LIVE: Offspring na Rock for People moc nemluvili, pod pódiem to přesto žilo

Vydáno 05.07.2016 | autor: redakce

Druhý den Rock for People byl v Hradci Králové díky účasti legendárních Offspring beznadějně vyprodaný. Viděli jsme ale i celou řadu dalších vynikajících kapel, včetně Five Finger Death Punch nebo Bullet For My Valentine. Festival bude v úterý vrcholit za účasti Massive Attack, Enter Shikari nebo The 1975

LIVE: Offspring na Rock for People moc nemluvili, pod pódiem to přesto žilo Hvězdou pondělního programu byli Offspring. Foto: Marek Holoubek


ROCK FOR PEOPLE - DEN DRUHÝ
HRADEC KRÁLOVÉ
4. 7. 2016

Cocotte Minute udělali pořádný "bordel" na Šapitó stage. Zeller s humorem sobě vlastním představil kapelu jako soubor baletu Národního divadla a sebe jako Dalibora Jandu. Tvrdé jádro skalních fanoušků se pořádně ozývalo a doneslo si speciální vlajky. Zeller neváhal plout ve člunu po lidech a také vylezl na opěrný sloup ve středu manéže během písně Bratře nedovol. Během vystoupení prskal na lidi vodu. Nezapomněli zahrát Bastard, Kopem, Můj čas. Rovněž vzkázal divákům, že se mají věnovat bezpečnému, ale zato hromadnému sexu.

Pondělní Rock for People: Zničující Five Finger Death Punch, nabušení Bullet For My Valentine a punkáčí The Offspring!

Z FIVE FINGER DEATH PUNCH ŠLA HRŮZA

Američtí Five Finger Death Punch nezklamali příznivce heavy metalu, kterých se sešlo před pódiem požehnaně. Skalní fanoušci měli na svých obličejích červený obtisk ruky, která značí symbol kapely. U Burn Mother Fucker Burn si kapela některé z nich dokonce pozvala na pódium, aby pořádně zapařili. Samotná kapela se také patřičně vyšperkovala, zpěvák měl nejspíš po vzoru Korn stylový mikrofon ve tvaru kostlivce a směrem k sobě namířené pistole. Šla z nich hrůza. Během hraní házeli trsátka svým příznivcům. Kytarista Jason hrál na double kytaru. Krom hardcore došlo i na klidnější balady.



Bullet For My Valentine předvedli pořádný metalový nářez plný ostrých beatů. Už od prvních tónů bylo znát, kdo je pánem na pódiu. Hraní dominovala baskytara s bicími, které patřičně tvrdily muziku. Nemarnili čas zbytečným klábosením mezi jednotlivými songy. Zpívali tak, že si div nevyřvali hlasivky. Vystoupení zpestřil bubeník svým sólem na bicí, kytarista olizoval při hraní kytaru jak u Five Finger Death Punch.

LIVE: První den Rock for People: Nářez v podobě Skillet a Royal Republic, překvapivě skvělí Nero

X AMBASSADORS SI FANOUŠKY ZÍSKALI HNED

Bazookas si zopakovali po roce hraní v Česku, vloni byli fantastičtí na Colours of Ostrava a na Rock for People vystoupili už v první den na největší stage. Den na to zahráli na střeše pouličního autobusu, kde to pořádně rozjeli melodickými a energickými ska rytmy.

X Ambassadors si hned zkraje roztleskali fanoušky. Bylo to příjemné oživení v podobě taneční hudby po předchozí tvrdé muzice. Zmínili, že jsou poprvé v Česku. Zpěvák zvládal ještě hrát na saxofon či kytaru. Jejich vystoupení mělo správný drive, střídaly se pestré taneční žánry. Bylo to úderné a plné energie. Zpěvák vysekl přítomným poklonu, že jsou neuvěřitelní, a bylo vidět, že si to všichni užívají. Nevynechali Low Life, Jungle a svůj největší hit Renegades, který je známý i v českých rádií. Bohužel fanoušci si nepočkali a pelášili směr největší pódium, kde měla začít největší hvězda pondělního dne - Offspring. O té už vám více prozradí kolegyně.

text: Hana Bukáčková, foto: Marek Holoubek

THOM ARTWAY HRÁL SPONTÁNNĚ, NO DISTANCE PARADISE MLUVILI O DESCE

Mezi ty, kdo odstartovali pondělí program, byl písničkář Thom Artway. I on zaplnil plac před Symbio stage, servisní vozy jen obtížně projížděly do zázemí. Našlo se mnoho dobrovolníků, kteří šlapáním na kolech zásobovali jeho pódium elektrickou energií. Těmto věnoval písničku. Prozradil, nebo vtipně konstatoval, že se nechystal a bude hrát spontánně. Předvedl hlavně svoje skladby, došlo však i na covery, například Living On A Jet Plane.

Druhý den Rock for People: Hvězdní Offspring, Bull For My Valentine i Five Finger Death Punch

Opavská kapela All These Memories solidně zaplnila Hard Rock Café stage, ale i přesto, že sršeli energií, přítomní návštěvníci působili dojmem, že přišli ze zvědavosti, schovat se před sluníčkem nebo jsou unaveni z předchozího dne (noci). To odhadovala i zpěvačka Natálie Míšová. Podobně působil zvukař, když zpěvaččin mikrofon několikrát vazbil, i během mluvení. Nakonec se však díky její komunikaci lidi trochu rozjeli, zapojili do vokálů, pokyvovali hlavou, pár jich skákalo, nechalo se roztleskat do rytmu. Kapela zní sympaticky a osobitě, jejich cesta do uší a povědomí širší veřejnosti bude asi ještě náročná, masy neosloví, ale klubová scéna jim sluší.



Dalšími zástupci z Moravy byli No Distance Paradise, ti přivítali v brzkém odpoledni návštěvníky v Šapitó stage. Hrají deset let, již tři roky chystají novou desku, opět s Dušanem Neuwirthem, ale prý již nahráli poslední skladbu, takže zbývá jen zmixovat a vydat. Příjemné kytarovce by sedělo větší pódium a víc "zvědavců". Někteří procházející se jejich vystoupením nechali strhnout k pobytí, tanci a prožitku.

O poznání tvrdší We On The Moon hlediště Šapitó zaplnili do posledního místa. Při zpěvákově zmínce o původu se ozvali brněnští patrioti. Kapela posluchače seznámila hlavně s písněmi z alba Home, které je ještě poměrně čerstvé, vyšlo letos v dubnu.

HORKÝŽE SLÍŽE ROZLOŽILI SVOU NEMOCNICI

Na Muzikus stage vystoupili domácí The Atavists, kteří nedávno reprezentovali Českou republiku na světové soutěži GBOB v Berlíně. Jejich bubeník, Adam Jánošík, hostoval u HIM, když byl jejich stálý člen sestavy nemocný. Také se, spolu s kytaristou, během zvukové zkoušky zapojil do bubenického cvičení, končil zde totiž drumcircle. S pozdravem "Dobré jitro" se do svého koncertu opřeli opravdu "na plné koule". Zpěvákovi v prvních dvou minutách praskla struna na kytaře. V předních řadách se vesele pogovalo a očividně na jejich koncert nepřišli jen kamarádi a známí muzikantů.

Netrpěliví fanoušci Horkýže slíže se svou oblíbenou skupinu snažili přivolat pískáním. Harmonogram však byl i v tomto případě dodržen a kapela nastoupila s osvojenou scénkou parodující seriál Nemocnice na kraji města. Jsou festivalovou stálicí a některé jejich písně již téměř zlidověly. Kotel pod stagí tedy nebyl způsoben jen počasím, ale i tancem a zpěvem. Někteří odvážlivci si jej dokonce užívali naboso. V kontrastu s converskami nebo kanadami jiných byl tento krok riskantní, naštěstí se nikomu nic nestalo. Návštěvníci RFP k sobě byli ohleduplní. Kuko pod pódiem zaregistroval děti, pozdravil je a poprosil, aby případně plakaly v G-moll, slíbil dětské přídavky. Toto vystoupení pro ně bylo údajně výjimečné, protože bubeník měl narozeniny a tak mu kamarádi zazpívali Happy birthday, chuju.

TŘI SESTRY PROMÍTALI I ZEMANA

Oblíbení jsou u nás i další Slováci The Paranoid, naplněnost. Šapitó při jejich vystoupení tomu však neodpovídala, stan byl obsazen přibližně zpoloviny. Ale ani přítomní se nenechali zahanbit, naopak splnili kapele jejich prosbu o rozestup, aby se ve středu uvolnil prostor pro pobíhání a tanec, jaký jsou zvyklí vídat na samostatných koncertech.

Svůj program, tvořený převážně buskingem měla i scéna Čistý festival, do třetice si tam, před zveřejněným Pekařem, zahrála Vypsaná fixa, tentokrát akusticky. Nevýhodou bylo, že většina účinkujících seděla, a tak něco z jejich prezentace viděli jen ti, kteří stáli v prvních řadách. Ostatní mohli jen tipovat, kdo že zrovna hraje, pokud nebyl uveden v programu.

Tři sestry spolu hrají 31 let a jejich set byl průřezem nejznámějších pecek, u některých byly promítány videoklipy. Fanánek nešetřil vtípky na bubeníka Frantu Vránu, k Supici však byl galantní. Zahráli i její oblíbenou Dederon, kde měla pěvecké sólo. Při Aidě kytarista šplhal po konstrukci. U Svaté Petry Fanánek seskočil z pódia a do mikrofonu nechal zpívat fanoušky v první řadě. U Nechci do ústavu běžely na projekci záběry s Milošem Zemanem a jeho prohřešky.

FINÁLE S OFFSPRING

Zlatý hřeb jménem The Offspring přilákal pod pódium největší počet lidí. Svědčila o tom i nahuštěná atmosféra. Hodinové čekání si fanoušci zkrátili pořizováním fotek, které po sdílení s určitým hashtagem mohli následně vidět na obrazovkách vedle stage, pozpěvovali si nebo se snažili urvat místo co nejblíž k pódiu. Zvukovka probíhala mimo něj, a tak kapelu do úderu oznamujícího příchod nikdo neviděl. Efektů měli víc, v jedné předehře i bouřku. Zpěvák počas základního playlistu nehýřil slovy, rozpovídal se až před dvěma přídavky.

vložte odkaz, text nemažte

Přesto se od první písně rozjel ten správný "bordel". Těžce vydobytá místa byla pasé, tlakem ze zadních řad se někteří dostali blíž k očekávaným headlinerům. Koncert šlapal, zpěvák se nezdržoval ani představováním skladeb, každý stejně hned poznal, co se Offspring chystají hrát. První půlku Gone Away obstaral pouze sám, doprovázel se na klávesy a byl podporován světly zapalovačů a mobilů z hlediště. Jeden z nejznámějších hitů, Why Don't You Get A Job?, rozezpíval a roztancoval snad všechny, i ty, co nechtěli.

V prvních řadách bylo nebezpečné zůstat statický. Skvělá nálada vydržela fanouškům až do konce i navzdory předcházejícím problémům se zvukem. Krátká konverzace proběhla před Pretty Fly (For A White Guy), při níž kapela několikrát poděkovala, pozdravila festival i ČR obecně, pochválila pivo i to, jak si lidi užívají. Pro přídavky se nechali se celkem dlouho vyvolávat, sérii dvou dalších kusů uvedlo bubenické sólo. Mnoho lidí po jejich vystoupení opustilo areál, jiní vstřebávali atmosféru prožitého koncertu nebo se rozešli k finišujícím stagím.

text: Hana Poláchová, text: Marek Holoubek

Témata: Rock for People, Offspring, Five Finger Death Punch, X Ambassadors, Bullet For My Valentine, Cocotte Minute, Tři sestry, Thom Artway, No Distance Paradise

4,00

čtenáři

hlasuj
zavřít