RECENZE: Tvorba Lenny se na desce Weird & Wonderful rovná zahraniční produkci

Vydáno 22.05.2020 | autor: Filip Pešta

S předchozí deskou Hearts si Lenny vystačila čtyři roky. Vystoupila na řadě festivalů, uspořádala velké koncerty a o jejím singlu Hell.o se vědělo například v Itálii. Postupem času začala vypouštět nový kvalitní materiál v podobě singlů a vše vyústilo ve druhou řadovku, na kterou může být právem pyšná.

RECENZE: Tvorba Lenny se na desce Weird & Wonderful rovná zahraniční produkci RECENZE: Tvorba Lenny se na desce Weird & Wonderful rovná zahraniční produkci

Lenny

Weird & Wonderful

Lovers Do, Enemy, Figure It Out, W.A.N.F.A., Let Go, Maneater, NANANANANANA, Wake Up, Home, Forever, ∞  Easy

12 trax / 38 min

Vydavatel: Universal Music

Tam, kde si její souputnice z české scény lámou zuby, Lenny exceluje. Na tuzemské poměry je to něco, na co dost možná čeští náročnější fanoušci pop music čekali dlouhé roky. Celé album je muzikálně vyzrálé, a přestože jeho jádro reflektuje trendy současného zahraničního popu, hlásí se na něm o slovo i žánrová rozmanitost.

Sama Lenny dokáže svým vokálem naprosto suverénně přesvědčit posluchače, že je křehkou dívkou, ale taky pěkně od rány - když je to zapotřebí. Své dvě hlasové polohy vám servíruje na stříbrném podnosu hned v úvodních třech singlech. Našlapaná Lovers Do, ještě tvrdší Enemy, která by skvěle fungovala i v rockovém světě, a velice upřímná Figure It Out. To vše je navíc umocněno výbornou angličtinou.

Úvodní trojice singlů nasadila laťku hodně vysoko. Do konce celé desky se však její výška nesnižuje. Naopak je v tracklistu zbylých devíti skladeb stále co objevovat. Let Go zní jako něco, co by si ve svých začátcích Seal vzal všemi deseti. Okénko popu devadesátých let otevírá také následující Maneater s agresivní rytmikou a plochami elektrických kytar.

POP 90. LET, ROCK I SOUČASNOST

Kdo by chtěl zahrát na tvrdší notu, nechť si pustí skladbu NANANANANANA, jež je mladší sestrou FUN. z debutového alba. Tvůrčí svěžest je cítit na každém kroku a její vůně rozhodně s postupujícím časem nevyprchává.

Na skladatelství nelze Lenny vytknout takřka nic. Především je tvůrkyní skvělých melodií, které dokáže skrze svůj vokální projev prodat. Z Wake Up a Home neslyšíte prvoplánovou ambici být rádiovými hity, přesto vám snadno zalezou pod kůži. Balady Forever a výše zmíněná Figure It Out dominují pianem a posluchači předávají silnou emoci. Jejich úlohou není být nutnou výplní, ale plnohodnotnou součástí celku.

LIVE: Lenny málem propásla vlastní koncert ve Foru Karlín

Dalo se čekat, že jestli si ještě někdy pozve Lenny na album hostujícího rappera, bude to pravděpodobně její životní partner Marpo. Přestože podobná spojení česko-anglických textů fungují většinou otřesně, v případě skladby Easy se dá mluvit o úspěchu. Možná je to tím, že oba interpreti ve skladbě působí stoprocentně autenticky.

Důraz na syrovost akustických zvuků vystřídala typická, současná údernost bicích smyček, které vás vespod příjemně praští. Širokost vokálu podtrhuje aktivitu emocí a hlavní aktérka je vysunuta hezky do popředí, kde se kolem vytváří ta správná, ucelená a současná atmosféra ostatními nástroji. Velkou roli v tom hraje jak současný producentský mág Ondřej Fiedler, tak zvukový mix z Londýna.

Z toho všeho rozhodně vyplývá ambice Lenny pokračovat ve svém zviditelnění v zahraničí. A je nad slunce jasné, že si s deskou Weird & Wonderful může vedle svých zahraničních kolegů právem stoupnout. Celkový perfekcionismus od samotných písní až po produkci a zvuk rozhodně přinesl kvalitní album, které svůj žánr úspěšně obohacuje vlastní kreativitou, autenticitou a krásou.

text: Filip Pešta, foto: Matuš Tóth / Universal Music

Témata: Lenny, Weird & Wonderful

4,00