LIVE: Kryštof v Praze: Vysněnokrajina existuje! A strčí do kapsy i světové hvězdy

Vydáno 28.10.2015 | autor: Josef Martínek

Vyprodanou O2 arenou se vznášely konfety, poletovaly balónky a nad hlavami návštěvníků rotoval za davové euforie zpěvák. Nenechte se zmást, nepřijela k nám žádná světová kapela. Množství radosti, které Kryštof rozdali během páté zastávky Srdcebeat tour, by jim ale leckterý z popových titánů mohl jen závidět.

LIVE: Kryštof v Praze: Vysněnokrajina existuje! A strčí do kapsy i světové hvězdy Kryštof v Praze: Vysněnokrajina existuje! A strčí do kapsy i světové hvězdy

KRYŠTOF
O2 ARENA, PRAHA
27. 10. 2015

Setlist: Cesta, Každý ráno, Tak pojď hledat břeh, Zatanči, Toužím Plán, Tak nějak málo tančím, Mou vinou, Přiznání, Ženy, Otázky, Vysněnokrajina, Křídla z mýdla, Po kouscích, Atentát, Rubikon, Ze scénářů, Invaze, Obchodník s deštěm, Srdcebeat. Přídavky: Srdcebeat remix, Inzerát, Cosmoshop, Ty a já

Kryštof by mohli po tom, jakým fenoménem se v posledních letech stali, klidně uspořádat klasické halové koncerty bez větší invence. Nic moc nevymýšlet, odehrát si svých 90 minut rutinního výběru hitů a šlus. Lidi přece stejně přijdou. Jenže to by nebyl Kryštof. Už když se při úvodním singlu Cesta neobjevil Richard Krajčo na pódiu, ale na druhém konci haly a statečně si za zpěvu svého největšího hitu protloukal cestu davy za spoluhráči, bylo jasné, že chtějí dát fanouškům zážitek. Takový, na který jen tak nezapomenou.

FOTOREPORT: Kryštof roztančil Prahu do rytmu Srdcebeatu

Jestliže totiž mají halové koncerty mnohdy pověst chladných a neosobních, Kryštof pojali svou obří show úplně opačně. S fanoušky poctivě udržovali kontakt, Richard Krajčo každou chvíli někam putoval po hale a rozdávalo se o sto šest. Ať už to byly malé svítící baterky, růženíny pro harmonii a lásku žen nebo samotná radost. Té byla O2 arena plná po střechu.

Zazněly všechny skladby z červnové desky Srdcebeat, zatímco třeba synthpopová Každý ráno sváděla k tanci, živelná Tak pojď hledat břeh, při níž poprvé vytryskl gejzír konfet, naplno ukázala sílu velkých bubnů. Ty přitom hrály během celého večera důležitou roli a koncertu přidávaly na energii a drajvu. Moment, na který ale všichni čekali, přišel až těsně před polovinou setlistu s písničkou Vysněnokrajina. Richard Krajčo vzlétl a zhmotnil tím sny o ideálním světě v ní obsažené. Až člověka napadlo, že přesně takovou Vysněnokrajinu, kde nic není nemožné, se kapele podařilo v O2 areně na 2 hodiny vytvořit.

ANKETA: 7 alb skupiny Kryštof: Jaké je nejlepší?

Už při minulém turné k desce Inzerát hráli Kryštof prakticky hit za hitem, proto nijak nepřekvapilo, jak skvěle zafungovaly třeba Tak nějak málo tančím, při níž se vrtěly i balónky zavěšené na stropě, nebo Ženy. Jedna ze starších písniček v setlistu zazněla tentokrát ve verzi s Lenny, která předtím s Krajčem výtečně vystřihla romantickou baladu Přiznání.

Frontman nešetřil vtipem, některé žertíky sice byly jistě připraveny dopředu, jiné ale vyplynuly zcela spontánně – třeba když došlo na divačku/tunel Blanka. Z pódia se valila taková smršť euforie, že jí snad ani největší mrzout nemohl odolat. A přitom vůbec nezáleželo na tom, jaké místo máte – i na jindy „mrtvých“ sedačkách v zadních koutech haly se totiž při závěrečném hitu Srdcebeat tančilo a radovalo. A to ještě měly přijít přídavky, při Inzerátu nebo Cosmoshopu kumulující se energie gradovala, aby v závěru skupinu vyprovodil 17titisícový chorálový sbor pějící megahit Ty a já. Co by za takovou odezvu daly třeba popové divy Kylie Minogue či Lady Gaga, které se loni na témže místě potýkaly se slabou návštěvou.

Je jasné, že Kryštof mezi současnými českými kapelami hraje vlastní ligu. Co do pompéznosti show, charismatu frontmana, přístupu k fanouškům i počtu silných písniček, které rozezpívají haly, těžko hledá konkurenci. Nejlépe to vlastně vystihl Krajčo sám, když prohlásil, že mu jeho synek nevěřil, že poletí. „Tati, ty jsi borec,“ vykřikl prý. A měl pravdu.

text: Josef Martínek, foto: Matěj Třasák

5,00