LIVE: Hradecký Majáles: Dobrá nálada, vlídné počasí a velkolepý závěr v režii Kryštof

Vydáno 26.04.2016 | autor: Hana Poláchová

Hradecký Majáles, studentská slavnost a jeden z prvních letošních open-airů, se tradičně konal v Šimkových sadech. Protože hlavními hvězdami byli Kryštof, Mandrage, Jelen a řada dalších zvučných jmen, bylo již tři týdny předem vyprodáno. Přálo i počasí, a tak se celá akce vydařila.

LIVE: Hradecký Majáles: Dobrá nálada, vlídné počasí a velkolepý závěr v režii Kryštof Kryštof přivezl na Majáles euforickou show

HRADECKÝ MAJÁLES
ŠIMKOVY SADY, HRADEC KRÁLOVÉ
22. 4. 2016

Počasí přálo a pořadatelé pamatovali snad na vše. Vychutnat jste si mohli aktivní i pasivní odpočinek, v areálu byl stánek s úschovnou zavazadel, dobíjením telefonů, jídla bylo požehnaně i pro vegetariány a vegany. Program odstartovaly mladé talenty, z hlavních hvězd pak skupina Rybičky 48 na Krušovice stage. V publiku vládla dobrá nálada, lidé zpívali a tančili, jak to má být. To možná trošku vykolejilo Petra Lebedu, což vtipně komentoval zpěvák Kuba Ryba: "Měsíc nehrajeme a Petr místo Amores perros-Láska je kurva hraje Gastrosexuála."

Kam na Majáles: Svátky studentů i komerční žně přicházejí (I.)

Program byl opravdu našlapaný a vše běželo jako na drátkách bez jediné časové prodlevy. Mnoho rodičů s dětmi i teenagerů se pomalu ale jistě začalo scházet u Pepsi stage na vystoupení držitelů cen Český slavík i Žebřík. Kapela Slza se představila v rozšířené sestavě (tedy s klávesami, baskytarou a bicími) a představila své velké rádiové hity z alba Katarze.

Také Radio Černá hora stage byla plná zvučných jmen. Se svou kytarou a looperem vyčaroval dobrou náladu písničkář Voxel, stihl se i pomazlit (ve spojitosti s jednou ze svých písní) také s vlastním telefonem. Nemohli chybět ani oblíbení UDG, kteří jsou již téměř majálesovou stálicí a vždy mají velkou podporu. I zde představili pár písní z aktuálního a stále nového alba Emotikon. Rovněž Sto zvířat jsou velmi žádáni. Vzpomněli své 25. narozeniny a osvědčené fláky prokládali kousky z alba Ministerstvo mýho nitra.

Liberečtí ATMO Music rozpumpovali fanoušky a i pod jejich pódiem bylo tak plno, že se téměř nedalo projít. Smršť jménem Marka Rybin a "její kluci" Skyline se na pódiu pěkně vyřádili a svou energií si nezadali s vlastním kotlem. Také stále oblíbenější Jelen byli velmi dobře naladěni a jejich hity Vlčí srdce, Co bylo dál? nebo Magdaléna rozezpívaly nejednoho návštěvníka, byť třeba jen procházejícího mezi stánky. Hiphopový set před plnou loukou si jistě užil také Paulie Garand. Nejzarputilejší fanynkou byla nepochybně přibližně čtyřletá holčička, která mamince neustále utíkala k pódiu.

Vtipný souboj mezi Hradečáky a Pardubičáky byl určitě zapomenut, když do svých strun hrábli kluci z Vypsané Fixy. Také oni odehráli klasický festivalový set nejznámějších hitů. Xindl X také zabrnkal, prohlásil, že lazení kytar připomíná čínské zvuky, nechyběla koleda, medvědí tanec, ochutnávky z připravovaného alba Kvadratura záchranného kruhu a třešničkou na dortu byla v samém závěru setu Mirka Miškechová a duet Cudzinka v tvojej zemi.

RECENZE: Mirka Miškechová zpívá o patáliích své generace s vtipem a optimismem

Dukla vozovna, ač na malé stagi, také přilákala mnoho návštěvníků, včetně skalních fanoušků z východočeského kraje.
Speciální set, ač s také provařenými hity, prezentovali dvacetiletí Wohnout, pozvali si exkluzivního hosta, Evu Pilarovou, kterou jejich fanoušci velmi bouřlivě přijali.

A o speciální sety nebyla ani na hlavní stagi nouze. Mandrage dojeli turné k Všechny kočky tour a se stříbrnými obleky, helmami i efekty, včetně ohňostrojů, přijeli oslavit jaro i sem, na Majáles. Ovšemže došlo i na osvědčené pecky jako Mechanik, Šrouby a matice nebo Františkovy lázně.

Dorazili i vzácní hosté ze Slovenska, jmenovitě Majk Spirit či Horkýže slíže. Ti odstartovali svůj program znělkou z Nemocnice na kraji města a hereckou scénou s gumovou "Ančou". Také jejich vystoupení bylo plné provařených hitů.

Finálový koncert si s plnohodnotnou show a ohňostroji po vzoru úspěšné Srdcebeat tour, včetně poletujících konfet, duetů, plavby na člunu a dalších, přivezl také Richard Krajčo s Kryštof. Zpěvák pobavil při svém výletě na podium u zvukaře, kde prezentoval Křídla z mýdla. Otočil se za světly "Jé, vy jste i tady. Tak já se otočím, ať z toho taky něco máte. A oni teď uvidí můj zadek. No, fanynky na facebooku říkaly, že to není tak hrozné." Kapela byla opakovaně vyzvána k přídavkům, celý Majálesový program uzavíral megahit Ty a já. Závěr to byl stejně velkolepý jako Majáles sám.

text: Hana Poláchová, foto: Hana PoláchováČestmír Jíra

3,50