RECENZE: Experimentování se The Chainsmokers na novince příliš nevyplatilo

Vydáno 26.05.2024 | autor: Lucie Všianská

Po roční odmlce se fanoušci The Chainsmokers dočkali nového alba. No Hard Feelings je sice pouze EP s šesti skladbami, i tak je však o čem mluvit. Tvůrci se na něm rozhodli zkoušet nové věci. Byl ale ústup od popových kousků dobrou volbou?

RECENZE: Experimentování se The Chainsmokers na novince příliš nevyplatilo RECENZE: Experimentování se The Chainsmokers na novince příliš nevyplatilo

The Chainsmokers

No Hard Feelings

No Shade at Pitti, Addicted, Friday, Bad Advice, Tennis Court, Green Lights - demo

6 skladeb / 18 min

Vydavatel: Columbia Records

Duo The Chainsmokers si srdce fanoušků taneční hudby získalo již před deseti lety, kdy před jejich písní #SELFIE doslova nebylo úniku. Od té doby dosáhli celosvětového úspěchu ještě s několika písněmi a dosavadní vrchol pro ně znamenala spolupráce s Coldplay. Teď však na popularitě spíše ztrácí a při snaze tvořit něco nového vznikají ne příliš vydařené mixy jejich starého stylu s novými prvky. EP No Hard Feelings je toho důkazem.

Album zní genericky a není na něm moc aspektů, které by se daly vyzdvihnout. Pokud si toto duo pamatujete z dob, kdy dobývalo žebříčky písněmi Something Just Like This, Roses nebo Closer, nejspíš budete dost zklamaní. Žádná z šesti písní příliš nevyčnívá. Je poznat, že se tvůrci snažili experimentovat a dát fanouškům něco nového než energické chytlavé skladby, na které jsou zvyklí, ale bohužel snaha nepadla na úrodnou půdu.

Nejzajímavější je asi single Addicted, protože na rozdíl od ostatních písní má trochu temnější atmosféru a žánrově se podobá deep housu, na který u Rhe Chainsmokers nejsme zvyklí. Hudba, která připomíná například styl DJ Olivera Heldense, má navíc i vokály, které k ní sedí, a tvoří tak asi nejkoheznější píseň z celého alba. Vidí to tak nejspíš i fanoušci, protože je zatím z nového alba nejposlouchanější.

Vliv starších hitů The Chainsmokers můžeme slyšet především ve skladbě Friday, která má podobný drop jako jejich starší kousek Closer, který je dodnes jejich druhou nejposlouchanější písní. Možná tak trochu doufali, že se Friday dočká podobného úspěchu. Není ale tak chytlavá a chybí jí kvalitní vokály, které v Closer poskytla oblíbená zpěvačka Halsey.

Vokály jsou rozhodně slabou stránkou desky. Po několika dávnějších kolaboracích se známými jmény, která propůjčila starším písním svůj hlas, se na No Hard Feelings dočkáme spousty autotunu. Je to trochu škoda.

Ve zkratce, EP není vyloženě katastrofou, ale podobných alb s elektronickou hudbou vychází spousta a tohle se mezi nimi ztratí, protože nemá co nabídnout. Písním chybí chytlavost a tím pádem potenciál se dostat do žebříčků po boku popové hudby. Zároveň nejsou dost povedené na to, aby způsobily rozruch na poli elektronické hudby.

Text: Lucie Všianská, foto: Sony Music
TémataThe Chainsmokers, EDM, elektronická hudba, house, recenze, No Hard Feelings

0,00