LIVE: Pěkný Kryštof Kemp na Konopišti ještě všechny masařky nevychytal

Vydáno 07.08.2016 | autor: redakce

Největší klad pátého letošního Kryštof kempu? Jeho umístění. O Richardu Krajčovi si můžete myslet, co chcete, ale nemůžete mu upřít cit vybrat si tu správnou lokalitu. Přírodní amfiteátr nedaleko zámku Konopiště, ležícího jen pár kilometrů od Benešova u Prahy, okouzlil úchvatnou zelení rostoucí podél zdejšího rybníku snad každého milovníka romanticky kýčovitých krajinek. A to už ve chvíli, kdy s ním místní vláček zatočil přes most doleva a před ním se rozprostřela překrásná podívaná.

LIVE: Pěkný Kryštof Kemp na Konopišti ještě všechny masařky nevychytal Richard Krajčo během Kryštof kempu na Konopišti. Foto: Jaroslav Noska

KRYŠTOF
KEMP
KONOPIŠTĚ
6. 8. 2016

Podobně radostné pocity lidé pocítili i po příchodu do areálu, kde je vítaly stánky barvené do oranžova a modra a všudypřítomná pirátská tématika. Pokud jste dorazili i s caparty, našli jste pro ně spoustu možností, aby se vyřádili. Od omalovánek, autodráh a lodi na dálkové ovládaní přes střílení lukem, lovení rybiček a skákání na trampolíně až po focení se s členy kapely, výrobu vlastních triček, hraní na nástroje nebo kreslení do písku. Za pestrost a ušlechtilý záměr je to na výbornou, provedení ale bohužel trochu pokulhávalo. Vyprodaný areál plný tisíců lidí totiž v reálu znamenal, že drtivá část vašeho volného programu, kdy zrovna nehrála žádná z kapel, spočívala ve stání ve frontě na tu či onu věc.

FOTOREPORT: Kryštof Kemp na Konopišti ovládla kromě Voxela či Michala Hrůzy i skvělá nálada

Banalita jako koupení trička ve stánku s merchem se tak bez legrace mohla protáhnout na dobrých třicet minut. Hardcore fanoušci přitom jistě ještě mají v paměti Krajčovy předloňské omluvy po úplně prvním kempu v Náměšti na Hané, kde i přes celkově povedenou akci právě fronty a nedostatek stánků byly tím, co návštěvníky trápilo nejvíce. U premiérové akce se to dalo pochopit, druhý ročník už by ale měl platit za ten, na němž se minimálně ty největší masařky už vychytají.

OPTIMISTICKÝ VOXEL A NÁVRAT HRŮZY

Hudební program nabídl během sobotního odpoledne jen hrstku umělců, hned první vystupující ale ukázal, že přivstat si se vyplatilo. Nadmíru komunikativní sympaťák Voxel svým nekompromisním optimismem jakoby stanovil, o čem mají být Kryštof kempy především. O pohodě, muzice, poklidné, rodinné atmosféře a bezproblémovém chování návštěvníků, které není třeba usměrňovat ochrankou. To poslední se sice díky na pódium vtrhlé tanečnici v závěru setu s Light & Love a coverem Jasona Mraze málem nepodařilo dodržet, nakonec ale vše dobře dopadlo a startovat mohl Jelen.

Pražsko-přibyslavská kapela čerpající inspiraci z country, bluegrassu i folku snad ještě špatný koncert neodehrála a nestal se jím ani ten na Konopišti. Do osudovosti a nezapomenutelnosti tomu nedávného na Rock for People mu sice scházela pořádná bouřka, i tak ale Jindra Polák a spol. opět potvrdili, že jsou na české scéně zejména díky dospělým a smysluplným textům unikátem. Jejich druhá deska vyjde už na podzim a nezbývá než doufat, že kvalitu té první alespoň dorovná.

Michal Hrůza měl na Kryštof kempech vystupovat už předloni, dobře známá příhoda z ostravské Stodolní ulice ale zapříčinila, že nakonec odehrál z chystané série koncertů jen ten první, v Náměšti. Nějakou zásadní zprávu ale jeho koncert tentokrát nenesl, byla to příjemná hodinka se zřídka hranými písněmi Hotel Morava či Jsi má baletka, co tančí, bohužel ale došlo i na letité odrhovačky typu 1+1 či Zejtra mám.

"Richard je bůh!" křičeli nadšení fanoušci na Kryštof Kempu v Hukvaldech

MLÁDEK PROGRAM ZPESTŘIL

Největším překvapením sobotního line-upu bylo pro mnohé zařazení vystoupení Ivana Mládka. A to nejen proto, že ještě před pár lety hrál na předvolebních mítincích "konkurenční" ODS (to však bylo ještě v době, kdy do ní patřil jeho dávný spolužák z Vysoké školy ekonomické, jistý Václav Klaus), ale zejména proto, že jeho jméno dnes už nepatří k těm, které bychom v soupiskách letních festivalů vídali příliš často.

Vystoupení orámované hity Linda a Rychlík jede do Prahy bylo návratem do devadesátých let, kdy jeho pořady Čundrcountry show a později Country estráda patřily k pravidelné nedělní zábavě mnoha tehdejších rodin. A i když už jsou tyto show dnes dávno přežité, při pomyšlení na pirátskou a táborákovou tématiku kempu přišlo jejich zmrtvýchvstání spolu s párem přisprostlých vtipů a Lenkou Plačkovou na pódiu vlastně docela vhod.

Pak už ale pódium patřilo "Kapitánu Ričičinovi" a jeho posádce. Vše odstartoval megahit Cesta, pokračovalo se Mou vinou, aktuálním singlem Tak pojď hledat břeh či rozdováděnou písní Zatančím, během níž si Krajčo se zálibou klouzal po rampě navlhlé po krátké přeháňce. Co všechno ještě zaznělo, se můžete dočíst v setlistu pod článkem, a že to byl celkově fajn koncert, se asi shodneme, kdo však Kryštof neviděl poprvé, nemohl si nevšimnout, jak rychle bylo po všem.

SETLIST HLAVNÍ HVĚZDY SKÝTAL VĚTŠÍ POTENCIÁL

Zpěvák s publikem nekomunikoval tak často, jako to dělá na velkých akcích v O2 areně, na Majálesech nebo třeba během Rock For People, a z velké show zbyly jen konfety v Inzerátu a projížďka ve člunu během Vysněnokrajiny. To by ale zase tak nevadilo. Mnohem více zamrzelo, že si pánové s dramaturgií a setlistem koncertu více nevyhráli. V arénách nebo na festivalech jsou svazováni časem a různými pravidly a dá rozum, že na nich musí zaznít hlavně hity, Kryštof kemp je ale jejich akce a jezdí na ni ti nejvěrnější fanoušci, jaké vůbec mají, proč jim tedy nenabídli něco speciálního?

Vždyť mají tolik písní, které se k živé prezentaci nemají kdy jindy dostat, ať už to jsou starší hity jako Srdce, Zrcadlení či PoHádkách nebo "špeky" pro hardcore fandy jako Střemhlav, Padá sníh, Chmýří či Lampion. Skalní příznivci, kteří si za svůj víkendový program vybrali právě akci věnovanou skupině Kryštof, by je jistě adorovali více než pokračovaní trapné scénky s Jarynou. Takové Moře v hoře mělo předloni v Náměšti ohromný úspěch, tak proč na něj nenavázat?

Alespoň by se reportáže z kempů a diskuze pod nimi mohly zase trochu více věnovat hudbě, a ne tomu, kdo koho sponzoruje a proč je to špatně. Takto lze ocenit prakticky jen krásně zpomalenou verzi Plánu a úsilí Jakuba Dominika, který se od mini soupravy přesunul za své bicí až na úplném závěru. Závěru, kterému dominoval Cosmoshop a Ty a já a jenž uzavřel koncert, který nebyl špatný. To zase ne. Povedl se. Jen měl obrovský potenciál, který se bohužel nenaplnil, a tak se z něj stal jen koncert pěkný, nikoliv skvělý nebo výjimečný. Tak jako celý Kryštof kemp na Konopišti.

Setlist Kryštof: Cesta, Mou vinou, Tak pojď hledat břeh, Zatančím, Ženy, Křídla z mýdla/Medley, OstravSKA balada, Plán, Ze scénářů, Vysněnokrajina, Invaze, Rubikon, Obchodník s deštěm, Tak nějak málo tančím, Inzerát, Srdcebeat, Atentát, Cosmoshop, Ty a já

text: Jan Trávníček, foto: Jaroslav Noska

Témata: Kryštof, Kryštof kemp, Voxel, Light And Love, Jelen, Michal Hrůza, Ivan Mládek

3,50