RECENZE: Prago Union se na Perpetuum Promile s bravurou sobě vlastní trefují do života

Vydáno 11.11.2019 | autor: Filip Pešta

O tři roky a několik mejdanů později se Kato a jeho parta hlásí s již šestou deskou do našich studiových monitorů, mobilů, sluchátek či přenosných zvukových zařízení. A věřte, že je stále co vyprávět.

RECENZE: Prago Union se na Perpetuum Promile s bravurou sobě vlastní trefují do života RECENZE: Prago Union se na Perpetuum Promile s bravurou sobě vlastní trefují do života

Prago Union

Perpetuum Promile

Teď (Intro), Psanec, Trauma z dědství, zastavit stát!, Tak a máš to, Čekárna, Multižánrovej anděl, Au!Revoir, Perpetuum promile, Slvoesná kaše, A jé je..., Neohrožený druh (Vyrovnávací), Miluje život (Aha), Uchamžik (Ra5viem), Průvan (feat. Chaozz), Olympionik, Kretén, Pořád bez debat, Bůhví, R.O.Z. (MH2), Brutální pohoda, Věc, Tady (Outro)

23 trax / 68:00 min

Vydavatel: Warner Music

V intru Teď se Adam Svatoš alias Kato probírá z kómatu a napošesté se rozhodne vyprávět příběh jménem život. Respektive dvacet tři příběhů, na jejichž prahu se ocitá "vypadlej z kontextu bez padáku." Můžete se v pohodě usadit a poslouchat, protože "Prago je pro dědky, ale klidně i babky, děti, psy, kočky, flinky, floutky, smažky - takže vlastně pro všechny."

Svým excelentně zahraným slovním fotbálkem se tělo na tělo dotýká třeba politiky, kde si "jeden ptáček imigráček postavil hnízdo a teď chce zakazovat čápům se stěhovat." S českou vládou je hotov zhruba za dvě a půl minuty. Pozor však na ego, jelikož "všichni se vidí velice uvnitř vlastní palice. Srážka s realitou ale nakreslí každýmu hranice." Desce pochopitelně nechybí ani genderová vyváženost. Každá žena je totiž "jukebox, kterej hraje striktně podle sebe."

Prago Union představili v Rock Café novou sestavu doprovodné kapely

Nevyhnutelně povykládá i o otcovství, protože celá jeho rodina "patří do společnýho gangu, kde po sobě střílí lásku." Zkuste taky mrknout do zrcadla, které v průběhu Perpetuum promile nastaví v celé své nahotě, a třeba zjistíte, že "milujete život, ale ne zrovna ten svůj."  A že "myslet, to my umíme, obzvlášť sami na sebe." Pokud na něco zrovna čekáte, zkraťte si to například porcí Katovy slovesné kaše.

BEAT ČI NEBEAT?

Za každou skladbou stojí pochopitelně její beat (instrumentální složka). A dnešní komerční "trap beats" jsou na Perpetuum Promile stále někde v trapu. Naopak se hudební podklady vyznačují syrovostí a signifikantním old-schoolovým zvukem. Objevíte zde efektované kytarové party nebo surové dechy, každý vířivý buben tu křupne stejně dobře jako oblíbené cereálie s mlékem ve vaší puse.

Prosím nehrajte si s čudlíky ve vašich autorádiích, jelikož basů se nabažíte do sytosti. Nezapomeňme na vokály ve skladbách Psanec nebo Pořád bez debat. Živě nahrané nebo virtuálně samplované zvuky se rozhodně přetaví ve skvělý zážitek v provedení se živou kapelou.

Zkrátka a dobře, všichni se zákonitě s některým z vyprávění ztotožníme. Rap totiž nemusí být jen drahá auta, luxusní společnice a vyhazování peněž z okna. Kato opět dokazuje, že "na verbální gymnastiku netřeba zuby. A že je možný stát se šampionem ve skoku pro pivo i hodu do pohody." A kdybyste snad během poslechu nemohli najít vaše děti, asi zrovna našly Chaozz v kuchyni. Zapadlý za skříní a zapařený ve fólii.

text:
Filip Pešta

Témata: Prago Union, Perpetuum promile, Kato, Chaozz