LIVE: Mikolas Josef se v Roxy vydal na tisíc procent. Vyzkoušel si stage diving a rozjásal publikum

Vydáno 17.12.2019 | autor: Andrea Štipčáková

Mikolas Josef ze sebe v Roxy vydal doslova všechno. Výborné atmosféře poslední zastávky jeho turné Closer To You výrazně přispěli také fanoušci, kteří si se svým oblíbencem zpívali písničku za písničkou. Odměnou jim byl hned trojitý přídavek v podobě songů Me Gusta, Colorado a Do You Remember, kterou se Mikolas ještě před Vánocemi chystá vydat ve studiové podobě.

LIVE: Mikolas Josef se v Roxy vydal na tisíc procent. Vyzkoušel si stage diving a rozjásal publikum LIVE: Mikolas Josef se v Roxy vydal na tisíc procent. Vyzkoušel si stage diving a rozjásal publikum

MIKOLAS JOSEF
ROXY, PRAHA
16. 10. 2019

Když jsem před více než půl rokem odcházela z prvního vlastního koncertu Mikolase Josefa ve Foru Karlín, měla jsem rozporuplné pocity. Mladý zpěvák tehdy splnil to, co sliboval, a skutečně nabídl show světového formátu. Dobrý dojem z koncertu však kazilo špatné nazvučení vrchních pater sálu a další maličkosti. Ty se na turné Closer To You povedlo vychytat. Až během pondělního vystoupení v Roxy se zdálo, že si předvedenou show užívají nejen fanoušci, ale i zpěvák sám. Na rozdíl od Fora Karlín totiž nebyl tak svázaný choreografií a možná i díky tomu působil na pódiu mnohem uvolněněji.

My Name Is Mikolas Josef. Hvězda Eurovize poprvé zazářila v pražském Foru Karlín

Na stage vlétl čtyřiadvacetiletý interpret doslova jako uragán, kterému se hned na začátku povedlo smést všechny přítomné. Nezáleželo na tom, zda Mikolas Josef zpívá procítěnou baladu Do You Remember, kterou komorně otevřel a zároveň uzavřel poslední zastávku turné, nebo taneční songy ve stylu Me Gusta či Acapella, k publiku si skrze své skladby vždy našel cestu. Přítomné v sále nemusel ani pobízet, aby si zazpívali s ním.

Ráz koncertu stanovila v pořadí druhá odehraná píseň Lie To Me, kterou si fanoušci notovali, už když zazněly její úvodní tóny. A rozhodně by nebylo divu, kdyby byl jejich zpěv slyšet až před vyprodaný klub. Mohlo by se zdát, že atmosféra koncertu opadla ve chvíli, kdy se Mikolas Josef pustil do zatím ne příliš známých songů. To se však nestalo. Zásluhu na tom opět nesla nejen chytlavost skladeb, ale i sám zpěvák, který během večera vydal tolik energie, že by jinému stačila na týden. Až se někdy zdálo, že mu i pódium bude malé.

A mimo scénu se Mikolas Josef skutečně podíval. Vůbec poprvé ve svém životě se totiž rozhodl vyzkoušet takzvaný stage diving. I když ze dvou pokusů ani jednou v publiku "nedoplul" daleko, může si tuto položku na pomyslném seznamu koncertních zážitků zcela jistě odškrtnout. A spolu s ním také dvě mladé fanynky ze Španělska, které rovněž na jeho popud skončily na rukou diváků. Kromě nich se na vystoupení Mikolase Josefa přijeli podívat i další příznivci ze zahraničí. Přítomní byli posluchači z Řecka, Velké Británie či Izraele.

Nejen čtyřiadvacetiletý zpěvák však předvedl výborný výkon. Předvedl se také africký sbor vokalistů, který si s Mikolasem mimo jiné střihl cover Jealous Nicka Jonase. Zdatně mu na pódiu sekundovala také trojice "dechařů" z Rakouska a za svůj výkon si zaslouží ocenit i tanečníci, kteří svými vstupy celou show oživili. Nápadité byly také kostýmy od Lukáše Macháčka.

Mikolas Josef uzavřel zastávkou v Praze turné Closer To You, na kterém byl lidem nejen díky důmyslnému řešení scény skutečně blíže. Nezbývá než doufat, že si nastavenou laťku udrží také v budoucnu a i nadále se mu bude dařit vytvářet na koncertech takovou atmosféru, jaká vládla v Roxy.

Text: Andrea Štipčáková, foto: Tereza Slowiková

Témata: Mikolas Josef, Roxy, Closer To You

4,50