LIVE: Italská rocková jízda! Måneskin v Praze vyvolali totální šílenství

Vydáno 15.05.2023 | autor: Barbora Turková

Måneskin si v roce 2021 podmanili pěveckou soutěž Eurovizi, která balancuje na hraně šoku, kontroverze a umění. Krátce na to tuhle italskou partu přivezli organizátoři na zmenšené Rock for People. Už tehdy celou show sestava naprosto opanovala a nejinak tomu bylo i nyní, na zastávce v pražské O2 areně. Dav na koncertu šílel od samého začátku a Måneskin všem přítomným ukázali, proč jsou považováni za celosvětovou senzaci.

LIVE: Italská rocková jízda! Måneskin v Praze vyvolali totální šílenství LIVE: Italská rocková jízda! Måneskin v Praze vyvolali totální šílenství

Måneskin
Praha, O2 arena
14. 5. 2023

Måneskin sleduju od jejich úspěchu na Eurovizi. V roce svého vítězství dorazila kapela okolo Damiana Davida na okleštěnou verzi festivalu Rock for People a byla to neskutečná podívaná. V tu dobu se sestava ještě trochu hledala, ukazovala, co všechno v sobě má a přesvědčovala fanoušky, co v ní je. A nutno podotknout, že se jí podařilo si publikum naprosto získat. Svědčí o tom i beznadějně vyprodaný koncert v pražské O2 areně, kam Måneskin dorazili v rámci své celosvětové šňůry Loud Kids On Tour

RECENZE: Måneskin přináší na albu Rush! mix hravosti, moderního zvuku a provokace

Show sestavy byla unikátní už v tom, že si s sebou nepřivezla žádnou předkapelu. V současné době si totiž předskokany vozí na své koncerty snad i ti nejmenší čeští interpreti a mnohdy více než baví, diváky spíše nudí. Rozhodnutí Måneskin  bylo tak příjemným osvěžením. Na pódiu se objevili krátce po osmé hodině. A okamžitě mezi fanoušky vyvolali naprosté šílenství. Od samotného začátku lidé na všech ochozech stáli a tancovali a Måneskin jim od začátku dávali najevo, že nikoho v hale nenechají odpočinout. Sami přitom do koncertu dali maximum.

Måneskin naservírovali fanouškům to, co se od nich tak nějak očekávalo. Skvěle kombinovali pecky z nové desky Rush! i z předchozí Teatro d´ira, která je celá v italštině. Začátek patřil písni Don´t Wanna Sleep, což ukázalo, jakým směrem se bude energie koncertu ubírat. Kapela nezpomalovala a rovnou naserovírovala singl Gossip, který vystřídal vítězný eurovizní song Zitti E Buoni. Italština je velmi zpěvný jazyk, to není žádné překvapení a Måneskin jí umí skvěle prodat. Dokazují to hlavně u pomalejších písních jako je třeba Coraline, která na koncertě také zazněla.

Zpěvák Damian se prioritně věnoval zpěvu a celkové show a neměl potřebu po každé písni děkovat a cosi říkat. Po prvních třinácti skladbách, během kterých basistka Victoria De Angelis, kytarista Thomas Raggi i zpěvák skákali nadšeně do diváků a běhali po pódiu, jak kdyby měli přebytek energie, se kapela odebrala do zákulisí, aby se Damian s kytaristou následně objevili na malém pódiu uprostřed davu. Zde si střihli dvě pomalejší písně Vent´anni a If Not For You.

Následně se opět vrátili na hlavní pódium a O2 arenu rozezněl největší hit kapely I Wanna Be Your Slave, kdy celá hala doslova vybuchla opět nadšením. A Måneskin nezabrzdili a pokračovali v našlapané show. Na píseň Kool Kids si na pódiu pozvali několik nadšených fanynek, což byla jen další ukázka toho, jak je tahle parta na fanoušky napojená.

Nadšení z vyprodaného Rock For People Hope nerozehnala ani bouřka aneb Promáčení, ale natěšení nejen na Måneskin

Závěr celého koncertu patřil pomalejší The Loneliest s kytarovým sólem a znovu hitu  I Wanna Be Your Slave. Poté se kapela za nadšeného aplausu odebrala do zákulisí a všemu byl konec. Nedivila bych se, kdyby většina fanoušků chtěla přídavek. Atmosféra byla neskutečná. Všichni byli ten večer na stejné vlně a  Måneskin dokázali, proč jsou současným fenoménem.

Text: Barbora Turková, foto: Vojtěch Mervart (Rock for People)
Témata: Måneskin, Loud Kids On Tour, Praha, O2 arena, Itálie

0,00