LIVE: Na Pekelný ostrov v Holýšově dorazili Uriah Heep, Harlej si přizval symfoniky

Vydáno 09.07.2018 | autor: Nicola Bernard

Ostrovů v Česku nenajdeme zas tak mnoho, existuje však jeden v Holýšově, který je něčím už sedmým rokem výjimečný. Každoročně se na něm, spíše tedy na jeho dvou pódiích, potkávají stálice naší scény. Festivalový line-up navíc zdobí jedno zahraniční jméno. V minulých letech jsme tu mohli vidět SladeSmokieNazarethSweet a letos Uriah Heep.

LIVE: Na Pekelný ostrov v Holýšově dorazili Uriah Heep, Harlej si přizval symfoniky LIVE: Na Pekelný ostrov v Holýšově dorazili Uriah Heep, Harlej si přizval symfoniky

PEKELNÝ OSTROV
HOLÝŠOV
7. 7. 2018

To, že je festival rok od ro(c)ku oblíbenější, dokazuje i fakt, že se sem sjíždějí nejen fanoušci z nejrůznějších koutů Česka, ale i z německého pohraničí. Letos prošlo branami areálu přes 11 tisíc fanoušků. První den zahráli Arakain a Lucie BíláKomunálDogaTrautenberkTurboDymytry nebo Walda Gang

Pekelný ostrov Holýšov: Pod kotlem přikládali Uriah Heep, Alkehol, Chinaski nebo Horkýže slíže.

V sobotu přivítaly diváky kapely Interloud, Kern a Banjo Band Ivana Mládka. Po třetí hodině odpolední už na pódiu stáli De Bill Heads v čele s Honzou Havlíčkem. Pětičlennou kapelu navíc očekával pořádný kotel fanoušků. Ruku na srdce - byl v areálu vůbec někdo, kdo během vystoupení a rozprav lídra minimálně nepomyslel na zelenou? Slovenští Horkýže slíže se těší velké popularitě nejen v rodné krajině, ale i na českém území. Některé jejich písničky u nás takřka zlidověly, jako třeba Hori ti Maštaľ!

Alkehol předvedli Pekelňáku, jak vypadá pořádné peklo. Teploměr ukazoval něco málo přes 30 stupňů, a kdyby náhodou návštěvníkům byla zima, kluci pořádně přitopili! Formace před nedávnem oslavila pětadvacet let na scéně, za tu dobu kapelní inventář obsahuje několik hitů – a všechny ostatně i zazněly. Když už jsme u ohňů, nešetřili jimi ani Rybičky 48, kteří celou show odpálili ohňostrojem. Během setu nechyběly ani další pyroefekty a Rybičky předvedli opravdu vynikající show – fandili jí a přihlíželi i sami Uriah Heep. Ti si vystoupení nejen natáčeli, ale v backstage pak i pochvalovali.

Pekelný ostrov Holýšov: Pod kotlem přikládali Uriah Heep, Alkehol, Chinaski nebo Horkýže slíže

Na pekelném festivalu nemohl chybět ani pekelně znějící hlas Martina Kapka, frontmana kapely Traktor. Málokdo si už dokáže rockový festival bez této moravské bandy představit. "Nééé ještě néé, ještě není doba zlá – už se kácí v našem lese, zdrhej kam se dá!" - refrén textu tracku Letokruhy se pro mnoho lidí stal nejen festivalou hymnou. Chinaski se na Pekelňáku ukázali poprvé v nové sestavě.

URIAH HEEP SI PŘIJELI FESTIVAL UŽÍT

Zahraničním headlinerem byla britská rocková skupina Uriah Heep, na kterou se v prvních lajnách stálo už během dopoledne. Britové přijeli krátce po páté hodině večerní. "Přijeli jsme brzo, abychom si to tu mohli užít! Jiný kapely, jiný lidi, jiný fanoušci. Chápeš? Užijete si to s námi?" vykládal frontman Bernie Shaw. "Co když tam ale nikdo nebude? To si to asi moc neužijem, ne," vtipkoval. Bernieho na stage přivítaly tisíce fanoušků a i on je pozdravil zvoláním "Ahoooooj". Největšího ohlasu se kapela dočkala v závěru koncertu, kdy zahrála Lady in black. Tu můžeme znát i v české verzi, pod názvem Slečna závist od formace Arakain.

Co ale musíme maximálně vypíchnout, je koncert Harlej. Kapela si přizvala celkem 21 členů Českého národního symfonického orchestru. Ti už pod pevnou a ráznou rukou Oty Balage s Harlejem drtili smyčce ve vyprodané Lucerně, kde loni slavili dvaadvacet let na scéně. "Měl jsem z toho fakt dobrej pocit, bylo to super a šlapalo to. Bylo to podruhé, co se utkali na jednom pódiu a z hlediska trémy to bylo znát. V Lucerně to bylo o nervozitě, teď to bylo především o tom si to užít. Včera to bylo opravdu fajn, všichni lidi zpívali všechny skladby, bylo vidět, že je ta fúze baví. Byl jsem vnitřně spokojenej," dodal dirigent Ota Balage.

Návštěvníci si tak mohli zopakovat skvělou atmosféru na jednom jediném přidaném koncertě po boku symfoniků právě tady v Holýšově. Zvuk hrál jak z desky, kluci řádili jak "za mlada". Připravili skvělou show a balzám za uši. Na samotné vystoupení se přišlo podívat i několik muzikantů - od těch z Chinaski po Rybičky 48. Ti navíc spolu s Harlejem na jednom pódiu i skončili. O závěrečné vystoupení této mega merendy se postarali Aušus.

text: Nicola Bernard, foto: Martin Hanáček

Témata: Uriah Heep, Harlej, Rybičky 48, Chinaski

0,00