LIVE: Ariana Grande v Praze s kulisami šetřila, spoléhala na tanečníky a svůj hlas

Vydáno 05.09.2019 | autor: Lenka Matějková

Ariana Grande zavítala do pražské O2 areny v rámci Sweetener World Tour. Rok od vydání alba Sweetener a půl roku od zveřejnění následující desky Thank U, Next se fanoušci konečně dočkali. Halu vyprodali během chvilky a viděli zábavnou, i když vizuálně docela skromnou show.

LIVE: Ariana Grande v Praze s kulisami šetřila, spoléhala na tanečníky a svůj hlas LIVE: Ariana Grande v Praze s kulisami šetřila, spoléhala na tanečníky a svůj hlas

ARIANA GRANDE
O2 ARENA, PRAHA
4. 9. 2019

Koncert byl původně naplánovaný na 8. září, ale z osobních důvodů zpěvačky se uskutečnil už o čtyři dny dříve, což byla pro některé fanoušky nepříjemná zpráva. Na ty, které přesun data neodradil, čekaly přísné bezpečnostní kontroly. A není se čemu divit - během koncertu Grande v Manchesteru v roce 2017 došlo k bombovému útoku, který nepřežilo 22 lidí a dalších 119 bylo zraněno.

TOP 8 videoklipů týdne: Ariana Grande vzpomíná na teroristický útok v Manchesteru, Leoš Mareš je znovu Svalnatec

Každý z návštěvníků tedy mohl mít tedy pouze jedno zcela průhledné zavazadlo (tašku, ledvinku nebo sáček). Zakázaná byla i malá psaníčka nebo peněženky. Kdo očekával fanoušky s taškami ze supermarketu, ten byl zklamán - Ariana je i na tuto situaci připravena a svůj merch doplnila o kousky, jako jsou právě tašky a ledvinky ze stoprocentně průhledného materiálu. Nejen ty, ale i vysoce vyčesané culíky přítomných slečen a dam dělaly z davu před halou jakýsi sraz klonů Ariany Grande.

Show byla rozdělena do pěti částí, Ariana ji zahájila ze zákulisí, kdy přivítala fanoušky prvními verši písně God Is a Woman. V tu chvíli se strhlo ječící peklo, které se během večera ještě několikrát opakovalo. Interpretka má opravdu obrovskou fanouškovskou základnu, kterou tvoří převážně teenageři, což platilo i v Praze.

Ariana Grande, Justin Bieber, Coldplay, Katy Perry a další zazpívají pro oběti z Manchesteru

Hned při úvodní písni společně se svými tanečníky vystoupala na pódium, kde se usadila u stolu,  který symbolizoval Poslední večeři od Leonarda da Vinciho. Můžete si tipnout, jaké místo náleželo Arianě. Následovaly písně Bad Idea a veleúspěšná Break Up with Your Girlfriend, která má na YouTube víc než 280 milionů přehrání.

Druhá část koncertu odstartovala skladbou R.E.M. z alba Sweetener, při které se hlavní hvězda na pódiu pohybovala sama, bez tanečníků. Stejně tomu bylo i u Successful, Breathin nebo Dangerous Woman. Ariana působila na scéně tak velkých rozměrů křehce, což místy vyvolávalo intimní atmosféru, ale jinde to naopak na dojmu ubíralo. Zato při Side To Side si tanečníci oblékli svítivě neonová tílka, podobně jako ve videoklipu, singl 7 Rings byl obohacen o vizuální perličku v podobě ikonického růžového auta a také vystřelení několika falešných bankovek do prvních řad.

Ve třetí části zpěvačka dokázala vytvořit krásnou atmosféru u skladby Needy, která pochází z nejnovějšího alba Thank U, Next a při které byl slyšet i zpěv publika. Vizuální vrchol této části přišel s NASA, kdy byl uprostřed celé stage zavěšený obrovský glóbus, který tvořil jakési plátno. Závěrečná dvě dějství se nesla v rytmu megahitů. Zazněly kousky jako Into You, Dangerous Woman nebo No Tears Left to Cry.

Po zvukové stránce byl koncert velice vydařený. Ariana také svým hlasem a neuvěřitelným rozsahem dokázala, že se právem řadí mezi nejpopulárnější popové divy současnosti. Co se týče vizualizace, zvolila spíše "čistou" stage. K vidění byly celkově pouze tři kulisy, a to stoly u prvních dvou písní, automobil a glóbus. Na tak obrovské pódium, které zasahovalo téměř do poloviny haly, to v některých chvílích působilo vyprázdněně.

Možná to však souvisí s pocity, které zpěvačka momentálně má. Na svém Twitteru odkázala na bombový útok z roku 2017 a napsala: "Cítím se tak prázdná, přála bych si, abych měla víc energie, kterou bych vám mohla dát. Momentálně ji ale nemám. Dělat hudbu ve studiu je pro mě terapie, ale vystupovat s ní, to je, jako bych to znovu zažívala. Pro mě je to peklo!"

text: Lenka Matějková

Témata: Ariana Grande,  Sweetener, Thank U, Next, O2 arena, Praha

4,00