LIVE: Hrady CZ letos podruhé: Kunětická hora ve znamení Kabátu, tropického žáru a svobody Tibetu

Vydáno 24.07.2016 | autor: Hana Bukáčková

Druhá zastávka již tradičního festivalu Hrady CZ proběhla na východočeské Kunětické hoře. Oproti minulosti festival změnil lokaci a přesunul se z blízkého podhradí na vzdálenější louku kvůli zvýšenému zájmu návštěvníků. Počasí vyšlo, možná až moc - sluníčko pražilo a z nedostatku přístřešků se nebylo kde schovat hlavně během sobotního programu. Hlavním trhákem bylo vystoupení nejoblíbenější české skupiny Kabát, která uzavírala program.

LIVE: Hrady CZ letos podruhé: Kunětická hora ve znamení Kabátu, tropického žáru a svobody Tibetu Visací zámek volal po svobodě Tibetu. Foto: Radim Hromádko

HRADY CZ
KUNĚTICKÁ HORA
22. - 23. 7. 2016

Festival nemá nouzi o nabitý program složený ze špiček různých žánrů naší scény. Jeho výhodou je, že nepropásnete žádný koncert, protože se časově nepřekrývají a plynule po sobě navazují po hodinových intervalech. Mají ho v oblibě tisíce fanoušků. Na "Kuňce" nechyběly klasické festivalové kapely Vypsaná fixa, Mňága & Žďorp, Divokej Bill, Rybičky 48, UDG a Mandrage, které nikdy nezklamou a zahrají to nejlepší ze svého repertoáru. O příjemné zpestření se postarali matadoři Pražský výběr, Desmod a Kabát, kteří letní festivaly moc často neobjíždí. Nechyběli ale ani nováčci Smrtislav a Nebe.

Hrady CZ pokračovaly na Kunětické hoře, hlavním tahákem byl Kabát

V pátek přitáhl fanoušky Xindl X, jehož písničky jsou z rádií hodně návykové. Příjemně na duši pohladila havířovská skupina Nebe. Poté to "rozsekali" svým hiphopem a jazykem ostrým jak břitva Rytmus s Vladimirem 518, kteří návštěvníky strhli Zlatokopkou, Prahou a hity z filmu Vejška. Hudbu jim mixoval DJ Wich. O bizarní vystoupení se postaral Pražský výběr - do svého setu nezapomněl zařadit Pražákům je hej a Na Václavským Václaváku. Přizvali si na pomoc "tanečnici" v podobě staršího obtloustlého Josefa, který svým netanečním uměním "ohromoval" publikum.
Později se k nim přidala i Iva Pazderková a DJ Roxtar.

Tradičně nezklamala energická pestrobarevná funky banda Monkey Business. Oproti Colours zde chyběla Tonya Graves, takže jsme tentokrát viděli set s Terezou Černochovou. Večer uzavřela partička Mandrage, která roztancovala všechny svými rádiovými hity, kterých mají nepočítaně.

Hrady.cz začaly na Točníku: Velkolepou show obstaral Kabát, hráli i Rybičky 48 nebo Skyline

TEMNÝ SMRTISLAV I NÁŘEZ OD SKYLINE

Sobotní program rovněž sliboval hodně, již před polednem ho odstartoval projekt Tuzexe - Smrtislav, který může hlasově a hudebně připomínat třeba Wanastowky. Během temně laděného vystoupení zazněl i cover hitu Milujem se čím dál víc od Petra Kotvalda.

No Name zavzpomínali, že před dvaceti lety začali skládat písničky především kvůli skvělému pocitu, aby si všichni prozpěvovali jejich skladby - a toho opravdu docílili. Mňága nezklamala pohodovými kousky a rozpařila nejen své tvrdé jádro. Přivedli mezi sebe i Marku Rybin, která stála opodál.

Skyline to rozsekali v tom největším žáru a udělali pořádný bordel. Vydali ze sebe všechno a fanoušci je ocenili obrovským přívalem energie. Jacob, krom šplhání na kovovou konstrukci jako Matěj Ruppert o den předtím, se neváhal vydat mezi pařící fanoušky a proběhl se mezi nimi. Pozadu nebyli se svým setem ani UDG: Obě party zahrály pecky z nových alb, která vyšla nedávno. Jugi plul se dvěma fanoušky ve člunu, ostatní přítomní je ale moc "nepodrželi", a tak jejich plavba skončila v podstatě dřív, než začala.

Pořádný rock'n'rollový bordel a pogování rozjela "místní" parta Vypsaná fixa. Rybičky 48 začali svůj set hlášením složeným z nejznámějších filmových hlášek. Jako hosta si pozvali Pekaře, který si s nimi zanotoval hit Léto a svoji pecku Bůh. Rockovými baladami uhranuli publikum slovenští Desmod v čele s Kulim a hostujícími vokalistkami. Na vystoupení měli speciální kostýmy navržené jejich bubeníkem. Nechyběl ani punk v podání nestárnoucích Visáčů a ambiciózních Pipes and Pints. Visací zámek ukončil svůj set zvoláním "Svobodu Tibetu!"

DO FINÁLE S HUDBOU OD PODLAHY

O vrchol večera se postaraly "hospodské" kapely Divokej Bill a Kabát, na které se těšilo nejvíce lidí. Nemohli jsme tu neminout převahu fanouškovských triček Kabátu, skalní čekali na své idoly už od odpoledních hodin. Divokej Bill rozeskákal přihlížející "starým peklem", jak říkají svým nesmrtelným hitům, ale nezapomnělo se ani na novinky Tsunami a Utrejch, které fanoušci přijali skvěle.

Kabáti měli svoji show vyšperkovanou světelnými efekty. Pepa Vojtek byl tím správně našlapaným motorem, který svojí nezkrotnou energií bičoval fanoušky. Nechyběly hitovky z minulého století, kteří všichni notoricky známe a rádi si je zazpíváme. Jejich show si nenechalo ujít přibližně 15 tisíc lidí.

Kunětická hora vyšla na jedničku, zvuk na obou scénách byl parádní, program se obešel bez zádrhelů, fanoušci si ho užili výtečně i přes ten žár a spáleniny. Příští týden se putovní festival přesouvá do Plzeňského kraje na vodní hrad Švihov.

text: Hana Bukáčková, foto: Radim Hromádko

Témata: Hrady CZ, Kunětická hora, Kabát, Divokej Bill, Visací zámek, Pipes and Pints, Skyline, Mandrage, Xindl X, Smrtislav

4,50