LIVE: Přehrady Fest vyplnil škvírku na našem festivalovém trhu

Vydáno 23.07.2018 | autor: Roman Jireš

Najít díru na tuzemském festivalovém trhu mezi několika stovkami hudebních akcí je již prakticky nemožné. Pořadatel, který by chtěl přijít s něčím opravdu originálním, co by nalákalo diváky i na permanentně se opakující jména, má malé pole působnosti. Nová akce Přehrady Fest se dopředu prezentovala jako rodinný festival, který kromě vystoupení populárních kapel nabízí víkend plný aktivit a zážitků - divadla, dílničky, bubnování, workshopy, setkání s hudebníky, ale hlavně koupání a další vodní radovánky.

LIVE: Přehrady Fest vyplnil škvírku na našem festivalovém trhu LIVE: Přehrady Fest vyplnil škvírku na našem festivalovém trhu

PŘEHRADY FEST
SLAPSKÁ PŘEHRADA
20. - 21. 7. 2018

První ze dvou Přehrady Festů konaný pod patronací Chinaski 20. a 21. července v Nové Živohošti na Slapské přehradě se povedl. A není důvod si myslet, že by to 3. až 4. srpna na Vranově, pokud vyjde počasí, mělo dopadnout jinak.

Rozhodně to není tak, že by Přehrady Fest svojí originalitou našel na trhu vyloženě díru, ale škvírku určitě ano. Kontaktem účinkujících s návštěvníky trochu připomíná Kryštof kempy a množstvím dětí v publiku akce v podhradí Okoře. Ale jeho hlavním trumfem byla vodní plocha, která se nacházela jen pár metrů za hlavním pódiem a byl k ní snadný přístup z mnoha částí areálu. A když se slíbilo, že se bude jednat o rodinný festival, neznamenalo to, že se v rohu areálu krčil jeden opotřebovaný skákací hrad s dlouhou frontou netrpělivých dětí a otrávených rodičů. Přehrady Fest měl pro děti, kterých podle pořadatelů dorazilo kolem dvou tisíc, připravenou Pigi vesničku s vlastním pódiem a celodenním programem včetně putovního planetária a různých soutěží.

RECENZE: Chinaski uzavřeli etapu s dechy výběrem lovesongů

Také Chinaski svůj patronát nad festivalem nepojali nijak formálně, ale dorazili se svými rodinami. Během půl dne si střihli hned tři vystoupení. Nejdřívě v sobotu odpoledne předvedli v Pigi vesničce program Chinaski dětem, v hlavním čase pak roztancovali a rozezpívali tisíce lidí svými hity jako Potkal jsem tě po letech, Každý ráno nebo Stížnost. Nová sestava, v níž základní skladatelskou dvojici, zpěváka Michala Malátného a kytaristu Františka Táborského, doplnili bubeník Lukáš Pavlík, slovenský baskytarista Tomi Okres a klávesista Jan Steinsdörfer, hraje ostřeji než předchozí, ale třetí vystoupení tomu nenasvědčovalo. Muzikanti se totiž před půlnocí ještě zapojili do akustického jamování na scéně příznačně nazvané Táborák stage.

HNED NAPOPRVÉ VYPRODÁNO

Také ostatní vystupující působili dojmem, že si letní atmosféru opravdu užívají. K rodinnému festivalu pod širým nebem vznikla i "hymna" s názvem Na přehradách. Zpěvu se ujali Voxel, Tomáš Polák z O5 a RadečekJakub Děkan a v neposlední řadě písničkář Pokáč, který je zároveň autorem hudby a textu. "Chtěl jsem spojit hlavní téma s odlehčeným letním songem, z toho vznikl původní motiv - na bazénech je plno, jdeme na přehrady," podotkl Pokáč.

Zatímco v pátečním programu byl hlavní hvězdou Tomáš Klus a Banjo Band Ivana Mládka, v sobotu vedle Chinaski přilákali davy pod pódium Marek Ztracený a Mirai. Ale ani ostatní vystupující jako osvědčený bavič dětí i dospělých Jaroslav Uhlíř, společným turné s Pekařem zocelený Jakub Děkan nebo zkušení O5 a Radeček rozhodně nebyli jenom do počtu.

Zájem o premiéru Přehrady Festu byl tak velký, že pořadatelé už před sobotním programem hlásili vyprodáno. Naštěstí se nehonili za rekordní návštěvností nebo maximálním ziskem a včas řekli stop. Díky tomu se po celou dobu dalo v areálo celkem příjemně pohybovat a bez problémů se rychle našlo i pár zatoulaných dětí. A fronty na občerstvení nebo toalety nebyly tak dlouhé jako na jiných akcích. Někomu to může připadat jako maličkost, ale když máte možnost vybrat si v létě mezi několika festivaly, hraje to svoji roli.

text: Roman Jireš, foto: BrainZone

Témata: Přehrady fest, Chinaski, Voxel, Pokáč, Marek Ztracený, Ivan Mládek, Tomáš Klus, Mirai, O5 a Radeček

4,00