RECENZE: Sia se přestala bát. Na This Is Acting je dobrou herečkou

Vydáno 04.02.2016 | autor: Josef Martínek

Nová deska australské divy Sii není na rozdíl od minulé řadovky 1 000 Forms Of Fear nabitá od začátku do konce emocemi. Zpěvačka a vyhledávaná skladatelka ji poskládala z písniček, které jí vrátily Adele, Rihanna či Shakira. Do jejich rolí se proto vžila sama. A obstála, i když s několika vroubky.

RECENZE: Sia se přestala bát. Na This Is Acting je dobrou herečkou Obal desky This Is Acting zaujme na první pohled

Sia

This Is Acting

Bird Set Free, Alive, One Million Bullets, Move Your Body, Unstoppable, Cheap Thrills, Reaper, House On Fire, Footprints, Sweet Design, Broken Glass, Space Between

12 trax / 46:29 min

Vydavatel: Sony Music / Bertus

Předně je třeba připomenout, že Sia je výborná autorka. Tak výborná, že i z odpadkového koše, kam postupně její písničky nevděčně házely kolegyně, vylovila pár opravdu silných kousků. Tím, že je nepsala pro sebe, jim ale většinou chybí tak silný prožitek, jaký na minulé desce plné strachu vložila do singlů Chandelier či Elastic Heart. Ze začátku se přitom zdá, že by This Is Acting mohlo být jakési 1 000 Forms Of Fear Volume 2: první dvě položky, Bird Set Free a zejména strhující Alive, které nechtěla Adele, jsou dramatické, zaujmou obrovskými refrény, mocnými gradacemi a existenciálními tématy. Jenže nakonec na albu převládají spíš veselé a roztančené skladby. Všechny jsou výborně napsané, ale ne vždycky dávají Sie šanci vyniknout.

Hitovým potenciálem vládnou hlavně dvě: Move Your Body je natolik chytlavá, až se nechce věřit, že ji Shakira odmítla. Do jejího repertoáru by jednoduchým popěvkem a bezstarostnou tématikou seděla perfektně. Bláznivá Sweet Design zase zní jako něco, s čím by ve svých tanečně r'n'b časech jistě bortila žebříčky Beyoncé. Najdeme tu ale také songy, jimž Siin jindy zanícený výraz chybí (Reaper, Footprints), a i když jsou to slušné popové písničky, zapadají v davu.

Sia natočí film, obsadí do něj svou dvorní tanečnici Maddie Ziegler

Zatímco na albu 1 000 Forms Of Fear Sia velkolepé refrény občas prokládala elektronickými experimenty, This Is Acting se daleko víc drží mainstreamových pravidel. Místo bolestně odžitých zkušeností tentokrát vsadila na tvář profesionálky, co se pokouší vžít do kůže druhých. Jako herečka si přitom vede slušně, nikde nepůsobí vyloženě křečovitě a uměle. Uvěříte jí, když srdceryvně křičí, že nechce zemřít (Bird Set Free), i když hlásá, že dokud je na tanečním parketě, má všechno, co potřebuje (Cheap Thrills).

Určitě jí ale nezbaštíte, že se při psaní First Fighting A Sandstorm z deluxe edice neinspirovala největším hitem Miley Cyrus Wrecking Ball. Tak bezostyšnou vykrádačku by zrovna od paní skladatelky Sii čekal málokdo.

Na album This Is Acting se dá dívat dvojím pohledem. Kdo se nechal namlsat emoční bouří a rozervaností minulého 1 000 Forms Of Fear, možná bude zklamán, že Sia tentokrát své písničky víc hraje než prožívá. Když po něm ale sáhnete jako po desce plné dobrých popových hitů k relaxu, můžete znovu pouze konstatovat, že Sia umí. Jako vokalistka a skladatelka patří v dnešní přehlídce hvězdných div k těm nejvýraznějším. A od teď by mohla dávat i lekce z herectví.

Josef Martínek

3,50