak je, zda příště neušetřit peníze za něco, co si člověk může poslechnout někde jinde v mnohem kvalitnějším provedení. Ještě navíc když přihlédne k tomu, že letošní show byla s tou předchozí v roce 2018 téměř totožná.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Lukáš Zima
Témata: Enrique Iglesias, O2 arena, Praha, koncert

2,00